Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Svara
  • 1
  • 2
2006-04-23, 18:02
  #1
Medlem
jellesis avatar
Tjena!

Jag har vart inne har pa forumet och tittat i nagon manad nu och kanner att det ar dags att skriva av mig lite. Fa lite synpunkter pa det konstigaste jag upplevt och kanske inspirera/avskracka nagon. Vet inte riktigt vad jag vill fa ut men jag kanner att jag maste dela med mig av denna "tripp".

Jag ar 25 nu och var 20 nar det har hande. Pa dessa 5 aren har mina drogerfarenheter utokats avsevart, pa den tiden var det enda jag provat hasch och marijuana. Och alkohol saklart.

Detta event utspelade sig i slutet av en sommar med barjobb pa helgerna och mycket traning (samt steroider) i veckorna.
Vagde kanske 80kg och 173cm lang nar det hande.

Hade avslutat en fredag och lordag med jobb i grannstaden och inte sovit nagot fran lordagen till sondagen. Sa nar jag sedan ringer min gode van Big D sa ar jag lite speedad pa naturligt satt. Big D tycker det kan vara en bra ide att ga ner till slottet och roka en fet isf. Sagt och gjort!
Big D ar inte den som ar den och har provat (och nyttjar) det mesta redan vid 19 ars alder.

Val framme sa borjas det mekkas och donas och snart har vi en feting att dela pa. Nu har jag alltid paverkats pa ett speciellt satt av just hasch och marijuana. Blir mest bara seg, oscocial och tillbakadragen. Och heller inget undantag denna gangen. Annu.

D borjar vant att ta de forsta blossen och passar sedan vidare till mig som tar mina 2 puffar och ger sedan tillbaks. Det slar in ganska sa direkt (alltid rackt med lite for mig) och jag hamnar i anti-konversation-mode. Big D skoter det mesta av snacket och skrattar at mig nar jag hela tiden sager "va?" och inte fattar mkt av det han sager. Jaja, kul for honom tanker jag

Klockan borjar narma sig 16.00 och vi glider hem till min (morsans) lagenhet inne i stan. Lagar lite mat, ris och kycklingfile med nan uncle bens sas. Supergott! Hander inte sarskilt mycket, bara det vanliga sega haschruset som borjar avta for min del. Big D sager att han ska ivag nanstans och fragar om jag ska med. Nae, jag chillar har hemma istallet! (pallar inte att va bland folk da jag ar stenad, aldrig gjort)

Nu ar klockan kanske 17.00 och jag far av nagon konstig anledning for mig att ga in till min morsas rum och lagga mig pa golvet dar. Varfor vet jag inte men tror det har mycket med att gora att dar inne finns en plansch pa en s.k upplyst mastare, Osho kallades han for. Sedan jag var 17 har jag vart helt inne pa det har med upplysning och att livet och detta standiga tankandet inte riktigt ar meningen.

Iaf, jag lagger mig dar och efter nagra sekunder: BOOOM! Jag verkligen flyger upp fran golvet och far nagot slags energirus i hela kroppen samtidigt. Jag star upp och tittar pa bilden pa planschen och sager nagot i stil med "tack mastare!".
Gar (svavar) sedan vidare ut i hallen och tittar mig i spegeln och undrar vad det ar som hander, kan man ha det sahar skont tanker jag ungefar. Strosar vidare in i vardagsrummet och kanner mig oovervinnerlig. Far for mig att jag hur latt som helst kan gora en bakatvolt men bestammer mig for att de kanske ar bast att vanta lite med det. Big D hade tidigare visat mig att han kunde gora det och de va nog fan forsta gangen jag sett nan gora det live, flat pa marken.
Ut i koket sa ser jag nagra grilla ute pa garden och sager for mig sjalv att " de dar forstar ingenting". Pratar lite mer med mig sjalv men kommer inte riktigt ihag vad jag sager.
Har en massa tankar i huvudet om att jag kan gora precis vad som helst och att det ar jag och mina kompisar "mot resten" typ. Utom en kompis som var valdigt elak mot mig nar vi var mindre. Han ar hackkycklingen i den varld jag ar inne i nu. Alltsa, i min fantasi.

