2020-06-20, 14:48
Jag gissar att de outbildade pleberna tror att ketchup ersätter tomat.
Citera
2020-06-20, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaoloRoberto
Dumma mig, karamelliserad lök menade jag

Vad gillar du på din burgare då?
Är det bra kött behövs ingen jävla sallad och dressingar.....
Behövs inget bröd heller. Förstör smakupplevelsen av ett bra kött
Citera
2020-06-20, 15:01
Medlem
Inkommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Va?
Om man inte vill ha tomat på hamburgaren så kanske man ska ta pannkakor m sylt?
Förstod jag rätt?

Japp. Det är ingen hamburgare utan tomat. Vissa verkar ju ha svårt att bita av tomatskalet och spiller på sig så då passar barnmat bättre.
Citera
2020-06-20, 15:09
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkommer
Japp. Det är ingen hamburgare utan tomat. Vissa verkar ju ha svårt att bita av tomatskalet och spiller på sig så då passar barnmat bättre.

Ett varmt tips till dig är att låta varje hämburgeradept få det höga nöjet att välja själv.
Vi är några som känner oss trygga i det.
Och i utbyte får även du välja själv. Fair?

Citera
2020-06-20, 15:11
Medlem
RolexDatejusts avatar
Märker att personerna i denna sektion inte är direkta hamburgermänniskor. Redan efter första 3 posterna så anses tomat och lök vara dåliga ingredienser som inte har på en burgare att göra. Ska vi snacka klassiska burgare så är ju lök obligatoriskt nästan, medan tomat alltid ansetts som en av de mer viktiga tillbehören.

Visst att en riktig god burgare inte behöver mycket tillbehör, men om man nu talar om tillbehör så är fortfarande lök och tomat en av de vanligaste.
Citera
2020-06-20, 15:19
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RolexDatejust
Märker att personerna i denna sektion inte är direkta hamburgermänniskor. Redan efter första 3 posterna så anses tomat och lök vara dåliga ingredienser som inte har på en burgare att göra. Ska vi snacka klassiska burgare så är ju lök obligatoriskt nästan, medan tomat alltid ansetts som en av de mer viktiga tillbehören.

Visst att en riktig god burgare inte behöver mycket tillbehör, men om man nu talar om tillbehör så är fortfarande lök och tomat en av de vanligaste.

Tur att du styr upp detta. Och att du klockrent har analyserat kompetensen enligt HamburgerHögskolans regler.
Detta hade ju kunna bli hur fel som helst.
Då hade vi stått där. I denna sektionen.

Citera
2020-06-20, 15:20
Medlem
Det är gott med tomater i burgare men antagligen för det kan skvätta å gägga å kladda ner lite.
Citera
2020-06-20, 15:22
Medlem
Tomater är nog bäst i form av småtomater så man kan äta dom hela.
Citera
2020-06-20, 15:23
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
När jag var ung hade jag polare som tog bort alla grönsaker ur burgarna bara för att inte vara fjolliga och eventuellt få i sig något hälsosamt.
Jag är lika dan. Tråkigt att man behöver städa bort allt äckligt på burgarna innan dom går att äta. Vem vet det kanske var jag?
Citera
2020-06-20, 15:26
Medlem
Tycker inte tomater bidrar med speciellt mycket smak så därför avstår jag från tomat när jag gör egna burgare.

Ost, majonnäs, karamelliserad lök, färska jalapeños, hot sauce och inlagd gurka är vad jag brukar ha på.
Citera
2020-06-20, 15:27
Medlem
qvarne2s avatar
För mig är det viktigt med tomat på hamburgaren. Det ska va tunna skivor Sen är det jävligt viktigt med dressing också. Lök inlagd eller färsk, gurka, sallad gör det bara bättre sedan.
Citera
2020-06-20, 15:30
Medlem
En god hamburgare har tomater istället för ketchup.
Helst ska tomaten vara den enda söta ingrediensen, för att ge en så bra smakupplevelse som möjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in