Citat:
Ursprungligen postat av
deepwww89
1: Jag talar om statistik och det är väl använt i dagens samhälle. Väder, ekonomi och flera fall bygger på statistik.
Nej, du har inte pratat om statistik. Du har pratat om dina egna upplevelser, uppfattningar och vad någon sa någon gång. Jag däremot har pratat om statistik.
Citat:
2: Skadligt att fängsla incest par och därför är det säkert bättre att avkriminalisera det? Vad tror du händer när dem får barn? Vilka får stå för deras kostnader pga handikapp? Vill man ha ett land med incest avkomma?
Det finns preventivmedel och om du tycker att det är i samhällets intresse att stoppa incestuös avkomma så kan du se kartan jag länkade till och börja jobba på opinion mot kusingifte inom Islam för det är där den absolut största förekomsten är.
Citat:
3: Det är klart att jag måste jobba med läsförståelse men tror du behöver jobba lika mycket med att kunna uttrycka dig så man förstår.
Fast jag är precis i det jag skriver och du antar hela tiden att jag menar något annat än det jag skrivit.
Citat:
4: Men det är bättre att ha en påve där minst 2 miljarder ser personen som deras förmedlare mellan människa och gud? Där talas det inget om. Men så klart kommer du kontra med att dem bryter mot lagen eller att detta är inte legaliserat. Men att inte dömda dessa präster eller till och med undanröja bevisning är klart och tydligt ett bevis på att man stöttar/står bakom deras handlingar.
Varför tror du jag förespråkar en påve? Oavsett så gör det inte mer rätt att göra fel bara för att andra också gör fel. Pedofilpräster som begår övergrepp ska sitta i fängelse. Inte flyttas runt eller döljas.
Citat:
4: I första hand inom islam så följer man koranen OM man vill gå längre så lever man som profeten. OM man vill. Vart står det isf i koranen att det är accepterat med pedofili?
Var står det att det inte är det? Och kolla upp Baligh eller Balaghat. Det är en något omtvistad sak men stort sett så anser man att när flickan är sexuellt mogen kan hon "flytta in hos mannen". Sexuellt mogen handlar om att hon ska kunna ha sex utan att bli fysisk skadad. Oftast är det första mensen som avgör och 10-15% av flickor börjar sin pubertet vid 7 års ålder men kan påbörja den så tidigt som 5 års ålder. Det bästa hade varit om man istället använde Rushd som måttstock. När man är mentalt mogen att hantera sin egen egendom. Men det är tyvärr inte måttet som används.
Citat:
5: Krig och människohandel handlar alltså om egen vinning? Om du har sett filmen
The Whistleblower så får du säkert reda på vad jag menar. Det är högt uppsatta FN delegationer, respektive olika länders delegater som låg bakom EU:s trafficking. Så snälla var inte blind och dum. Att du försöker förfina din text gör dig inte per automatik smartare samt att du har mer rätt.
Det var ditt argument om att kan man göra X så kan man göra Y som inte håller. Det är inte mitt fel. Det är fortfarande inte samma sak även om båda skulle handla om egen vinning.
Citat:
FN får flera miljarder från svenska skattebetalare. Varför är det ingen som klagar på detta? Indirekt stöttar det svenska folket trafficking men så klart är det bättre att klaga på andra. Blunda för sanningen. Sverige är oskyldigt. Svenska folket gör allt rätt. Saudi araben är terrorister men ty förbannat så bygger sverige en vapenfabrik där nere. Men detta blundar ni för.
Det är säkert många som klagar på det. Har du ens kollat upp det?
Igen, ingen har sagt att sverige är oskyldigt och gör allt rätt. Speciellt inte jag.
Ja, SA tillämpar terrorism.
Det är ingen som blundar men svenska folket älskar att lämna över ansvaret på staten för allt. Det är så vi är uppfostrade.
Citat:
Svenska folket och sverige har varit hycklare sen en lång tid tillbaka. Första och andra världskriget jobba dem med fienden men samtidgt jobba mot fienden???
Ja, Sverige har sett till sitt eget bästa och spelat alla sidor. Vi gör det fortfarande.
Inget jag kan göra något åt tyvärr.
Citat:
Om jag blundar när en tjej blir våldtagen så är jag lika förfärlig som våldtäks mannen. Detsamma gäller det för svenska regeringen och dess folk som inte säger stop till pedofili/trafficking som sker i EU.
Stopp! Sluta!
Har någon slutat än? Nej?
Tusan också.