Citat:
Ursprungligen postat av Toivo
Jag tror att du är så uppe i varv att du kastar dig över mig också
Jodå, jag vet precis var jag står, men det jag inte förstår är din och Dags hätskhet mot varandra. Jag kommenterar inte det ni skriver utan reagerar bara på tonen i debatten. Tror du själv att det bidrar till ökad förståelse mellan kristna om man ilsket pucklar på varandra med olika invektiv och nedsättande argument mellan citaten från Bibeln?
Jag har inge mer att säga Dag. Du kanske ska ta och läsa mina våra första inlägg till varandra så kanske du inser vad mitt syfte har varit. Jag bryr mig inte om vad olika personer har för tro. Men när en person som påstår något om Jesus vilja eller bibelns budskap som inte stämmer med det som verkligen står där så är det min angelägenhet att styra upp det. Det har jag gjort genom citat ur NT och GT, som han påstår sig ha läst. Allt jag har bevisat för honom trider fullständigt mot ALLT han tror på och som han
tror står i Bibeln. Som det han skriver om dopet tex. Vissa tycker si och andra så. Precis, det är vad folk TYCKER - och det skiter jag fullständigt. Men Dag får det att framstå som om det verkligen står så i Bibeln som han har uppfattat det som. Men det gör det inte. För det kallar inte jag honom för satansdyrkare, men det gör han. För han tror sig ha rätt. Han vet inte att handlingen i grunden har ett gott syfte, och att dessa smådetaljer i kristna kyrkans praktis inte är så viktiga och att det finns större problem atta haka sig på än dessa skitsaker. Dag är psykiskt sjuk. Så är det bara, det framgår ur våran diskussion. Man skulle kunna tro att han är kunnig, men så är inte fallet. Läs våra inlägg så förstår du.