2023-08-03, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marsipilamu
Håller med dig. Jag började lyssna på boken men gav upp efter 40 minuter av skryt och lögner.
Clark började med att dementera att han minsann kan knulla längre än fyra sekunder. Haha! Där fick egot sig en törn.

Han blåser upp sitt rykte som födgeni genom att påstå att han blev ekonomiskt oberoende redan i 11-årsåldern.
Detta genom att köpa cykelramar av cykelhandlare som sedan utrustades med delar som han förmått smågrabbar att stjäla. Sen sålde han cyklarna med rejäl vinst. Sicken jäkla pajas!

Ja Clark är ju "rolig" utan att veta om det.
Han var säkert oberoende i sin egna lilla värld. Kunde köpa cigg och mellanöl.
I sin egen narcissism och mytomani trollband Clarkan mindre vetande och/eller skrämde dom med sin kroppshydda.
För slåss kunde han, eller skrämmas. Tillräckligt bra på den tiden.
Fanns inte så många gangsters i Sverigepå 60, 70 och 80-talet som det finns nu. Varken inlåsta eller på kåken. Av den kalibern som finns nu.
Hade han härjat i nutid hade han dödats tämligen omgående.

Det är roligt att ibland träffa äldre som minns Clark som yngling. Jag är uppväxt i området fast längre upp i Björlanda och jag ä mycket yngre.
Vad jag dock minns var att jag var skraj när det gick rykten att han gömt en del av stålarna han kom över vid ett bankrån i krokarna där vår sommarstuga låg...
Underhållande är han emellanåt men nu är han gammal och halvgaggig. Tror han lever max 2-3 år till.
Citera
2023-08-04, 03:15
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litesliten
Recensioner av nya boken i t ex dagens tidning. Lite sådär. Men titeln är rolig.
Kan man hoppas på en författarträff, t ex i Akademibokhandeln någonstans ?

https://www.svd.se/a/JQwrPP/clark-olofsson-och-forlaget-har-nosat-upp-snabba-cash

"Clark Olofsson har varit yrkeskriminell nästan hela sitt liv. Han har också, på sitt eget sätt, varit folkkär i princip lika länge. För några decennier sedan, när svenskarna var mer empatiskt inställda till brottslingar, var det något så när begripligt. Lena Nyman sjöng ”Släpp fångarna loss det är vår” och allt det där. I dag, när politikerna budar med höjda straff som andra bjuder på Tradera, känns vår fascination för honom mer skev."
Han inte folkkär annat än bland kommunisterna i media, vanligt folk ville att han och hans sort skulle låsas in och att nyckeln skulle kastas bort.
Citera
2023-08-04, 03:22
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotpedal
Hur fan går siffrorna ihop?

37 år, döms till 10 år i fängelse. När han är 51 har han varit fri i 8 år?

51 år, döms till 14 år i fängelse. När han är 61 år har han varit fri i 3 år?

Får man rabatt ju oftare man blir tagen?
Det var halvtidsfrigiving på 70/80 tal, fick du tio år så var du ute efter 5 år.
Citera
2023-08-04, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Han inte folkkär annat än bland kommunisterna i media, vanligt folk ville att han och hans sort skulle låsas in och att nyckeln skulle kastas bort.
Jo, man kan nästan kalla honom folkkär. På den tiden fanns det till och med affischer av honom att köpa både på EPA och Domus.
Citera
2023-08-04, 09:40
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl.Apiarie
Jo, man kan nästan kalla honom folkkär. På den tiden fanns det till och med affischer av honom att köpa både på EPA och Domus.
Nej kriminella har aldrig varit folkkära, någonsin, den typen av skitsnack är samma medielögn som att svensken älskar muslimer och vill ha en moské i kvarteret.
Citera
2023-08-04, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende

Snygg och vältalig, populär bland motsatta könet. Som Björn Söder fast tvärtom
och med hår dessutom.
Citera
2023-08-04, 12:35
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litesliten
Snygg och vältalig, populär bland motsatta könet. Som Björn Söder fast tvärtom
och med hår dessutom.
Det finns kvinnor som gillar barnamördare och massmördare med, säger inte ett skvatt om de allmänna opinionen. Ungefär som att påstå att Kurdiska räven är folkkär idag.
Citera
2023-08-07, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Ja intressant att många gör skillnad på hudfärg när det gäller psykopater….

yup, och det är viktigt att påpeka. om det var en invandrare hade han bara fått hat
Citera
2023-08-07, 20:26
Medlem
Citat:

Det fanns även affischer med Kiss, Puch mopeder, och allt möjligt. Kanske till och med Bosse Larsson, och tydligen även Clarken. Affischer var populärt. Och de hade sina på lika fanbase. Men det betyder inte att Kiss var folkkära.
Citera
2023-08-07, 20:37
Medlem
Ack ja! Det var då det. Affischer var ett bra attribut för att markera sin identitet. Det fanns till och med en tidning, med i stort endast affischer. Då kunde man köpa ett nummer, och sen byta till sig en bra samling, eftersom de allra flesta i ett nummer var helt ointressanta.

Ett bra sätt att få prata med tjejerna. En flicka med gryende sexuella tankar bytte till sig min Gyllene Tider. Och jag fick Sweet o byte då jag ville vara lite tuff, och reta pappa förstås med de långhåriga sakerna.

Att Clarken fanns på affisch minns jag inte, men är en ren självklarhet, för den som ville göra uppror. Men förstås tryggt hemma pojkrummet.
Citera
2023-08-08, 03:07
Medlem
Det här är ju inget skvaller direkt, men finns mycket att lära av honom, även när man sorterar bort allt som har med kriminalitet att göra. Janne Josefsson framstod som en intellektuellt begränsad tönt, senast jag hörde honom snacka med "Clark" i något tv-program.
Bra att han fick pension i Sverige. Han har väl knappast aldrig varit något hot mot vanligt folk ändå.
Skulle absolut inte ge honom någon av alla de populära diagnoser som florerar på flashback.
Citera
2023-08-08, 19:43
Medlem
apanola IIs avatar
Citat:

Tror inte ett skit på att det fanns affischer att köpa av drägget Clark Olofsson.
70-talet var fullt av skäggiga sluskiga "stjärnor", men att CO skulle pryda affischer som såldes på EPA, Konsum och Domus, nej.
Han var medias och kommunisternas lilla älskling, folkkär har han aldrig varit. Man får hoppas att mytomanen, parasiten och knarklangaren Clark Olofsson dör och det illa kvickt och smärtsamt. Då ska jag fira med en stadig grogg.
Senast redigerad av apanola II 2023-08-08 kl. 20:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in