Ut i vardagsrummet igen och tar fram penna och papper och borjar skiva lite, vad jag ska syssla med under dagarna. Kommer inte sa langt men har kollat i efterhand vad det stod. nagot i stil med:
08.00-08.30 frukost, tva ra agg.
09.00-10.00 trana, springa
10.30-11.00 runka
slampa, slyna

Sen va det nog inget mer som stod dar. Far aven for mig har att kvinnor ar som boskap och ar liksom en forbrukningsvara. Inte sa att man ska vara elak mot dem, bara att de inte alls ar pa samma niva som man. Kanns ratt skont faktiskt, men lite konstigt.

Klockan ar kanske runt 19 nu och jag ar lite osaker pa foljande events men gor ett forsok. Det ringer pa dorren och jag gar och oppnar. Dar star Big D samt Ozg. tjena vad hander sager Big D. Det vet du val svarar jag med ett smatt sarkastiskt flin. Dom tittar lite pa varandra och skrattar. Jag tanker for mig sjalv att dom vet vad det ar som hander. Forklarar for dem att jag maste in i duschen och D undrar varfor jag inte duschat an. Har gjort lite annat tycker jag.

Inne i duschen sa kanns det mycket skont. Alskar att dra handerna over min tranade kropp och framfor allt mitt huvud. Haret maste bort ar min starkaste tanke. Kanns redan som det ar borta nar jag drar handerna igenom det, blir nastan lite orolig men kan lugnt konstatera att sa inte ar fallet nar jag drar pa mig handduken och kollar i spegeln.

Nu gar jag ut till vardagsrummet igen och dar sitter mina kompanjoner och chillar. Gar in till mitt rum och satter mig pa sangen. D kommer in och borjar kolla runt lite bland mina saker. Vart har du grejjerna fragar han. Dom ligger dar sager jag och pekar. Han kollar runt bland kanylerna och pillerburkarna och fragar, ar de har bra samtidigt som han kastar pillerburken till mig. Jag tittar at ett annat hall och far for mig att jag har superreflexer nar jag fangar burken utan att ens titta pa den. Kanner mig som varsta overmanniskan.
Jo, dom ar bra!

Bade Ozg och D tycker jag ar helt bang, de sager nagot om det men jag ignorerar dem. De ska vidare pa fest hos nagra andra och ber mig att folja med men jag avbojer. Kanns inte som jag kan hantera nagra konversationer i nulaget. Sa jag stannar hemma. Jag undrar hur min syn pa livet skulle sett ut idag om jag inte gjort det.

De gar ut och jag ar ensam hemma. Kanner mig trott och dasig och bestammer mig for att lagga mig och vila ett tag. Lagger mig i min sang och borjar tanka. Mer an aldrig forr. Tankar om att jag har vissa val dyker upp. Jag kan valja att bli soldat och Do vid 25-26 och leva om och om igen. Och nagot som ar mkt sjukt har, ar att jag pa ngt satt om jag valjer detta kommer ha ihjal min far och att alla fader borde has ihjal innan dom ar 55-60. Manniskan ska inte leva sa lange far jag for mig.
Mitt andra val ar att skaffa familj och barn och leva ett langt lyckligt liv med ovisshet om vad som ska komma sedan. Efter doden antar jag.

Bilder i tecknat kommer mer och mer (brukar gora det nar jag flummar ivag pa roka) och jag far vetskap om hur universum ar uppbyggt, gar ner i molekylniva osv osv. Ni har hort det forr.

Borjar rida pa nagon sorts vag som gar upp och ner i samklang med mitt valmaende. Besoker himmel och helvete i mitt sinne och dalarna och hojderna blir djupare och hogre. Nagonstans har tror jag att jag halvsomnar. Ror lite pa mig och ser till min fasa en bok som jag precis avslutat. Djavulens frestelser heter den och tillhor vampyrtrilogin. Den ligger pa golvet och detta far mig att freaka ur TOTALT. Tror har att jag svimmar av eller nagot (betank att jag inte sovit pa ca 40 timmar) och jag borjar hora musik fran ovevaningen. Lat som jag tror anglar skulle lata ackopanjerat av gitarmusik. Jag kommer ihag att texten gick nagot i stil med "det har ar farligt farligt..."

Jag ar sa radd och nojjig nu sa det finns inte. Tror detta ar slutet. Tankarna dundrar i huvudet om att jag salt min sjal, vad jag maste gora for att fa tillbaks den. Bla sa maste jag ha ihjal Big D som faktiskt ar djavulen i min fantasi (det ska tillaggas har att han pa den tiden var stans varsta varsting, sa det kan ju legat nan sorts kosmisk rattvisa i den kanslan). Nar boken som ligger bredvid mig nu (maste ha lyft upp den fran golvet i mitt rus och detta freakar mig annu mer) nagon gang fattar eld sa aker jag direkt till helvetet sa den maste jag grava ner for att slippa det. Jag kommer ha 666 liv men sen kommer jag till helvetet och far for alltid stanna dar. Just nu kanns det som jag inte kan komma undan. Tanker att nej nu far det fan sluta det har, det maste finnas ett stopp. Far for mig att om jag lagger mig ner dar det borjade sa kan det sluta. Samtidigt som den tanken kommer sa kommer en annan om att "du kommer glomma bort mig men jag kommer alltid finnas har och vanta pa dig".

Jag gar livradd tillbaks till min mammas rum och lagger mig ned. Pang sa forsvinner hela det obehagliga ruset. Jag ar jattesnurrig i huvvet och satter pa datan for att prata med nagon. Vet inte riktigt vad som hander narmsta minuterna men jag gar anda ut genom ytterdorren och ar pa vag hem till Big D. Kommer pa mig sjalv nagonstans halvvags att jag ju faktiskt inte behover ha ihjal honom. Sa jag gar tillbaks och satter mig vid datan igen och kommer nu verkligen tillbaks.
VAD FAN HANDE DE SENASTE TIMMARNA??
Citera
2006-04-23, 18:03
  #2
Medlem
jellesis avatar
Gar igenom allt i huvudet ringer en kompis, E, (som ar jattesnall och inte alls haller pa med dumheter) och forklarar att han MASTE komma over. Ringer aven Big D och undrar vad fan det ar for skit han har gett mig. Nar han svarar i telefonen later han jattestukad men sa fort han hor min rost och vad jag har att saga skarper han sig och inser att nagot har hant. Han kommer direkt.
Jag ger han biten jag precis kopt for 500 och undrar vad fan ar det har. Han sager att det bara ar vanligt hasch. Inte vanligt for mig inte, vill aldrig se skiten mer. Nagonstans under ruset hade jag axa fatt for mig att lite hasch sisadar en gang i manaden kommer fa mig att vara som jag var under ruset hela tiden.
Han tar biten och satter sig ner och chillar. Min andra kompis kommer och vi sitter alla tre och analyserar min upplevelse. Big D sitter och smaflinar lite (han ar mkt brand marker jag, som alltid) detta irriterar mig och nojjar upp mig ibland under konversationen. Nagot som gav mig rysningar i hela kroppen var nar jag forklarade att jag skulle fa 666 liv och nar han da blinkade med ena ogat som att han visste. Min polare E tyckte de va jattebra. "men va fan, 666 liv e ju skitmkt ju!" Jaja, men inget kul att brinna i helvetet resten av evigheten sedan.

Vi kommer inte fram till sa mycket forutom att jag haft en riktig snedtripp. Big D har aldrig hort om nagot liknande forut men glommer sa smaningom bort det och drar ivag med sin bil till roligare stallen. E stannar kvar och haller mig sallskap. Det ar langt ifran slut an.

Jag somnar till slut och sover nagra timmar pa morgonkvisten. E ligger i samma rum och dagen efter sa ar allt som vanligt igen. Kommer inte ihag vilka jag traffade denna dag bara att allt var som det brukar vara, nar man lever ett normalt liv. Tanker saklart mkt pa trippen och lyckas somna sent aven denna natt.

