2020-06-23, 22:58
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naturligt-urval
Jag tänker bara högt. T tar med sig en "sanvän" eller någon unge typ granne och startar en brasa. Denna kan inte hålla tyst och berättar slutligen vad som har hänt.

Precis exakt så. Den andre är säkert den som sett till att T blivit häktad. Kunde inte hålla tyst.

Citat:
Ursprungligen postat av Tusen
Men what, en till misstänkt? Det här kommer onekligen bli spännande.

Ja, rena deckarserien. Just när man tror att man vet vad som hänt, så kommer en rejäl överraskning som man inte väntat alls på något vis.
2020-06-24, 00:27
Medlem
Internethuliganens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jag har fått lite intressant info från en användare. En mycket trovärdig person:

- Det är en misstänkt till.
- Den personen heter Sekretess B.
- Personen är inte häktad.

En minderårig? Ett av hennes barn? Någon annan som inte är straffmyndig? En minderårig skulle kunna förklara varför personen inte har begärts häktad.

Och stämmer verkligen detta jag fått veta? Någon som kan begära ut dagboksbladet och se om det är korrekt?

Vilken tvist, stackars sekretess B om/när T kommer ut, intressant att hennes försvarsadvokat inte gjort ett yttrande. Det skulle väl stått i häktningsprotokollet, verkar hyfsat vattentätt från åklagarens sida.
2020-06-24, 00:56
Medlem
Kan säga att det är några som verkligen tror på t och kan inte acceptera att hon är häktad.
2020-06-24, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loffen70
Kan säga att det är några som verkligen tror på t och kan inte acceptera att hon är häktad.

Har du någon aning om vem den andra misstänkta är?
2020-06-24, 06:47
Medlem
”Sekretess B” har Ulf Holst förordnad som offentlig försvarare. Någon som vet om någon ”sanvän” har haft honom förut?

Det skulle kunna ge en hint. Advokater brukar ha kundtrohet.

Värt att notera är att Tessan fick sin offentliga försvarare förordnad 15/6 medans Sekretess B fick sin 17/6. Tessan som försöker skylla ifrån sig och dom bedömer det tillräckligt intressant att personen får en offentlig försvarare förordnad?

Så allvarlig kan ju ändå inte misstankarna vara just nu eftersom personen är på fri fot.
Senast redigerad av Teddy Picker 2020-06-24 kl. 06:51.
2020-06-24, 09:38
Medlem
Citat:
Har du någon aning om vem den andra misstänkta är?

Nej vet jag inte. Men är andra som blev sur på mig för att ja hade länkat artikeln från vk på min Facebook. Tyckte inte ja skulle haka på henne eftersom hon är oskyldig
2020-06-24, 11:42
Medlem
Enligt dagens dagboksblad så är det Jimmy som är 'Sekretess B'.
Sekretessmarkeringen är alltså hävd gällande misstänkt nr 2.

https://forumfiles.com/Z6D5ddC7oa/Um...2020-06-24_pdf

De inväntar även p7:an, som ska komma senast 10 Juli.
Senast redigerad av Franz033 2020-06-24 kl. 11:45.
2020-06-24, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Franz033
Enligt dagens dagboksblad så är det Jimmy som är 'Sekretess B'.
Sekretessmarkeringen är alltså hävd gällande misstänkt nr 2.

https://forumfiles.com/Z6D5ddC7oa/Um...2020-06-24_pdf

De inväntar även p7:an, som ska komma senast 10 Juli.
Ska vi gissa att Tessan påstår att Jimmy eldat och försökt mörda henne och kanske rent av våldtagit henne samt hackat och fjärrstyrt hennes nyckelplupp 🤷‍♀️
Jimmy som inte fattar så mycket alls blir därför även han misstänkt -dock inte tillräckligt misstänkt för att häktas eftersom alla fattar att det är T som eldat och ingen annan.
2020-06-24, 12:13
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infiltrerad
Ska vi gissa att Tessan påstår att Jimmy eldat och försökt mörda henne och kanske rent av våldtagit henne samt hackat och fjärrstyrt hennes nyckelplupp 🤷‍♀️
Jimmy som inte fattar så mycket alls blir därför även han misstänkt -dock inte tillräckligt misstänkt för att häktas eftersom alla fattar att det är T som eldat och ingen annan.
Något åt det hållet. Låter som ett av Ts för henne logiska försvar.
De verkar aningen sjuka hela bunten.

Härlig ålderskillnad mellan Jimmy å T nästan 30 år.
Senast redigerad av Pandalina4 2020-06-24 kl. 12:15.
2020-06-24, 14:24
Medlem
Så Jimmy är alltså sekretess "B"

Kan inte kalla det för annat än karma att han är misstänkt. Han skyddade henne vid branden i jörn. Han skyddade henne i senaste rättegången. Han var med och smuskastade och pekade ut en oskyldig tonårstjej som pyroman.
2020-06-24, 14:50
Medlem
hum.by.666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loffen70
Nej vet jag inte. Men är andra som blev sur på mig för att ja hade länkat artikeln från vk på min Facebook. Tyckte inte ja skulle haka på henne eftersom hon är oskyldig
Inte skyldig... jo tjena, de trogna vännerna "vet" hur andra har jävlats med henne - världens bästa i allt.

Var det därför Terese plötsligt bytte "fästman"? Kanske hon visste att detta var på G och tänkte väl att klara sig med att vara ihop med K. än med luffaren J2.
2020-06-24, 17:40
Medlem
Citat:
Så Jimmy är alltså sekretess "B"

Kan inte kalla det för annat än karma att han är misstänkt. Han skyddade henne vid branden i jörn. Han skyddade henne i senaste rättegången. Han var med och smuskastade och pekade ut en oskyldig tonårstjej som pyroman.

Må hända men han har ju IQ som ett kokt ägg och blev hemlös för det i Jörn.
Det är gissningsvis T som skyllt ifrån sig allt på J eftersom han supit bort sin hjärna och T kan utnyttja honom lite som hon vill

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in