Citat:
Ursprungligen postat av
humantoilet
Istället för smörgåsar.
Brukar äta lite innan jag går hemifrån .. sen vid 9-tiden på jobbet .. oftast bara smörgåsar ..eller ngt kokt ägg .. Börjar bli seg som fan igen vid 10:30-tiden och tittar på klockan hela tiden om lunchrasten är snart ..

Den senaste veckan har jag bara ätit på morgonen , sen druckit whey-protein kl 9(27g protein),förut bara nån jävla lingongrova eller sirapslimpa.. Känner en betydlig skillnad .. inte trött .. inte hungrig .. inte ens seg och oduglig på eftermiddagen ens och ganska klar i huvet. Kan det verkligen göra så stor skillnad? Kan jag haft proteinbrist ? . Tränar också ett par gånger i veckan sen nån månad tillbaks.. om det också kan haft betydelse? Placebo?

En frukost bestående av processat mjöl och tillsatt socker är som ett gift för kroppen. Så proteinpulver är betydligt bättre vilket du naturligtvis känner av.
Något som är bättre är om du äter en lagad frukost utan processad mat och som dessutom är full av näring, protein och fett.
Vill inte skrämma upp dig men att få en sådan dip är ett tecken på Diabetes typ 2. Kan mest vara vara värt att nämna då det idag är så vanligt med att man utvecklar diabetes typ 2 pga av att man äter för mycket tillsatt socker. Men du skriver varken ålder eller om du har några extrakilon. Gissar att du är ung och utan någon övervikt och då är det säkert ingen fara alls.