2023-09-10, 21:09
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auxen32
Det är svinlång kö på Ica och en ny kassa öppnar. Den längst bak i kön springer fram och ställer sig i nya kassan före alla andra.

Hur ser ni på såna människor?
Vad är det för typ av människor?
Är det renodlade psykopater?
Först till kvarn får först mala.
Survival of the fitest.

Seriöst vad är alternativet?

Om kassörskan säger -Det går bra här också, vad och hur ska kön delas?
Varannan?

Ärligt talat brukar jag reagera när kassörskan säger i interntelefonen -Hjälp till kassan tack.
Då byter jag bara kö och väntar tills de kommer.
Senast redigerad av Gertrud1 2023-09-10 kl. 21:14.
Citera
2023-09-10, 21:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Vad har det med saken att göra? I det fallet bara norpade jag cykeln innan någon annan hann före. Jag har cyklat hela sommaren på den cykeln.

Hahhahh, du har cyklat hela sommarn på den cykeln? Som du hittade på en jävla soptipp? Alltså skäms du inte din lilla tattare? Är du fattig?

Du cyklar runt på en cykel du hittade på soptippen
Citera
2023-09-10, 21:27
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitras
Hahhahh, du har cyklat hela sommarn på den cykeln? Som du hittade på en jävla soptipp? Alltså skäms du inte din lilla tattare? Är du fattig?

Du cyklar runt på en cykel du hittade på soptippen

Det stämmer att jag fått en fin vintage mtb från tippen när jag lämnat skräp där. Den fungerar utmärkt, jag låser den alltid så ingen snor den.

Det är ofta som först till kvarn gäller. Finns inget kösystem på tippen utan det är bara ta de som en vill ha. Ska ut och hämta en till cykeln där tänkte jag.
Citera
2023-09-10, 21:33
Avstängd
SmartSkalles avatar
Det är ju upp till de som står i kö nr.1 att välja och agera I TID om de vill gå till den nya kassan. Står jag som nr.2 är det ingen större vinst men står jag som nr.4 så drar jag direkt till den nya kassan FÖRE alla eventuella "nytillkomna".
Citera
2023-09-10, 21:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Det stämmer att jag fått en fin vintage mtb från tippen när jag lämnat skräp där. Den fungerar utmärkt, jag låser den alltid så ingen snor den.

Det är ofta som först till kvarn gäller. Finns inget kösystem på tippen utan det är bara ta de som en vill ha. Ska ut och hämta en till cykeln där tänkte jag.

Hahahah vad tattig du är. Skäms du inte?

(FB) Är det här en diamant som jag hittat?

Var du först på kvarn till ”diamanten” du hittade också eller? Luffare.

Cyklar runt på en 30årig gammal cykel du hittat på soptippen.
Citera
2023-09-10, 21:34
Medlem
Europes avatar
Jag brukar inte rusa på en gång, utan ger de framför mig några sekunder på sig, men om de som vanligt stirrar på sina mobiler och inte reagerar, så nog fan går jag fram till kassan först. Om det är en lägre kö, så brukar det ofta finnas åtminstone en till som har hjärnan påslagen, så jag är ofta inte allra först framme om jag är lägst bak i den förra kön. Någonstans har man inte endast ansvar för någon slags millimeterrättvisa ifråga om köande, utan även för att det hela flyter på, för då blir alla klara snabbare. Om ingen annan tänker se till att flödet genom kassorna flyter på, så tänker i alla fall jag se till det.

Jag har aldrig tidigare trängts i köer, till exempel i bussköer, men jag har faktiskt börjat gå förbi mobilzombierna som inte rör sig framåt, utan bara fortsätter att stå stilla och stirra på sin mobiler. Någonstans har även mitt tålamod en gräns. Det är inte jag som är en egoist, utan de som skiter i att de stoppar upp hela kön, som gör att allt går onödigt långsamt och som orsakar förseningar för alla.
Senast redigerad av Europe 2023-09-10 kl. 21:49.
Citera
2023-09-10, 21:35
Avslutad
Citat:
Där har du dock fel. Konfronterade kärringen.

