2020-06-27, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Nej, det är ingen risk. Jag är kristen och inte direkt flexibel vad gäller rätt och fel, dvs jag är inte kulturstyrd eller lagd åt relativisering.
Ok. Jag skulle dock säga att det fetstilta resonemanget nedan är en ekvivokation. Religioner måste vara kulturer, kulturer måste inte bero bara på religioner. Just denna religionen har dessutom cementerat en kultur.
Citat:
Du tycks mena att islam är kommen av arabisk 500-talskultur, och att denna kultur behålls pga att islam cementerat denna.
Ett sådant synsätt innebär ju att kultur är detsamma som religion, och inte att religion kan gå emot kulturen.
Dvs att tex thailändsk kultur innebär pedofili.

Det låter som att du tvivlar på att den muslimska kulturen systematiskt upprätthåller pedofili. Bevisen för det påståendet läggs fram i TS. Om bevisen där inte duger; Hur skulle man överkomma din standard för tvivel? När kan man säga att ett fenomen uppstår som en konsekvens av en religion?

Jag håller med om att det endast är circumstantial evidence som förs fram i ts, men jag tänker att man använder säkerhetsprincipen i det här fallet. (Det är värre med systematisk pedofili än rasism och misstänkliggörande av en hel kultur. Det är alltså upp till muslimer att bevisa att deras fruar inte är sexslavar och/ eller minderåriga. Frugan ska alltid ha en helt säker väg (helt jävla säker väg) ut ur äktenskapet för att säkerställa frivilligheten.)

Vill man ha direct evidence eller ett statistiskt samband med ett visst konfidensintervall finns det säkert att googla fram, men jag är som sagt inte säker på att något skulle övertyga dig förrän du förklarat hur dina beviskrav ser ut.
Citera
2020-06-27, 20:49
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ok-perfekt
Ok. Jag skulle dock säga att det fetstilta resonemanget nedan är en ekvivokation. Religioner måste vara kulturer, kulturer måste inte bero bara på religioner. Just denna religionen har dessutom cementerat en kultur.

Det låter som att du tvivlar på att den muslimska kulturen systematiskt upprätthåller pedofili. Bevisen för det påståendet läggs fram i TS. Om bevisen där inte duger; Hur skulle man överkomma din standard för tvivel? När kan man säga att ett fenomen uppstår som en konsekvens av en religion?

Jag håller med om att det endast är circumstantial evidence som förs fram i ts, men jag tänker att man använder säkerhetsprincipen i det här fallet. (Det är värre med systematisk pedofili än rasism och misstänkliggörande av en hel kultur. Det är alltså upp till muslimer att bevisa att deras fruar inte är sexslavar och/ eller minderåriga. Frugan ska alltid ha en helt säker väg (helt jävla säker väg) ut ur äktenskapet för att säkerställa frivilligheten.)

Vill man ha direct evidence eller ett statistiskt samband med ett visst konfidensintervall finns det säkert att googla fram, men jag är som sagt inte säker på att något skulle övertyga dig förrän du förklarat hur dina beviskrav ser ut.
Övertyga mig om vad? Att barnäktenskap är utbrett i vissa muslimska länder? Det behövs inte, problemet har jag ju diskuterat en del i den här tråden tex.
Det är sammanblandningen av religion och kultur jag blev nyfiken
på, hur du resonerade där.
Citera
2020-06-28, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silenthorror
https://quranx.com/Hadith/Bukhari/USC-MSA/Volume-5/Book-58/Hadith-236/

Så enkelt var det att svara på det din äckliga muslim jävel. Du gillar att dyrka pedofiler ditt as.

Det är inte koranen din neandertalare. Det är hadith. Hadith är inte koranen. Koranen är gudsbok. Hadith är korrekt översättning = berättelser. Försök igen

PS. Jag dyrkar inte en profet. Jag dyrkar gud och hans bok. Samma gud som kristendomen och judendomen. Gud kommer före profeten.
Citera
2020-06-28, 18:25
Medlem
Hur definieras ordet barn

Inför Gud är man inte barn längre när man han kommit in i puberteten när t ex flickan får mens och pojken får skägg, vilket innebär att man då är ansvarig för sina handlingar inför Gud.

Att lagen tycker dock att barn ska vara barn fram till 18 år. Det betyder INTE att det är bäst för barnen att vara oansvariga fram till 18 år. De börjar faktiskt leva och bete sig ändå som vuxna efter puberteten, det skulle vara rimligt då att de får stå för sina handlingar. Så människliga lagar är inte ofelbart och kan ändras hela tiden. Så inför lagen här i Sverige får unga flickor ha sex, bli gravida, göra abort leva med sin klasskamrat MEN allt detta får INTE ske under äktenskapstaket med ett papper som skyddar flickan om hon skulle välja t ex behålla barnet och försvara hennes rättigheter gentemot hennes partner. Lagen förtrycker nämligen kvinnor och flickor och underlättar för män att utnyttja och njuta av kvinnor utan att ta det minsta ansvaret.

Vad betyder då ordet pedofili och vem bestämmer då vad som är rätt eller fel. Är det vismän eller juridiska män eller är det kultur. Oavsett det som tycks vara fel här i Sverige kan vara rätt i andra kulturer. Så att diskuterar Profeten Mohammads(Guds frid och välsignelser vara över honom) äktenskap med Aisha(Må Allah vara nöjd med henne) ICKE relevant. Då det var vanligt i Hans tid att man gifter sig i unga ålder. Vi har inte hört att Aisha mådde dåligt, försökt fly eller bett om skilsmässa när hon blev äldre. Så sluta ta upp det här exemplet igen och försöka lösa era problem istället.
Det är bättre att istället diskutera era lager och se över dem, om de verkligen är bra och har skapat bättre förutsättningar till barn och unga. Det tvivlar jag på när man läser statistik över självmord, droger, lyckopiller och våldtäkter etc. så ser man hur dåligt de verkligen mår. De är tyvärr mållösa.
Citera
2020-06-28, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ok-perfekt
Du flyttar mållinjen och använder ett tu quoque-argument, samt avslutar med ett ad hominem. Du är inte värd att lyssna på när du enbart kan komma med fallasier.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Moving_the_goalposts
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Argumentationsfel

Du måste förstå att praktiserandet av muslimsk kultur har skapat en avgrund som hela världen förfasas över. Argumentationsfel löser inte fattigdomen som den kulturen åsamkat världen. Legitima flyktingar i Sverige har inga problem att avsäga sig sin tro då de redan har en fatwa eller något ännu värre över sig på grund av de muslimska kulturer de haft oturen att födas i. Hur kan det ens få finnas muslimer här om vi ska ta emot folk som flyr från islamister?

OnT: Bra fråga. Det kommer att vända när de religiösa fanatikerna har trakasserat tillräckligt många humanister här.

En del av de muslimska folket må ha gjort hemska saker. Förnekar inte det. Men fortfarande vad en religion säger och vad en troende tolkar är två helt olika saker.

Jag är verkligen inte stolt över att dessa hemska människor gör skit i islams namn. Men islam är en fredlig religion likså kristendomen samt judendomen. Men människan ska tyvärr tolka på sitt eget sätt.

Drar ett exempel här så du kanske förstår:

Islam tillåter att man får ha upp till 4 fruar. Men.. För att kunna ha 4 fruar så måste du behandla alla 4 exakt samma. Du kan inte ligga med 3 och skita i den 4e osv. I min värld är det omöjligt att behandla 4 st EXAKT. Därför anser jag inte att man kan uppfylla dessa krav för att gifta sig med 4.

Är väldigt kritisk mot vissa punkter inom islam. Men fortfarande skrevs denna bok för 1500 år sedan och hur folk levde då kan jag tyvärr inte svara på och därför låter jag det vara obesvarad.

