• 1
  • 2
2020-06-20, 04:26
Hej, jag undrar vad lagen och praxis säger om att gå på en fullbelagd sommarstrand med jättestånd under badbyxorna, samtidigt som man tittar nyfiket och sexuellt på nakna småflickor som brukar bada i strandkanten.
Man ofredar inte någon på något vis, utan går bara lugnt fram och tillbaka helt normalt.
Om någon frågar varför man har stånd säger man antingen att det är jag inte omedveten om eller att det är en manlig kroppsfunktion som jag inte styr över, hurså förresten?

Säg att en mansfobisk mamma polisanmäler. Vad blir isåfall rubriceringen, och skulle det kunna leda till åtal och fällande dom?
Säg också att någon självutnämnd moralisk s.k. vit riddare tar tag i en runt halsen. Har man då rätt att av ren rädsla för sitt liv råka döda honom med en armbåge i tinningen eller ett slag som spräcker adamsäpplet?
Citera
2020-06-20, 06:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianRitter
Hej, jag undrar vad lagen och praxis säger om att gå på en fullbelagd sommarstrand med jättestånd under badbyxorna, samtidigt som man tittar nyfiket och sexuellt på nakna småflickor som brukar bada i strandkanten.
Man ofredar inte någon på något vis, utan går bara lugnt fram och tillbaka helt normalt.
Om någon frågar varför man har stånd säger man antingen att det är jag inte omedveten om eller att det är en manlig kroppsfunktion som jag inte styr över, hurså förresten?

Säg att en mansfobisk mamma polisanmäler. Vad blir isåfall rubriceringen, och skulle det kunna leda till åtal och fällande dom?
Säg också att någon självutnämnd moralisk s.k. vit riddare tar tag i en runt halsen. Har man då rätt att av ren rädsla för sitt liv råka döda honom med en armbåge i tinningen eller ett slag som spräcker adamsäpplet?

Om inte småflickornas föräldrar gör processen kort med dig tror jag lagen ser till att du åker på förargelseväckande beteende.

https://sv.wikipedia.org/wiki/F%C3%B...kande_beteende
Citera
2020-06-20, 06:56
Medlem
Det bör vara ofredande att gå med synlig erektion och titta nyfiket/upphetsat på människor.
Citera
2020-06-20, 07:06
Citat:
Ursprungligen postat av zbgj
Om inte småflickornas föräldrar gör processen kort med dig tror jag lagen ser till att du åker på förargelseväckande beteende.

https://sv.wikipedia.org/wiki/F%C3%B...kande_beteende
Nej eftersom jag har en kompanjon som på avstånd filmar allt, så den juridisk processen skulle bli allt annat än kort för småflickornas föräldrar. Om de hotat, tagit till våld eller dylikt så hade jag kastat mig ner extra hårt i marken av smärta, skrikit och vännen tillkallat polis och ambulans. Då hade de fått skaka galler och kanske förlorat vårdnaden om sina barn.

"Ägnat att väcka förargelse hos allmänheten". För det krävs minst likgiltighetsuppsåt. Hur skulle jag kunna ha det när jag inte ens var medveten om min erektion, utan gick i andra tankar ..?
Sexuellt ofredande skulle det definitivt inte kunna bli då det skulle kräva att beteendet var riktat mot en eller flera i en grupp och att jag drevs av upphetsning, dvs att motivet var sexuellt.
Citera
2020-06-20, 07:24
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:

att gå fram och tllbaka på en strand är inte normalt. På en strand har man en startpunkt och en destination. All vandring utöver det med ditt råstånd, faller under "sexuellt ofredande".

Citat:

Allt du vinner i rätten med Det argumentet är Rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningprövning.

Citat:

Nej.

Citat:
Nej eftersom jag har en kompanjon som på avstånd filmar allt, så den juridisk processen skulle bli allt annat än kort för småflickornas föräldrar.

Rätten skulle se igenom det och inse att du och din kompanjon begått ett Planerat Sexuellt Ofredande i syfte att producera Media.
Ni skulle båda få en Mediamässig samt Rättslig ekvivalens till Bålbränning för det tilltaget.

Citat:
Om de hotat, tagit till våld eller dylikt så hade jag kastat mig ner extra hårt i marken av smärta,

Fast om video finns av hela tilltaget, så kommer det ju tydligt att framgå att du gör dig till..

