2020-07-03, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Att Mohamed syndat säger ju Koranen, så ja syndat har han gjort. Även Bibeln säger att alla syndat utom Jesus. Koranen säger detsamma.

Där emot vet jag inte när Mohamed hade sex med Aisha. Jag vet att massor av muslimer i sak faktiskt säger att Muhammed var pedofil, men jag har tidigare i tråden påvisat hur jag ser på detta. Kolla gärna min trådhistorik!

Det är irrelevant vad du eller andra tycker. Det som är relevant är vad det står i islams skrifter
och det har jag redan bevisat. Du har inte bevisat något utan bara kommit med tomma påstående.
Citera
2020-07-03, 21:32
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madly.hesitant
Det är irrelevant vad du eller andra tycker. Det som är relevant är vad det står i islams skrifter
och det har jag redan bevisat. Du har inte bevisat något utan bara kommit med tomma påstående.
Det som står står. Din slutsats är inte vad som står, din slutsats är din slutsats.
Citera
2020-07-03, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anayla
Nej. Du har fel.
När du tar emot Jesus som din Herre och Frälsare så får du del av Guds Ande.
Inte alltid, man måste också bjuda in Honom.
Du är fortfarande fast i bokstavens tjänst som dödar.
Men jag vet att ni är känsliga och anser att ni alltid vet bäst.
Särskilt mot en sk "okunnig kvinna".
Well well, you'll see.
Gud välsigne dig.
Du förstår inte vad jag menar. Anden är Fadern, Guds ande är ingen person.

Jag är en som gång på gång upprepar att kristna inte är under lag, vilket du kallar bokstavens tjänst.

Du har ofta fel, och missuppfattar mycket. En okunnig kvinna som Gud inte planterat och därför inte kan bära frukt, trots "fina" uttryck.
Citera
2020-07-03, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Du förstår inte vad jag menar. Anden är Fadern, Guds ande är ingen person.

Jag är en som gång på gång upprepar att kristna inte är under lag, vilket du kallar bokstavens tjänst.

Du har ofta fel, och missuppfattar mycket. En okunnig kvinna som Gud inte planterat och därför inte kan bära frukt, trots "fina" uttryck.
Nej det är du som inte förstår mig.
Vi får väl missförstå varandra.
Ja men tack älskade du! 💞
Tänk att jag visste att du skulle säga det.
Gud avgör om vi burit frukt.
Det får vi väl se sedan, blir intressant.
Var välsignad.
Citera
2020-07-03, 22:08
Medlem
Citat:
Det som står står. Din slutsats är inte vad som står, din slutsats är din slutsats.

Det är inte bara min slutsats. Det är fakta. Shayhk Muhammad Saalih al-Munajjid svar på frågan om giftemål med barn.

Question
I have not yet reached the age of puberty. Is it correct that a girl could get married before her menses start, or is that just a traditional myth?.
Praise be to Allaah.

Answer

Praise be to Allaah.
Firstly:

Marriage to a young girl before she reaches puberty is permissible according to sharee’ah, and it was narrated that there was scholarly consensus on this point.

https://islamqa.info/en/answers/12708/is-it-acceptable-to-marry-a-girl-who-has-not-yet-started-her-menses

Men vad du tycker och hur du tolkar och drar slutsatser väger tyngre än koranen, hadith, tafsir, dom lärde i islams samstämmiga beslut och Shayhk Muhammad Saalih al-Munajjid.

Motbevisa detta med relevanta källor inte vad du eller dina kompisar tror, tycker eller tolkar saker. Du har inte kommit med en enda sura, hadith eller tafsir . Bara ditt eget babbel och flumsnack.
Citera
2020-07-03, 22:36
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Det är inte bara min slutsats. Det är fakta. Shayhk Muhammad Saalih al-Munajjid svar på frågan om giftemål med barn.

Question
I have not yet reached the age of puberty. Is it correct that a girl could get married before her menses start, or is that just a traditional myth?.
Praise be to Allaah.

Answer

Praise be to Allaah.
Firstly:

Marriage to a young girl before she reaches puberty is permissible according to sharee’ah, and it was narrated that there was scholarly consensus on this point.

https://islamqa.info/en/answers/12708/is-it-acceptable-to-marry-a-girl-who-has-not-yet-started-her-menses

Men vad du tycker och hur du tolkar och drar slutsatser väger tyngre än koranen, hadith, tafsir, dom lärde i islams samstämmiga beslut och Shayhk Muhammad Saalih al-Munajjid.