Ex 2: Judendomen är en väldigt fin religion. Men du har sionister som gör väldigt väldigt hemska saker som inte är tillåtet att göra. Därför ser jag skillnaden på judendomen och dem som praktiserar det fel. Palestinier hatar inte judar, palestinier hatar sionister. Samma med islam.

Jag tycker muslimska kulturen är fantastiskt. Vi har gett världen mycket fint och mycket ont. Går vi tillbaka 100 år så var islams anhängare helt annorlunda mot idag.

Ex: Jihad är helt feltolkat av dem flesta muslimer. Jihad betyder kämpa med/mot. Jihad ska vara en kamp mot att bli bättre muslim inte gå och sprängs oskyldiga människor. Fördömer detta då det är förbjudet att döda oskyldiga. Står klart och tydligt i koranen att dödar du en så räknas det som att du har dödat hela mänskligheten, räddar du en så har du räddat hela mänskligheten.

Om svensk lag säger att det får köras max 80km/h på denna väg men folket kör 100km/h så är det inte fel på lagen det är fel på förarna.

Förstår du hur jag menar nu?
Senast redigerad av deepwww89 2020-06-28 kl. 18:29.
Citera
2020-06-28, 18:31
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yoyo5050
Hur definieras ordet barn

Inför Gud är man inte barn längre när man han kommit in i puberteten när t ex flickan får mens och pojken får skägg, vilket innebär att man då är ansvarig för sina handlingar inför Gud.

Att lagen tycker dock att barn ska vara barn fram till 18 år. Det betyder INTE att det är bäst för barnen att vara oansvariga fram till 18 år. De börjar faktiskt leva och bete sig ändå som vuxna efter puberteten, det skulle vara rimligt då att de får stå för sina handlingar. Så människliga lagar är inte ofelbart och kan ändras hela tiden. Så inför lagen här i Sverige får unga flickor ha sex, bli gravida, göra abort leva med sin klasskamrat MEN allt detta får INTE ske under äktenskapstaket med ett papper som skyddar flickan om hon skulle välja t ex behålla barnet och försvara hennes rättigheter gentemot hennes partner. Lagen förtrycker nämligen kvinnor och flickor och underlättar för män att utnyttja och njuta av kvinnor utan att ta det minsta ansvaret.

Vad betyder då ordet pedofili och vem bestämmer då vad som är rätt eller fel. Är det vismän eller juridiska män eller är det kultur. Oavsett det som tycks vara fel här i Sverige kan vara rätt i andra kulturer. Så att diskuterar Profeten Mohammads(Guds frid och välsignelser vara över honom) äktenskap med Aisha(Må Allah vara nöjd med henne) ICKE relevant. Då det var vanligt i Hans tid att man gifter sig i unga ålder. Vi har inte hört att Aisha mådde dåligt, försökt fly eller bett om skilsmässa när hon blev äldre. Så sluta ta upp det här exemplet igen och försöka lösa era problem istället.
Det är bättre att istället diskutera era lager och se över dem, om de verkligen är bra och har skapat bättre förutsättningar till barn och unga. Det tvivlar jag på när man läser statistik över självmord, droger, lyckopiller och våldtäkter etc. så ser man hur dåligt de verkligen mår. De är tyvärr mållösa.
Kan du stå inför Gud och hävda att nioåringa flickor är kvinnor och vuxna om de fått mens?
Kan du verkligen säga detta av ditt hjärta "på den dagen"?

Ingen av oss kan hänvisa till någon text vi läst och skylla på någon annan.
Citera
2020-06-28, 21:54
Medlem
Citat:
Kan du stå inför Gud och hävda att nioåringa flickor är kvinnor och vuxna om de fått mens?
Kan du verkligen säga detta av ditt hjärta "på den dagen"?

Ingen av oss kan hänvisa till någon text vi läst och skylla på någon annan.

