2020-06-20, 13:39
Medlem
PaoloRobertos avatar
En bra hamburgare ska bara ha två puckar kött, ost och ketchup.

Vill man lägga till något så kan det vara karamelliserad, stekt eller rå lök, men fan inget annat om det är bra kött, annars skippa.
Senast redigerad av PaoloRoberto 2020-06-20 kl. 13:43.
Citera
2020-06-20, 13:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hemmasittarna
När jag tittar på olika reviews från olika hamburgarkedjor i USA eller annat så tar folk ut tomaterna ur burgarna, en annan gång var det en kille som sa att han hade väldigt mycket emot det men sa inte vf.

Så vill gärna fråga er andra som inte gillar det eller ni som kan mycket om vf andra gör detta?

Hela tomatskivor kan blöta upp brödet.

Tomater kan ge en oangenäm umamismak som fuckar upp smakupplevelsen och inte lirar med resten av ingredienserna.

Tomater tas ofta från kyl/kylbänk och kan kyla ner kött/dressing.
Citera
2020-06-20, 13:40
Medlem
BucNasty-s avatar
Tomat i burgare går bort, men att skiva upp tomat i skivor med salt är sjukt gott
Citera
2020-06-20, 13:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PaoloRoberto
En bra hamburgare ska bara ha två puckar kött, ost och ketchup.

Vill man lägga till något så kan det vara gratinerad stekt eller rå lök, men fan inget annat om det är bra kött, annars skippa.

Gratinerad lök?
Utveckla gärna.

Personligen gillar jag inte ketchup på burgare.
Bara kött, ost och ketchup är barnmat.
Citera
2020-06-20, 13:42
Bannlyst
Citat:
När jag tittar på olika reviews från olika hamburgarkedjor i USA eller annat så tar folk ut tomaterna ur burgarna, en annan gång var det en kille som sa att han hade väldigt mycket emot det men sa inte vf.

Så vill gärna fråga er andra som inte gillar det eller ni som kan mycket om vf andra gör detta?

När jag var ung hade jag polare som tog bort alla grönsaker ur burgarna bara för att inte vara fjolliga och eventuellt få i sig något hälsosamt.
Citera
2020-06-20, 13:44
Medlem
PaoloRobertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cdec
Gratinerad lök?
Utveckla gärna.

Personligen gillar jag inte ketchup på burgare.
Bara kött, ost och ketchup är barnmat.

Dumma mig, karamelliserad lök menade jag

Vad gillar du på din burgare då?
Är det bra kött behövs ingen jävla sallad och dressingar.....
Citera
2020-06-20, 13:48
Bannlyst
Jag känner knappt av tomaten när jag käkar hamburgare så den får vara där för mig. Sen argumentet att den blir blöt...ja den blir blöt direkt i munnen av saliven också.
Citera
2020-06-20, 13:49
Medlem
Tarrous avatar
Tomat innehåller mest vätska, sölar ner.

Utöver ost kan senap eller bra dressing (t.ex. tryffel eller chipotle) vara gott. Men är köttet kvalitativt räcker det långt.
Citera
2020-06-20, 14:07
Medlem
Citat:

Är säkert något genetiskt som gör så du inte gillar en grönsak kan i för sig också vara något som din kropp inte behöver? Ibland så vill jag käka någon grönsak onormalt mycket kanske är vitaminerna just denna grönsak har i sig så allt annat är ointressant ?
Citera
2020-06-20, 14:14
Medlem
maxorrs avatar
Tomater stör mig inte utan bygger upp fräshhet och syra... gott med vanlig gurka till ochså..

Problemet för många är hur vattnigtt det blir.. Kör med körbärstomater eller biff eller lägg bara tomaterna på hushållspapper, eller ta ur kärnhuset innan så får ni tomatsmaken utan vattnet..

Jag gillar dock att det är saftig tomat..

Får bara en känsla av att tomater på mc donalds, max etc har mindre vätska? special tomater?
Citera
2020-06-20, 14:45
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banzai-Perkele
1) Det blir vattnigt, som Mokes skrev här ovan.
2) Heta tomatskal kan vara oangenämt att få i käften.
3) Tomatskivor kan vara luriga att bita av ordentligt. När man tar en tugga av burgaren händer det ibland att hela tomatskivan dras med, vilket är irriterande.

Här delar jag 2 av 3 uppfattningar. (2 är inte mitt största problem)
Men absolut 1 & 3.

,
Citera
2020-06-20, 14:46
Medlem
Inkommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SittFint
Nu bara gissar jag här, men det kan ju vara så att de inte tycker att det är gott?
Då ska dom kanske ta något annat. Typ pannkakor med sylt.
Senast redigerad av Inkommer 2020-06-20 kl. 14:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in