Jo tjena. Först till kassan vinner. Om du ens konfronterade henne skämde du bara ut dig i affären lika mycket som du gör här i tråden. Loser
Citera
2023-09-10, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BATT
Jag ser det som tävling med inga regler, även armbågar och tjyvhållande på kundkorgar är ok för mig. Det gäller att bli först och det är vi som tar oss fram i livet som räknas, inte slöa losers som puckat väntar på sin tur, hahaha

Jag fuskar även i alla sporter och spel, golf är min paradgren med 3 i hc tack vare mina metoder.

Jag skiter blankt i andra huvudsaken att jag själv får vinna.
Då utgår jag att du går förbi kön och ställer dig längst fram. Om du inte gör det så är du ingenting
Citera
2023-09-10, 21:41
Medlem
Beror helt på. Är det en större butik med många kassor tycker jag att det är först som gäller. Att då störa sig för att ens egen kassa är längre eller något sådant är bara löjligt.

Men i mindre butiker och när det är bara få kassor… speciellt när de öppnar en till med den specifika önskan att minska kön vilket är mindre tydligt i en större butik. Då gäller såklart orndingen i kön, ngt annat vore ju dumt. Men butikspersonal kan ibland behöva kommunicera det.. och det gör man såklart på ett trevligt och inte uppläxane sätt.
Citera
2023-09-10, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Här tycker jag just Lidl utvecklat en intressant metod: de öppnar en ny kassa, några snabba kunder armbågar sig dit, och sen kommer utropet "personal till kassa två" vilket inte finns och de fastnar där.

Japp, man får stå som ett fån medan utropet upprepar sig 3-4 gånger

F.ö står jag kvar i samma kö, orka stressa genom livet. Låter någon som har bråttom ta den kassan.
Citera
2023-09-10, 21:47
Medlem
Citat:
Det är svinlång kö på Ica och en ny kassa öppnar. Den längst bak i kön springer fram och ställer sig i nya kassan före alla andra.

Hur ser ni på såna människor?
Vad är det för typ av människor?
Är det renodlade psykopater?

Psykopater tror jag inte.
Däremot ett lägre stående folk.
Förvånansvärt många här som tycker du är en idiot. Eller kanske inte så förvånande, med tanke på hur många idioter som rör sig ute.

Det handlar om respekt. Ett sätt att vara. Att bete sig. Att vara hövlig.
Vad är det som får någon att tro att dennes tid är viktigare är någon annans?
Man får det med sig som liten. Det sitter i ryggmärgen. Inte hos alla dock.
Ungefär som att hålla upp dörren om någon kommer bakom.
Att ställa sig upp för äldre på bussen.
Att ”i farten” hjälpa någon i behov av uppenbar hjälp, om det så är något litet.

Psykopater? Njae, men egoister, definitivt.
Förr eller senare slår det tillbaka. Beteendet speglas i annat, omedvetet, och det är i livet inte ett vinnande koncept.

Jag scannar nio gånger av tio mina varor själv, så slipper dessa avarter för det mesta, men det är ju inte i alla butiker det går beroende på typ av butik. Brukar gå fint med en ”oj, du hade de snabba skorna på dig ser jag” för att de flesta ska fatta vinken.
Att kalla någon åsna vilken förvisso är den korrekta definitionen ställer en bara i samma dager som just åsnan med de snabba skorna.
Senast redigerad av M.J.A 2023-09-10 kl. 21:54.
Citera
2023-09-10, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darkSkye
Jag är en sån jävel som går först när en ny kassa öppnas.
Alla ni andra idioter står ju bara och glor på varandra, så varför inte? Varför ska jag behöva vänta på en rad lågbegåvade jävla muppar som inte vågar ställa sig först i kön
Det är du som är lågbegåvad. Ett gemensamt drag hos er är att ni tror er vara smartare än alla andra bara för att ni beter er som svin. Du är idioten som ställer till med flest problem i samhället genom att du tror att du är smart. Typexemplet såg jag på en folksatt marknad för inte så länge sedan. Han hade klivit åt sidan med sin jävla hund och babblade i telefonen om att folk var idioter. Att han själv inte fattade att hunden inte ska in i den folksamlingen är precis samma nivå på tänk som ditt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in