2020-07-03, 17:47
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anayla
Det gör jag inte.
Det är skillnad eftersom Gud verkar på dessa olika sätt men samtidigt.
Anden, dvs Guds Ande, är inte jämförbar med min ande.
Guds Ande är helt enkelt Guds Ande. Snacka om att trassla till det som Gud gjort enkelt att förstå.
Citera
2020-07-03, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forks
Äh det är fan ingen skillnad och det finns stycken som specifikt säger att muslimer får ljuga för alla oss andra för att främja islam. Fredens religion my ass. Att folk inte bara sätter ner foten mot islam har egentligen ingenting med islam i sig att göra. Det är bara den nya världsordningen och pelle o lotta som låter utlänningar och muslimer härja fritt ser egentligen ner på dom vad jag har fått erfara. Det är alltid SYND om dom och man måste hjälpa dom stackars liven, vare sig det är här eller i utlandet. Låga förväntningarnas rasism hägrar i Sverige.

Bör inte utlänningar själva blir jävla less på att bli sedda som hjälplösa och mindre kapabla? Är det inte bättre med någon som säger rakt ut att det är ett problem. Som är ärlig med dom/er?

Men det är klart det är skillnad på hadith och koranen..

Om du inte förstår skillnaden så är du inte tillräckligt kapabel för att föra en diskussion.

Kan du visa källa på att islam tillåter lögner? Du kan inte vräka ur dig en massa utan belägg.

Väldigt sorgligt att du tycker så men det är ditt val. Alla får tycka som man vill och ha sina åsikter men utan belägg på sina åsikter så anser jag att det är en person som inte är frisk.
Citera
2020-07-03, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Guds Ande är helt enkelt Guds Ande. Snacka om att trassla till det som Gud gjort enkelt att förstå.
Då trasslar du inte till det med att Herren Gud gått här på jorden också då?
Citera
2020-07-03, 18:31
Medlem
Citat:
Jag har ju visat dig vad Koranen säger om jungfrufödseln. För övrigt har jag aldrig diskuterat med någon muslim som inte tror på den.

Tomasevangeliet nämner en fågel av lera, ja, men ett sådant tecken rimmar ju annars exakt med vad Gud gjort i Jesus. Tecknen i GT funkar ju så:
Profeten gör en bild av det Gud ska göra:
Jesus formar en duva av lera, blåser liv i den och den blir en levande duva.

Grejen är väl att få (ingen?) kallar sig muslim efter att ha hört evangeliet? Alltså hittar du "ingen" muslim som tagit till sig evangeliet.
Har du? Jag minns att jag läst om att koranen säger att det är fejk. Jag tror det var den där yoyon som citerade.

Koranen vilseleder när det kommer till evangeliet.
Citera
2020-07-03, 18:35
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Då trasslar du inte till det med att Herren Gud gått här på jorden också då?
Nej, det tycker jag inte att jag gör. HERREN Gud flyttade även runt i ett tält, men jag tycker mig begripa att HERREN Gud inte är en låda av trä byggd av människor.
Det är bilder, endast bilder av verkliga ting.

Guds ängel som tex Jakob brottades med är inte Gud själv, för Gud kan ingen se. Vad vi kan se är representander (bud).
Citera
2020-07-03, 18:43
Medlem
Citat:
Det gör jag inte.
Det är skillnad eftersom Gud verkar på dessa olika sätt men samtidigt.
Anden, dvs Guds Ande, är inte jämförbar med min ande.
När du skriver Anden är det Fadern som menas i 2Kor 3:17. Tyvärr var apostlarna inte alltid lika tydliga med det när de skrev om anden, om de menade Fadern, hans ande eller människans ande. Det är så förvirringen har uppstått.

Om ni lever på det sättet kommer ni att dö, men om ni med (er) ande dödar kroppens gärningar skall ni leva. Rom 8:13

Med din ande kan du behärska kroppens behov. Nej, inte med Guds ande, vilket man lätt kan få för sig när man läser vidare. Du är själv ansvarig för vad du gör, därför styrs du inte av Guds ande, vilket skulle göra Gud ansvarig för dina synder.
Citera
2020-07-03, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Är det vers 65.4 som ger någon rätt att gifta sig och ha sex med minderårig?

