• 1
  • 2
2006-04-27, 16:49
Medlem
Det är rätt ruskigt detta med scientologi. För det första tror de på allvar på utomjordingar, Thetaner, och de klår folk och i synnerhet ungdomar på en jäkla massa pengar för att lära sig mer om dessa.
De driver en enorm hetsjakt på enskilda personer och har ett enormt inflytande i samhällets olika skikt.
Senast föra veckan fick de Aftonbladet att publisera ett antal artiklar kring mecicinering och ADHD åt sig.
En reporter vid namn Aschberg skrev om Strattera och påsken att han och Aftonbladet avslöjat Björn Kadesjös samarbete med läkemedelsföretaget Lily elli.
Problemet är nog snarast att det var Janne L på hemsidan"kommitten för mänskliga rättigheter" som skrivit ihop alltihop. Han hade lagt ut det på deras hemsida i januari men nu "avslöjade" Aftonbladet det hela i April.
Scientologer avskyr psykiatriker och förföljer dem över hela världen. I sverige är et gillberg och Kadesjö som är måltavlor. Allt beroende på att någon hjärnskrynklare vid tillfälle kränkte L Ron Hubbard som skrev scincefictionböcker och hittade på scientologin.
De driver dessutom Narconon som har en rehabiliteringsprocent som motsvarar den som att man inte ger en narkoman någon behandling alls.
Men de har ruggigt gott om pengar.
Gör gärna Scientologernas personlighetstest på denna sida http://www.efahome.com/ så får ni er i varje fall ett gott skratt. Så många frågor på samma sak har väl aldrig skådats. Sedan ringer de upp och för en kurs på några tusen blir man i nyskick...
Citera
2006-04-28, 20:23
Medlem
Heinzes avatar
Blott smileys raderade...

//Heinze
Citera
2006-04-28, 20:39
Medlem
Hans Castorps avatar
Jag vet att Scientlogerna bara är monomana skojare, skrev en 20 poängs-uppsats i socialpsykologi om denna besynnerliga sekt. Avser nu att götra deras test. Återkommer med en rapport.
Citera
2006-04-28, 21:09
Medlem
Hans Castorps avatar
Vaffan!? Har just fyllt i 200 djävla frågor, varav en hel del var påtagligt subjektiva och dömande, bara för att få reda på att svaret meddelas per telefon! Skrev dock naturligvis inte mitt rätta telefonnummer. Skojare är ordet.
Citera
2006-05-03, 19:26
Medlem
Om du tycker att det inte gå att lita på Scientologerna kan du lätt läsa kritik om psykiatri från någon annan källa.
Citera
2006-05-03, 19:45
Medlem
kattfots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenbel
Gör gärna Scientologernas personlighetstest på denna sida http://www.efahome.com/ så får ni er i varje fall ett gott skratt. Så många frågor på samma sak har väl aldrig skådats. Sedan ringer de upp och för en kurs på några tusen blir man i nyskick...

Herregud vilket idiotiskt test. Fick känslan av att de försöker lura en att ge ett förutbestämt svar på en del frågor eftersom de frågar om så många gånger.
Citera
2006-05-04, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kattfot
Herregud vilket idiotiskt test. Fick känslan av att de försöker lura en att ge ett förutbestämt svar på en del frågor eftersom de frågar om så många gånger.

Idiotiskt eller ej - mina svar har ändrats ganska mycket i samband med att jag har gjort mycket Scientologi och får mer ut från livet.
Citera
2006-05-04, 11:33
Medlem
Jag var intresserad av scientologi när jag gick på högstadiet. Men eftersom jag är en sparsam man kopierade jag böckerna och läste deras skojiga ufoberättelser. Rena dyngan naturligtvis. Gå till biblioteket och låna riktg sci-fi böcker, dom är betydligt bättre.
Citera
2006-05-04, 11:46
Medlem
illums avatar
Scientologi är en äcklig sekt grundad enbart i ekonomiskt syfte. Att heldåren Tom Cruise syns stup i kvarten överallt kan väl knappast ha undgått någon. Jag gissar att han gett mer pengar till scientologi än de flesta tjänar på ett helt liv.

"I’d like to start a religion. That’s where the money is."
- L. Ron Hubbard

"Scientology...is not a religion."
- L. Ron Hubbard

"THE ONLY WAY YOU CAN CONTROL PEOPLE IS TO LIE TO THEM. You can write that down in your book in great big letters. The only way you can control anybody is to lie to them."
- L. Ron Hubbard

"Somebody some day will say ‘this is illegal.’ By then be sure the orgs [Scientology organizations] say what is legal or not."
- L. Ron Hubbard

För er som tror att "för mycket information för fort" är skadligt kan jag säga att www.xenu.net äger er fullständigt. Scientology är en ekonomisk sekt full av lögner som tack vare hypnos och affirmation lyckas lura folk, inget mer.
Citera
2006-05-04, 12:00
Medlem
Nej Scientologis mål är att hjälpa människan. Med offentlighetsprincipen kan man kolla upp var pengarna gå. Jag vet själv.
Citera
2006-05-04, 12:04
Medlem
illums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adthelad
Nej Scientologis mål är att hjälpa människan. Med offentlighetsprincipen kan man kolla upp var pengarna gå. Jag vet själv.
Vet du vad offentlighetsprincipen är?
Citat:
Offentlighetsprincipen innebär att allmänheten och massmedierna - tidningar, radio och TV - ska ha insyn i statens och kommunernas verksamhet.
Scientology är varken eller. Det är en sekt med monetärt ändamål. Världens dyraste "religion". Om man vill hjälpa människor så hade man kunnat göra det utan att be om 360.000$ för att få komma till högsta nivån eller?
Citera
2006-05-04, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av illum
Att heldåren Tom Cruise syns stup i kvarten överallt kan väl knappast ha undgått någon. Jag gissar att han gett mer pengar till scientologi än de flesta tjänar på ett helt liv.
Tom Cruise är kanske bara smart, om än omoralisk. I scientologi är det ju så att ju högre status du har (som naturligtvis avgörs av betalade pengar), desto mer får du från rörelsen. Det är en sorts religiöst pyramidspel. Är någon korkad (dvs "dum", inte "ondskefull" eller "okänslig") i scientologin är det nog snarare de lägst stående som betalar vanliga avgifter och faktiskt tror det finns något innehåll i religionen utöver en fantasi av Rob Hubbard om rymdvarelser, alternativt kämpar för att rekrytera folk, som också ger fördelar i rörelsen.

Här finns fler citat av dess ledare:
http://en.wikiquote.org/wiki/L._Ron_Hubbard

Kända scientologer:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Scientologists

Och, naturligtvis, Xenu.net som scientologerna försökt stänga ner:
http://www.xenu.net/
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto