2020-11-20, 15:18
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RaddarenIRoven
Reglerna är glasklara. Vi står i kö och vi trängs inte i kön vi står i. När en ny kassa öppnar finns det ju ingen kö, alltså gäller inte reglerna från föregående kö. Därmed är det fritt fram att som siste man i föregående kö rusa till första plats i nya kön.

Helt klart så. Har själv stött på personer som menar att personerna i den befintlig kö skulle ha företräde till den nya kön, i samma turordning som i den kö där de redan står. Det låter väl rimligt först, tills man börjar fundera på hur det ska funka i praktiken. Ska någon ta befälet och fråga personerna i den befintliga kön om de tänker lämna den eller stå kvar? Om ingen i den befintliga kön rusar mot den nyöppnade kassan, tränger jag mig om jag går till den nyöppnade kassan då? Ska jag fråga alla i den befintliga kassan om det är ok att jag betalar i den nyöppnade kassan?
Citera
2020-12-15, 19:56
Medlem
Det finns ju även en kategori av människor som ställer sig vid en tom kassa och meddelar personalen att det är dags att öppna en ny kassa. Det är en jävla gamble och de kan bli jävligt stingsliga om ingen ny kassa öppnas.

Djupt fascinerande ämne.
Citera
2020-12-15, 19:59
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smuts-Allan
Det finns ju även en kategori av människor som ställer sig vid en tom kassa och meddelar personalen att det är dags att öppna en ny kassa. Det är en jävla gamble och de kan bli jävligt stingsliga om ingen ny kassa öppnas.

Djupt fascinerande ämne.

Det roliga är att det kan hända med bara så pass få som tre till fem personer i kö till den enda öppna kassan.
Citera
2020-12-16, 21:31
Medlem
Det är ju ett beteende som signalerar en oerhörd grad av visshet om den egna viktigheten. Man kan nästan känna beundran för sådana människor men det är oftast sådana som inte verkar göra något särskilt alls om dagarna som beter sig så.
Citera
2023-09-10, 16:46
Medlem
Den jäveln som springer före alla andra när en ny kassa öppnar

Det är svinlång kö på Ica och en ny kassa öppnar. Den längst bak i kön springer fram och ställer sig i nya kassan före alla andra.

Hur ser ni på såna människor?
Vad är det för typ av människor?
Är det renodlade psykopater?
Citera
2023-09-10, 16:47
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auxen32
Go getters.

De som däremot startar en tråd på Flashback för att i avskildhet diskutera saker man stört sig på under dagen, men inte vågade konfrontera
Citera
2023-09-10, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Go getters.

De som däremot startar en tråd på Flashback för att i avskildhet diskutera saker man stört sig på under dagen, men inte vågade konfrontera
Där har du dock fel. Konfronterade kärringen.
Citera
2023-09-10, 16:51
Medlem
Enkelt löst genom att den i kassan högt och tydligt säger ”jag kan hjälpa näste på tur” och tillbakavisar ev. knöare att rätta sig sist i ledet
Citera
2023-09-10, 16:58
Avstängd
BATTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auxen32
Det är svinlång kö på Ica och en ny kassa öppnar. Den längst bak i kön springer fram och ställer sig i nya kassan före alla andra.

Hur ser ni på såna människor?
Är det renodlade psykopater?

Jag ser det som tävling med inga regler, även armbågar och tjyvhållande på kundkorgar är ok för mig. Det gäller att bli först och det är vi som tar oss fram i livet som räknas, inte slöa losers som puckat väntar på sin tur, hahaha

Jag fuskar även i alla sporter och spel, golf är min paradgren med 3 i hc tack vare mina metoder.

Jag skiter blankt i andra huvudsaken att jag själv får vinna.
Citera
2023-09-10, 17:00
Medlem
Enterprises avatar
Hur gör jag själv om det öppnas en ny kassa och det finns en lång kö till övriga?
(de få gånger jag inte kör självskanning).

Jo, jag strosar långsamt mot den nya kassan och låter därmed de som står sist i övriga kassor få chansen att komma före.
Om de dock inte tar den chansen utan står kvar, så kommer jag givetvis inte att insistera att de ska gå före mig.
Citera
2023-09-10, 17:01
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BATT
Jag ser det som tävling med inga regler, även armbågar och tjyvhållande på kundkorgar är ok för mig. Det gäller att bli först och det är vi som tar oss fram i livet som räknas, inte slöa losers som puckat väntar på sin tur, hahaha

Jag fuskar även i alla sporter och spel, golf är min paradgren med 3 i hc tack vare mina metoder.

Jag skiter blankt i andra huvudsaken att jag själv får vinna.
You had me at Golf.
Citera
2023-09-10, 17:02
Medlem
darkSkyes avatar
Jag är en sån jävel som går först när en ny kassa öppnas.
Alla ni andra idioter står ju bara och glor på varandra, så varför inte? Varför ska jag behöva vänta på en rad lågbegåvade jävla muppar som inte vågar ställa sig först i kön
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in