65.4. Those of your women who have passed the age of monthly courses (or those who for some reason do not have monthly periods) – if you are in uncertainty about it – their waiting-period is three (lunar) months. As for the women who are pregnant (whether divorced or widows), their waiting-period is until they deliver their burden. Whoever keeps from disobedience to God in reverence for Him and piety, He makes his affair easy for him.

Problemet är väl som alltid i religion att OM det är Guds ord, vem tar då på sig att säga det är fel? Och vem tolkar texten rätt? Som många texter går det att tolka in lite vad som helst, som du läser får du svar. Även om säkert en del skulle argumentera att bara EN tolkning finns.

Allah har 99 namn men ingen av dom är יהוה (JHVH) så det är inte min Gud i alla fall.

Vem tolkar texten rätt? Det är ju det man har tafsir till och Asbab al-Nuzul är det tidigaste och mäst välkända boken. Så vem har tolkningsföreträde Asbab al-Nuzul eller någon på flashback?
Citera
2020-07-03, 18:52
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Har du? Jag minns att jag läst om att koranen säger att det är fejk. Jag tror det var den där yoyon som citerade.

Koranen vilseleder när det kommer till evangeliet.
Al Imran 46 talar om att Maria var oskuld.
Citera
2020-07-03, 19:35
Medlem
Citat:
Att det är ok att ha sex med flickor
innan de fått mens är en tolkning människor gör. Det är inte vad som sägs.

Det som sägs är hur en skilsmässa ska gå till, vilket i sig är ett eget kapitel. Skilsmässa är bara tillåtet pga människors hårda hjärtan öht.

Tolkningen finns förstås där, oavsett.

Precis, koranen beskriver hur man ska skilja sig från flickor som inte har fått sin mens ännu och hur lång (iddah) väntetiden ska vara innan man gifter om sig.

(Al-Quran Al-Ahzab 33:49)O You who have believed, when you marry believing women and then divorce them before you have touched them, then there is not for you any waiting period to count concerning them. So provide for them and give them a gracious release.

https://quran.com/33/49

Har man inte haft sex behövs ingen iddah. Så med andra ord är det just att det är ok ,att ligga med små flickor innan dom har fått sin mens ,som koranen förmedlar.
Citera
2020-07-03, 19:40
Medlem
Citat:
Nej, det tycker jag inte att jag gör. HERREN Gud flyttade även runt i ett tält, men jag tycker mig begripa att HERREN Gud inte är en låda av trä byggd av människor.
Det är bilder, endast bilder av verkliga ting.

Guds ängel som tex Jakob brottades med är inte Gud själv, för Gud kan ingen se. Vad vi kan se är representander (bud).
Inte en låda nej...
Men jag tycker mig begripa att Han visst gått här på jorden.
Det är inte endast bildligt.
Herren Frälser.
Varför är du så främmande för tanken?
Sätter vi ramarna för Guds vägar?
Han är samtidigt både Nära och Långt bort.
Citera
2020-07-03, 19:44
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madly.hesitant
Precis, koranen beskriver hur man ska skilja sig från flickor som inte har fått sin mens ännu och hur lång (iddah) väntetiden ska vara innan man gifter om sig.

(Al-Quran Al-Ahzab 33:49)O You who have believed, when you marry believing women and then divorce them before you have touched them, then there is not for you any waiting period to count concerning them. So provide for them and give them a gracious release.

https://quran.com/33/49

Har man inte haft sex behövs ingen iddah. Så med andra ord är det just att det är ok ,att ligga med små flickor innan dom har fått sin mens ,som koranen förmedlar.
Folk var väl gifta med småflickor antagligen. Inte för att Koranen sagt att det är ok, utan därför att de var syndare.
Citera
2020-07-03, 19:48
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Inte en låda nej...
Men jag tycker mig begripa att Han visst gått här på jorden.
Det är inte endast bildligt.
Herren Frälser.
Varför är du så främmande för tanken?
Sätter vi ramarna för Guds vägar?
Han är samtidigt både Nära och Långt bort.
Jag är inte främmande för att tänka att Jesus vore Gud Fader själv. Mina tankar är inte orsaken till mitt motstånd mot dina påståenden.
Det är bara inte bibliskt. Eftersom jag har hört av Gud att Bibeln är sann så håller jag mig till den. Du får för min del tro precis vad du vill, men att Jesus skulle vara Gud den högste är fortfarande inte bibliskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in