Citat:
"Ägnat att väcka förargelse hos allmänheten". För det krävs minst likgiltighetsuppsåt.

Din filmande vän har redan hjälpt dig waaaay förbi frågan om "likgiltighet". Din filmande vän har hjälpt dig med att fastställa att det hela handlade om renodlat Uppsåt.

Din filmande vän är ett problem för dig i detta case. Dumpa honom, och formulera om din fråga.
Citera
2020-06-20, 07:38
Medlem
makduis avatar
Självmoralisk vit riddare tar tag i ens hals och stryper och säger: Hurru du bongeman!!! Hahaha!

Nej det är klart det är lagligt och skulle inte leda till sexuellt ofredande det är inte sexuellt ofredande, ungefär som att kolla på nån och slicka sig runt munnen.
Citera
2020-06-20, 08:02
- 10 000 steg om dagen, särskilt i solsken är bra för hälsan.
- Nej sup kan du glömma om du inte menar småflickornas päron som ev. använde grovt våld med tillhygge.
- Putativt nödvärn.
- Veckan före kom jag ut som homosexuell så räkna med DO-anmälan.
- Ingen förutom jag vet om min kompanjon, vem som filmade och skickade denna till mitt målägarbiträde.
- Just i ögonblicket jag kastar mig mot en sten råkar min vän vinkla kameran något snett.

Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Sådana som du skulle låsas in på livstid. Äckliga barnpedofiler ska inte vara i närheten av barn. Jag hade utan att tveka dödat dig om jag fått möjlighet till det.
Du är väl inte en pk-kärring med pedofilifobi ..?
Citera
2020-06-20, 08:23
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Frågan är faktiskt intressant eftersom alla brott kräver uppsåt. Det är givetvis inte olagligt att tända sexuellt på småbarn. Eller att få en erektion på en badstrand. Och om du inte har som uppsåt att väcka anstöt med att gå fram och tillbaka med din erektion har jag svårt att se att det skulle vara brottsligt. Jag kollade upp vad lagen sade och där finns inget om oaktsamhet, i.e. du kan inte dömas för att du skulle ha insett att ditt beteende kunde väcka anstöt.
Citera
2020-06-20, 08:29
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:

Åklagaren kommer att be dig att motivera varför du tog dessa steg på stranden snarare än att bara gå en promenad i ditt grannskap.
Har du ett bra svar på den frågan?

Citat:
- Nej sup kan du glömma om du inte menar småflickornas päron som ev. använde grovt våld med tillhygge.

Inga tillhyggen kommer att användas. Man kommer att brotta ned dig på marken eller bara omringa dig, och sedan hålla kvar dig tills Polisen kommer och hämtar dig.

Citat:

That's Not gonna help your case.

Citat:
- Ingen förutom jag vet om min kompanjon, vem som filmade och skickade denna till mitt målägarbiträde.

Klokast vore nog att inte avslöja för NÅGON att film över förloppet över huvud taget finnes.

Citat:
- Just i ögonblicket jag kastar mig mot en sten råkar min vän vinkla kameran något snett.

Det skulle kräva en inövad koreografi mellan dig och kamermannen, som är så exakt och vältajmad att till och med en analytisk amatörcineast hade sett igenom det.

Senast redigerad av Trolltestet 2020-06-20 kl. 08:35.
Citera
2020-06-20, 08:56
Citat:
Ursprungligen postat av DeadByDaylight
Vi hade en man på vår strand som brukade bete sig så men hans fru tog honom till läkaren och fick hans penis bortopererad.
Tror det är så man brukar lösa det.
Löjligt. Som om det isåfall skulle stanna där. Kanske ang en efterbliven idiot, men inte med en person med rävar bakom varje öra, tålamod och eld i sinnet.
Citera
2020-06-20, 09:37
Medlem
Citat:
- Putativt nödvärn.

Du är väl inte en pk-kärring med pedofilifobi ..?
Min fetning ovan: På vad sätt skulle ni kunna bli målsägande i sammanhanget?
Citera
2020-06-20, 10:49
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Att bara ha erektion i sig lär väl inte vara olagligt såklart. Men beteendet kan eventuellt ses som sexuellt ofredande.

Finns massor av filmer på YT där killar gör sociala experiment där de går runt med erektion (fejkad) för att se folks reaktioner.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in