Motbevisa detta med relevanta källor inte vad du eller dina kompisar tror, tycker eller tolkar saker. Du har inte kommit med en enda sura, hadith eller tafsir . Bara ditt eget babbel och flumsnack.
Diskussionen ni hade rörde Koranen. Vad människor säger är en sak, vad Gud säger en annan. Du har fortfarande inte visat att Koranen skulle godkänna pedofili. Att pedofiler får samma regler vid skilsmässa som andra är inte något godkännande av sex med barn.
Nu vill du ändå prata om hadither och vad människor som följer människor säger. Detta är förstås också relevant för TS, men det var INTE vad diskussionen rörde.
Citera
2020-07-03, 23:13
Medlem
Citat:
Precis, koranen beskriver hur man ska skilja sig från flickor som inte har fått sin mens ännu och hur lång (iddah) väntetiden ska vara innan man gifter om sig.

(Al-Quran Al-Ahzab 33:49)O You who have believed, when you marry believing women and then divorce them before you have touched them, then there is not for you any waiting period to count concerning them. So provide for them and give them a gracious release.

https://quran.com/33/49

Har man inte haft sex behövs ingen iddah. Så med andra ord är det just att det är ok ,att ligga med små flickor innan dom har fått sin mens ,som koranen förmedlar.

Förtydligande av det som nämns i Koranen i kapitel Skilsmässa kan du du hitta har i det har stycket nedan som jag har klippt från tjejjourens hemsida där en 14 årig frågar om

Sex innan första mensen

1. Kan man ha sex innan första mensen om man är tillräckligt kåt?
2. Hur lång tid kan det ta innan första mensen kommer?

Svar
Hej!
Vad bra att du hör av dig till oss med dina funderingar. Du har två frågor som jag tänkte besvara en och en.
Du undrar dels om en kan ha sex innan en har fått mens första gången. Det finns ingen entydig regel som säger när en person är redo för att börja ha sex, utan det brukar gå bra så länge personen har kommit in i puberteten, blir kåt och känner sig emotionellt redo. Att du inte har fått mens än innebär inget fysiskt hinder att ha omslutande sex eller andra typer av samlag. Det viktiga är att känna efter om du vill ligga och hitta en partner som du känner dig trygg med. Det är även viktigt att tänka på att du kan behöva skydda dig från oönskade graviditeter även om du inte har fått mens eftersom du inte vet när första ägglossningen, och den efterföljande mensen, kommer komma. Kondom är det enda preventivmedlet som skyddar både mot könssjukdomar och graviditet. Om du är intresserad av andra preventivmedel så kan du få information om det hos en barnmorska, till exempel på ungdomsmottagningen eller på en vårdcentral.
Du undrar också när man brukar få sin första mens. Åldersspannet för när ens första mens kan komma är ganska stort, en del kan få det redan vid nio års ålder medan vissa får det när de är 16. Om man är 16 år och fortfarande inte har fått mens så brukar det rekommenderas att man kontaktar elevhälsan, ungdomsmottagningen eller en vårdcentral, men det innebär inte nödvändigtvis att det är något som är fel. Eftersom du skriver att du är 14 år så är du fortfarande i en ålder där många inte fått mens än.
Vad När det gäller kroppen och puberteten så ser det otroligt olika ut hos olika människor."

Nu antar jag att du kan förstå att första mens kan komma så sent som tom. efter 16 årsålder och Koranen är övergripande och löser alla problem för att Gud vet allt.

I Islam när en 14 årig tejej är kåt och vill ha sex då är det INTE tillåtit ligga runt och vilt och ha sex med klasskamrater utan den enda lösning är att gifta sig och ha en REN och LAGLIG relation med bara en man. Som du kanse ha läst nu så det kan hända att man blir gravid trots utebliven mens. Därför kommer Koranen med lösningen ifall blir det skilsmässa.
Senast redigerad av Yoyo5050 2020-07-03 kl. 23:28. Anledning: Redigera lite i texten
Citera
2020-07-03, 23:17
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Diskussionen ni hade rörde Koranen. Vad människor säger är en sak, vad Gud säger en annan. Du har fortfarande inte visat att Koranen skulle godkänna pedofili. Att pedofiler får samma regler vid skilsmässa som andra är inte något godkännande av sex med barn.
Nu vill du ändå prata om hadither och vad människor som följer människor säger. Detta är förstås också relevant för TS, men det var INTE vad diskussionen rörde.

Varför skulle din tolkning av Islam vara bättre än några av de mainstream källor som används när Islam tolkas? Hur länge har du studerat Islam? Vilka universitet gick du på?

