2006-06-26, 13:50
Medlem
Peter_UUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomasTvivlaren
Tror inte Dag är förståndshandikappad, men jag tror att han är smörgårdsbordskristen han plockar in det som passar honom, tar in lite gnostiska tankar, förkastar hela kyrkan (han är ju trots allt smartare än 2000-års samlad teologisk reflektion), förkastar korset, inte mycket kvar av kristen tro då....
Så din uppfattning är alltså att Dag inte följer Jesus fullkomligt, utan svamlar lite här och var..?
2006-06-26, 22:26
Medlem
Dags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomasTvivlaren
Tror inte Dag är förståndshandikappad, men jag tror att han är smörgårdsbordskristen

Jag är inte kristen, jag tror på Jesus.

2006-06-27, 01:09
Medlem
Peter_UUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dag

Jag är inte kristen, jag tror på Jesus.

Nej det gör du inte, du tror att du tror på Jesus.
2006-06-27, 08:30
Medlem
Dags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter_UU
Nej det gör du inte, du tror att du tror på Jesus.

Lustigt!

...och vem går du omkring och tror du att du tror på?
2006-06-27, 10:26
Medlem
Peter_UUs avatar
Citat:

Lustigt!

...och vem går du omkring och tror du att du tror på?
Jag vet.
2006-06-28, 18:56
Medlem
Dags avatar
Citat:
Jag vet.

Vad är det du tror dig veta?

2006-06-28, 18:59
Medlem
Peter_UUs avatar
Citat:

Vad är det du tror dig veta?

Jag tror inte, jag vet.
2006-06-28, 19:26
Medlem
Dags avatar
Citat:
Jag tror inte, jag vet.

Jaha, och vad är det du vet att du inte tror?
Är du inte troende? Tror du inte alls på Jesus?

2006-06-28, 22:07
Medlem
Peter_UUs avatar
Citat:

Jaha, och vad är det du vet att du inte tror?
Är du inte troende? Tror du inte alls på Jesus?

Jag vet vad som står i NT. Det vet inte du, för du tror att du vet men jag vet att du inte vet utan bara tror. Jag vet att jag inte tror att du vet, men vad vet du om det om du bara tror att du vet, utan att veta vad du tror, för det du tror vet jag att du bara tror men att du tror att du vet, men det vet du inte. Vet du det? Jag tror att du vet det men spelar bara, som om du vet nåt. Men det gör du inte.
2006-06-28, 22:31
Medlem
Dags avatar
Citat:
Jag vet vad som står i NT. Det vet inte du, för du tror att du vet men jag vet att du inte vet utan bara tror. Jag vet att jag inte tror att du vet, men vad vet du om det om du bara tror att du vet, utan att veta vad du tror, för det du tror vet jag att du bara tror men att du tror att du vet, men det vet du inte. Vet du det? Jag tror att du vet det men spelar bara, som om du vet nåt. Men det gör du inte.

Jag undrar allt det jag... för om det nu är så att du vet att jag inte vet, varför frågar du då mig om jag vet det? Vet du inte det? Du säger ju att du vet.

Men jag frågar mig hur du isåfall vet det? Speciellt innan jag svarat på din fråga om jag vet det? Du verkar vara lite osäker på vad du påstår dig veta. Troligen tror du inte riktigt på det du säger att vet. Är det din religion som förbjuder dig att vara fast i ditt sinne? ... och att hålla fast vid din första tillförsikt?
2006-06-29, 14:23
Medlem
Peter_UUs avatar
Citat:

Jag undrar allt det jag... för om det nu är så att du vet att jag inte vet, varför frågar du då mig om jag vet det? Vet du inte det? Du säger ju att du vet.

Men jag frågar mig hur du isåfall vet det? Speciellt innan jag svarat på din fråga om jag vet det? Du verkar vara lite osäker på vad du påstår dig veta. Troligen tror du inte riktigt på det du säger att vet. Är det din religion som förbjuder dig att vara fast i ditt sinne? ... och att hålla fast vid din första tillförsikt?
Du vet inte mycket, och det du tror dig veta stämmer inte, det har jag förklarat och bevisat, men du förstår inte, så du kan hålla din tro för dig så håler jag min tro för mig.
2006-06-30, 23:29
Medlem
Dags avatar
Citat:
...så håler jag min tro för mig.

Å, det skulle vara välsignat! För då slipper vi ju ditt ideliga rännande i debatten med dina påhittade teser.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in