• 9
  • 10
2020-06-24, 18:56
Medlem
elbels avatar
Trodde bara det var barn som inte tålde varm tomat, jag tycker osten och tomaten blandas till en perfekt sås

Kul att hitta diskussioner man inte ens visste fanns, vad kommer härnäst?
Varför russin i musli?
Varför kanter på mackan?
Varför äta skalet på potatisen?
Citera
2020-07-05, 01:42
Medlem
SittFints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cdec
En riktig burgare innehåller bröd, kött, ost och majonnäs.
Per defenition och enligt originalet.
Fast vad spelar det för roll vad originalet är? Huvudsaken är väl för fasen hur det smakar?

Jag tycker att rå tomat är jävligt gott och har det gärna till massor av olika saker. Inklusive burgare.

Citat:
Ursprungligen postat av Wowbagger2000
Ketchup är koncentrerad tomat, går åt 2 kg tomater till ett kilo ketchup.

Så självklart är det nyttigare!
Intressant slutsats. Vad är din motivering?
Citera
2020-07-05, 08:04
Medlem
Personligen gillar jag tomat i burgaren, det blir en smakbrytning mot det feta såserna/såsen. MEN, om tomaten är för tjockt skuren så ryker den. Och mitt goda humör för den delen.
Gör jag själv burgare köper jag tomat som har några dagar på nacken, dvs de som blivit lite mjuka.
Citera
2020-07-05, 22:28
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemmasittarna
När jag tittar på olika reviews från olika hamburgarkedjor i USA eller annat så tar folk ut tomaterna ur burgarna, en annan gång var det en kille som sa att han hade väldigt mycket emot det men sa inte vf.

Så vill gärna fråga er andra som inte gillar det eller ni som kan mycket om vf andra gör detta?
Jag jobbar likadant av den enkla anledningen att tomaten såsar ur sig sina juicer när man tuggar = soggig burgare som dryper vätska = mindre härligt!
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in