Aisha said: The Apostle of Allah (may peace be upon him) married me when I was seven years old. The narrator Sulaiman said: Or six years. He had intercourse with me when I was nine years old.

https://wikiislam.net/wiki/Concerns_with_Islam:_Child_Marriage
Citera
2020-07-03, 23:37
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Varför skulle din tolkning av Islam vara bättre än några av de mainstream källor som används när Islam tolkas? Hur länge har du studerat Islam? Vilka universitet gick du på?

Aisha said: The Apostle of Allah (may peace be upon him) married me when I was seven years old. The narrator Sulaiman said: Or six years. He had intercourse with me when I was nine years old.

https://wikiislam.net/wiki/Concerns_with_Islam:_Child_Marriage
Detta är inte ens en fråga om tolkning. En skribent bad en annan visa var Koranen godkände äktenskap med barn. Svaret var att Koranen godkänner skilsmässa från barn, vilket är en annan sak.
... Men som svar på din fråga:
Jag tolkar inte islam. Jag lyssnar på vad Koranen säger genom det Anden lärt mig om Bibelns sanningar.

Jag vill mena att det är viktigt att kunna skilja på vad som är vad. Inom den muslimska världen är detta med pedofili och vad många lärda lär ut om sharia ofta ett stort
problem.
Dylika religiösa problem kommer ofta av att människor uttyder vad Gud sagt och successivt bränner bort sina samveten. Vår förmåga att se vad Gud säger blir då även ännu sämre, eftersom all Skrift (helig skrift) alltid kan läsas genom både ett barmhärtigt sinnelag och ett hårt och oförsonligt sinne.

I islams fall kom egentligen hela den jordiska lagen till därför att muslimerna bad Muhammed döma mellan dem. Även Jesus fick det "erbjudandet", men hanterade det annorlunda. Jesus kom ju inte för att döma utan för att fria.

... Men problemet med dessa två påståenden inom umman:
1. Att Muhammed var pedofil, och
2. Att Muhammed var felfri
De kvarstår.
Det första påståendet är osäkert.
Det andra påståendet går emot Koranen. Dock är denna doktrin välspridd.
Citera
2020-07-03, 23:47
Medlem
LadySwedens avatar
Dr. Ghali

So know that there is no god except Allah, and ask forgiveness for your guilty deed, and for the male believers and female believers; and Allah knows your moving about and your lodging.

Pickthall

So know (O Muhammad) that there is no Allah save Allah, and ask forgiveness for thy sin and for believing men and believing women. Allah knoweth (both) your place of turmoil and your place of rest.

Sahih International

So know, [O Muhammad], that there is no deity except Allah and ask forgiveness for your sin and for the believing men and believing women. And Allah knows of your movement and your resting place.

Shakir

So know that there is no god but Allah, and, ask protection for your fault and for the believing men and the believing women; and Allah knows the place of your returning and the place of your abiding.

Yusuf Ali

Know, therefore, that there is no god but Allah, and ask forgiveness for thy fault, and for the men and women who believe: for Allah knows how ye move about and how ye dwell in your homes.
(47:19)
Citera
2020-07-03, 23:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av deepwww89
Men det är klart det är skillnad på hadith och koranen..

Om du inte förstår skillnaden så är du inte tillräckligt kapabel för att föra en diskussion.

Kan du visa källa på att islam tillåter lögner? Du kan inte vräka ur dig en massa utan belägg.

Väldigt sorgligt att du tycker så men det är ditt val. Alla får tycka som man vill och ha sina åsikter men utan belägg på sina åsikter så anser jag att det är en person som inte är frisk.

Kolla upp Taqiyya. Antar att du kommer läsa en rad ur första bästa wikipedia men ger dig ändå chansen att sätta dig in i det om du e så intresserad av islam. Problemet är inte ens dom heliga skrifterna då alla heliga skrifter från så länge sen kommer vara bra utdaterade och barbariska precis som grundarna var. Problemet är hur islam aldrig tycks komma ifatt västvärlden och fortsätter man praktisera sina religioner på ett utdaterat och barbariskt sätt får man ta och göra det i hemlandet.

Jag anser att människor som inte har något med islam att göra men ändå sitter och propagerar för det och beskyddar sina stackars muslimska "offer" är psykiskt sjuka. Väldigt sorgligt men det är ditt val. Lycka till med det.
Citera
2020-07-04, 00:03
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anayla
Jesus är Herren.
Vår Herde.
Han som leder oss.
Till Fadern.
Fadern Är Fadern.
Gud.
Jesus är också Gud.
Han är vår Kung.
Sonen.

Så förstår jag Bibeln.

Om du tycker det är icke bibliskt så är det väl så för dig.

Jag följer Herden.
För vet ju att Han gav mig Livet och Leder mig Rätt Hem.

och du försöker med dessa ord påvisa att pedofili är lika ok inom kristendomen som det är inom islam?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in