Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-06-21, 20:27
  #1
Medlem
Jag har två anledningar att sno robotgräsklippare.

1
Jag vill ha en på landet.

2
Jag hatar de tre grannar som bor längst ner på gatan.

Hur svårt är det egentligen. Vet att det är pinkod osv. Men det borde gå att koppla förbi eller att lösa koden. Dessutom har de väl larm?. De modeller jag känner till här stöldlarm.

Hört att finare modeller kan ha inbyggd GPS vilket för det svårare att sno och använda själv.

Någon som snott robot?
Citera
2020-06-21, 20:33
  #2
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Du kommer inte kunna använda den (precis som du säger).

Vill du ha en egen. Köp en och var inte någon jävla tjuv!
Citera
2020-06-21, 20:43
  #3
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snajjdaren
Hur svårt är det egentligen. Vet att det är pinkod osv. Men det borde gå att koppla förbi eller att lösa koden. Dessutom har de väl larm?. De modeller jag känner till här stöldlarm.

Hört att finare modeller kan ha inbyggd GPS vilket för det svårare att sno och använda själv.

Någon som snott robot?

Svårare än du tror att knäcka koden. De flesta ger dig bara några få försök, därefter är det omöjligt att försöka igen utan att kontakta tillverkaren för en "lås upp upplåsning" koden, som du bara får om du kan uppvisa inköpsbevis eller har maskinen registrerad på dig.

Koppla förbi? Hah... Lycka till.
Citera
2020-06-21, 20:49
  #4
Medlem
Du lär ju inte direkt ha någon användning av bara robotgräsklipparen...
Citera
2020-06-21, 20:57
  #5
Medlem
HermaeusMoras avatar
Behöver man inte sensorer i gräsmattan med för att den ska fungera?
Hade du tänkt sno dom också då?
Citera
2020-06-21, 20:59
  #6
Medlem
snivlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snajjdaren
Jag har två anledningar att sno robotgräsklippare.

1
Jag vill ha en på landet.

2
Jag hatar de tre grannar som bor längst ner på gatan.

Hur svårt är det egentligen. Vet att det är pinkod osv. Men det borde gå att koppla förbi eller att lösa koden. Dessutom har de väl larm?. De modeller jag känner till här stöldlarm.

Hört att finare modeller kan ha inbyggd GPS vilket för det svårare att sno och använda själv.

Någon som snott robot?

Anledning två var skitbra


Kan du inte bara sno den o slänga den i plurret..
Citera
2020-06-21, 21:06
  #7
Medlem
Masvingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HermaeusMora
Behöver man inte sensorer i gräsmattan med för att den ska fungera?
Hade du tänkt sno dom också då?
Det stämmer, krävs kablar runt hela tomten samt runt buskar, rabatter och sånt, och en laddstation. Det får man sno eller köpa också. Sen lär väl grannarna märka om nån annan plötsligt skaffat en "begagnad" klippare i samma modell som deras, lika smutsig och med samma repor, kort efter att deras klippare blivit stulen.
Citera
2020-06-21, 21:27
  #8
Medlem
Vill minnas dem tjuter som fan några sekunder efter de lämnat ”gränsen”. Lite som att försöka springa iväg med en 10kilos tjutande bil.

Mvh
Citera
2020-06-21, 21:51
  #9
Medlem
franges avatar
Kort och gott - glöm det. Varför tror du inte alla bara snor dessa - med tanke på hur vanliga de är på tomter och i trädgårdar ute i landet?

Om de är så lätta att sno - borde det inte vara busenkelt att komma över en stulen, av någon kriminell?
Om det inte är lätt att köpa en stulen - varför tror du det inte är lätt att få tag på någon för PundarJanne att sälja? Än en gång - med tanke på hur vanliga de som sagt är och finns i praktiskt taget varje villakvarter som finns?

Eller är det så att de praktiskt taget inte går att sno och använda stulna - på ett framgångsrikt sätt?
Citera
2020-06-21, 21:51
  #10
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abius
Vill minnas dem tjuter som fan några sekunder efter de lämnat ”gränsen”. Lite som att försöka springa iväg med en 10kilos tjutande bil.

Mvh

Nej, de tjuter några sekunder efter att man lyfter upp dem om man inte anger kod först.
Citera
2020-06-21, 22:02
  #11
Medlem
kaiross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snajjdaren
(...)
2
Jag hatar de tre grannar som bor längst ner på gatan.

Gå ut i natt och lyft över en av dessa grannars klippare på en annan grannes tomt. Vänta två dagar och upprepa. Om någon vecka kan du testa med en annan grannes klippare.
Citera
2020-06-21, 22:50
  #12
Medlem
Sados avatar
Min styrbox/laddare är kodad och fungerar bara med just min klippare. Själva boxen sitter inomhus och roboten är obrukbar utan den.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback