Citat:
Ursprungligen postat av
Auxen32
Det är svinlång kö på Ica och en ny kassa öppnar. Den längst bak i kön springer fram och ställer sig i nya kassan före alla andra.
Hur ser ni på såna människor?
Vad är det för typ av människor?
Är det renodlade psykopater?
Beror lite på hur överdrivet ivrigt denne springer fram. Är det rena vrål-rushen, stöter till folk på vägen och liksom bara "Ur fuckin' vägeeeen!!" så kan man känna .. pfff

typ.
Är man däremot som jag, som kollar på kassören i kassan man står i kön till, och ser att kassören lyfter på interkom telefonen och säger "Personal till kassan, personal till kassan tack", då kan jag försöka räkna ut vilken kassa den nya personalen kommer komma till, och håller koll när denne kommer gående och då stegar jag lugnt över till den kassan och kommer i princip alltid först i den kön, ibland tvåa. (bor inte i storstad dock, kanske annorlunda där).
Blir dock inte alls sur eller irriterad om 2-3 jäktar fram och hinner före. Är inte den hetsiga typen, man dör tidigare i livet då

Har jag ap-bråttom brukar jag i vilket fall inte handla .. och skulle det ändå ske så kan jag fråga hänsynsfullt om framförvarande skulle kunna låta mig gå före i kön. Funkar 80% av gångerna.
Har jag inte bråttom, då är det bara mer stimulerande att vara ute bland folk än att sitta hemma och uggla. Man står där och softar, läser löpsedlar, hälsar på nån halvbekant, funderar på jag glömt nåt, kolla på andra hur dom ter sig, funderar på saker man ska göra senare och hur man kan lägga upp det osv.
Däremot om man ställt sig i en gemensam kö för flera kassor, typ på ett apotek. Alltså där alla står i samma kö, och förste man i kön går fram till den kassa som blir ledig. Och så rätt vad det är kommer nån fram från ingenstans och går rakt fram till den kassa som just blev ledig, före hela kön, liksom fuckar upp hela kö-systemet, för egen vinnings skull. Då känner man sig lite
Då är det liksom inte fråga om att andra inte är uppmärksamma, utan att alla infinner sig i det system som är bästa möjliga för alla parter. Om alla gjorde som han som gick direkt fram till kassan skulle ju allting i samhället bli avsevärt sämre, för alla parter. Skulle bli kaos, slagsmål, konstant. Ingen skulle vilja handla nånstans.