Jag menar att när barnet kommer i puberteten typ att få mens får flickor eller att få skägg för pojkar innebär att kroppen förändras och känslor också förändras och då börjar man på sin tid att vänja sig med att man börjar bli vuxen och träna hantera sina känslor och handlande. Flickor och pojkar exempelvis börja se varandra på ett annorlunda sätt och börja känna lust och attraktion till varandra, tycker du då att det är rätt att hoppa på varandra typ och börja ha sex utan att förstå att det är INTE tillåtit enligt din tro och min tro
Citera
2020-06-28, 22:11
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yoyo5050
Jag menar att när barnet kommer i puberteten typ att få mens får flickor eller att få skägg för pojkar innebär att kroppen förändras och känslor också förändras och då börjar man på sin tid att vänja sig med att man börjar bli vuxen och träna hantera sina känslor och handlande. Flickor och pojkar exempelvis börja se varandra på ett annorlunda sätt och börja känna lust och attraktion till varandra, tycker du då att det är rätt att hoppa på varandra typ och börja ha sex utan att förstå att det är INTE tillåtit enligt din tro och min tro
Nej, jag anser att myndighetsåldern bör höjas till 20år, att barnäktenskap (dvs under 20 år) ska vara förbjudet och att sex före äktenskap ska vara straffbart eftersom det lätt blir fler (dvs barn) inblandade.

En flickas menstruation kan komma väldigt tidigt. Min syster fick mens när hon var 10 år, men hon var förstås LÅNGT ifrån vuxen för det.
Sex och äktenskap tillhör vuxenlivet. Barn ska inte ta den typen av beslut, än mindre tvingas
till det (som ju även sker).

Visst kan myndighetsåldern diskuteras, det är ju inte som att alla blir vuxna först vid 20 år, men nio år är aldrig en vuxen ålder.
Citera
2020-06-28, 22:13
Medlem
Att bli vuxen är individuellt i vilken ålder man blir. Men det kan var bra att ha max åldersgräns vid 18 år typ att alla är då vuxna oavsett. Men det är fel att se på individer BARA för att de inte fyllt 18 att de fortfarande är BARN
Citera
2020-06-28, 22:53
Medlem
Citat:
Nej, jag anser att myndighetsåldern bör höjas till 20år, att barnäktenskap (dvs under 20 år) ska vara förbjudet och att sex före äktenskap ska vara straffbart eftersom det lätt blir fler (dvs barn) inblandade.

En flickas menstruation kan komma väldigt tidigt. Min syster fick mens när hon var 10 år, men hon var förstås LÅNGT ifrån vuxen för det.
Sex och äktenskap tillhör vuxenlivet. Barn ska inte ta den typen av beslut, än mindre tvingas
till det (som ju även sker).

Visst kan myndighetsåldern diskuteras, det är ju inte som att alla blir vuxna först vid 20 år, men nio år är aldrig en vuxen ålder.

Så enligt dig betyder det att barn som ska ha sex utanför äktenskap ska straffas, eller förstår jag fel.
Citera
2020-06-29, 09:02
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deepwww89
1: Jag talar om statistik och det är väl använt i dagens samhälle. Väder, ekonomi och flera fall bygger på statistik.
Nej, du har inte pratat om statistik. Du har pratat om dina egna upplevelser, uppfattningar och vad någon sa någon gång. Jag däremot har pratat om statistik.

Citat:
2: Skadligt att fängsla incest par och därför är det säkert bättre att avkriminalisera det? Vad tror du händer när dem får barn? Vilka får stå för deras kostnader pga handikapp? Vill man ha ett land med incest avkomma?
Det finns preventivmedel och om du tycker att det är i samhällets intresse att stoppa incestuös avkomma så kan du se kartan jag länkade till och börja jobba på opinion mot kusingifte inom Islam för det är där den absolut största förekomsten är.

Citat:
3: Det är klart att jag måste jobba med läsförståelse men tror du behöver jobba lika mycket med att kunna uttrycka dig så man förstår.
Fast jag är precis i det jag skriver och du antar hela tiden att jag menar något annat än det jag skrivit.

Citat:
4: Men det är bättre att ha en påve där minst 2 miljarder ser personen som deras förmedlare mellan människa och gud? Där talas det inget om. Men så klart kommer du kontra med att dem bryter mot lagen eller att detta är inte legaliserat. Men att inte dömda dessa präster eller till och med undanröja bevisning är klart och tydligt ett bevis på att man stöttar/står bakom deras handlingar.
Varför tror du jag förespråkar en påve? Oavsett så gör det inte mer rätt att göra fel bara för att andra också gör fel. Pedofilpräster som begår övergrepp ska sitta i fängelse. Inte flyttas runt eller döljas.

Citat:
4: I första hand inom islam så följer man koranen OM man vill gå längre så lever man som profeten. OM man vill. Vart står det isf i koranen att det är accepterat med pedofili?
Var står det att det inte är det? Och kolla upp Baligh eller Balaghat. Det är en något omtvistad sak men stort sett så anser man att när flickan är sexuellt mogen kan hon "flytta in hos mannen". Sexuellt mogen handlar om att hon ska kunna ha sex utan att bli fysisk skadad. Oftast är det första mensen som avgör och 10-15% av flickor börjar sin pubertet vid 7 års ålder men kan påbörja den så tidigt som 5 års ålder. Det bästa hade varit om man istället använde Rushd som måttstock. När man är mentalt mogen att hantera sin egen egendom. Men det är tyvärr inte måttet som används.

Citat:
5: Krig och människohandel handlar alltså om egen vinning? Om du har sett filmen
The Whistleblower så får du säkert reda på vad jag menar. Det är högt uppsatta FN delegationer, respektive olika länders delegater som låg bakom EU:s trafficking. Så snälla var inte blind och dum. Att du försöker förfina din text gör dig inte per automatik smartare samt att du har mer rätt.
Det var ditt argument om att kan man göra X så kan man göra Y som inte håller. Det är inte mitt fel. Det är fortfarande inte samma sak även om båda skulle handla om egen vinning.

Citat:
FN får flera miljarder från svenska skattebetalare. Varför är det ingen som klagar på detta? Indirekt stöttar det svenska folket trafficking men så klart är det bättre att klaga på andra. Blunda för sanningen. Sverige är oskyldigt. Svenska folket gör allt rätt. Saudi araben är terrorister men ty förbannat så bygger sverige en vapenfabrik där nere. Men detta blundar ni för.
Det är säkert många som klagar på det. Har du ens kollat upp det?
Igen, ingen har sagt att sverige är oskyldigt och gör allt rätt. Speciellt inte jag.
Ja, SA tillämpar terrorism.
Det är ingen som blundar men svenska folket älskar att lämna över ansvaret på staten för allt. Det är så vi är uppfostrade.

Citat:
Svenska folket och sverige har varit hycklare sen en lång tid tillbaka. Första och andra världskriget jobba dem med fienden men samtidgt jobba mot fienden???
Ja, Sverige har sett till sitt eget bästa och spelat alla sidor. Vi gör det fortfarande.
Inget jag kan göra något åt tyvärr.

Citat:
Om jag blundar när en tjej blir våldtagen så är jag lika förfärlig som våldtäks mannen. Detsamma gäller det för svenska regeringen och dess folk som inte säger stop till pedofili/trafficking som sker i EU.
Stopp! Sluta!
Har någon slutat än? Nej?
Tusan också.
Citera
2020-06-29, 09:06
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firechromenorr
Det kan man fråga dem. Varför är pedofili så extremt överrepresenterad i västerländska samhällan idkat av vita? Nu senaste åkte david hellenius dit, varför? Ni talar så fint om kvinnor och humanism men... verkligheten är en annan?
Berätta mer om hur vita är "överrepresenterade" i vita länder... Förstår du hur dumt det du säger är?

Citat:
Du måste vara väldigt tydligt med vad du angriper, muslimers beteende och Islam. Enligt Islam är alkohol strikt förbjudet och raserar hela samhällen. Detta har vi nu facit på då vi tittar på västerländska samhällen; men det finns ävne muslimer som dricker, enormkt mkt. Vad vill du säga med det?
Alkohol raserar inga samhällen. Sluta ljuga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in