Den andra dagen efter dock. Det ar som nagon bytt ut mina ogon. ALLT AR SA VACKERT! VAD AR DETTA? JAG AR I EXTAS OCH FATTAR INGENTING. VARFOR AR ALLT SA FINT FOR????

aldrig nagonsin har jag vart sa euforisk. Pratar med allt och alla och kanner att jag kan gora vadsomhelst. Gud ar med mig.

Drar ivag till en nattkllubb med tva muslimkompisar pa kvallen helt nykter. Kommer ihag att ngn fragade mig var man kan fa tag pa lite sant har partypulver. Livet svarar jag.
Gar in pa technogolvet och lamnar mina tva vanner nar musiken kallar. Innan har jag aldrig uppskattat elektronisk musik men nu ar bladelaten pa och jag gar in och diggar lite. Valdigt snart dras jag med i muskiken och borjar gora konstiga rorelser samtidigt som orgasmkanslor sprider sig genom hela kroppen. Ingen aning hur lange detta pagar men det ar det absolut skonaste jag varit med om och har aldrig hant efter detta. Har provat E manga ganger efter samt svamp och kola och sant men inget har varit i narheten av det har. HEEEELT sinnesjukt var det.

Av nagon anledning forsvinner det och jag gar in till det andra dansgolvet dar den sa passande laten "highway to hell" spelas av ACDC. Detta far mig forstas att freaka ur ordentligt. Flashbacks till fullo. Skitackligt ar det. Hittar mina kompisar men namner inget om orgasmkanslorna eller min nojjighet. Har en fortsatt trevlig kvall med nojja och eufori fram och tillbaks. Inget knulla dock

I detta sinnestillstand tycks jag se saker som ar connectade hela tiden. Har haft samma kansla pa svamp och kan tanka mig att LSD kan ge samma sorts kanslor. Det ar vad jag hort av folk som provat. Ja, manga av er som orkat lasa anda hit vet val?

For att gora en lang historia inte lika lang sa forsoker jag med att runda av. Mitt euforiska tillstand varade i tva veckor ca sedan borjade det dala. Dessa tva veckor var de overlagset basta i hela mitt liv. Har aldrig aldrig matt sa bra. Jag vet inte varfor det blev sahar, det var val nagon sorts psykos jag hamnade i. trodde helt sakert att jag skulle do sa man kanske kan jamfora det med en naradodenupplevelse? de ska ju fa en helt annan syn pa livet efterat. Det vet jag att jag fick!
Nu kanns det mest som en avlagsen drom och bara ibland ibland kan jag fa lite flashbacks av det skona i nagon sekund men inte mer. Oftast nar jag ar for mig sjalv och tanker eller lyssnar pa nagon skon lat, eller nar jag grater. Droger ar inte alls samma sak som det jag upplevde da, sommaren for 5 ar sedan. Jag gillar att ta saker lite da och da (dock aldrig hasch eller marijuana) for att ha roligt och skont men ja, jag vet ju att det tar slut. Synd att det ska behova vara sa va?

Tillaggas ska att nastan exakt ett ar senare efter denna handelse blev jag tvangsintagen pa psyket for psykos. I tva veckor. Brukar saga att det var de tva roligaste veckorna i mitt liv. Men det ar en annan historia. Om nagon gillade denna sa kan den andra ocksa komma

Val mott
J

P.S Jag och Big D ar idag basta kompisar. Han tar inga droger men det gor jag. Ibland. D.S

P.S2 Pallar inte korrekturlasa eller gora nagra andringar i denna text. Sorry for inga ae ae och oe. Sitter pa ett skabbigt ITcafe i Indien och ska snart ta taget norr till Himalaya. Har man tur sa kanske man kan hitta sig sjalv dar?
Citera
2006-04-23, 18:56
  #3
Avstängd
shibbies avatar
Aa det lät skumt, kanske nånu tsöndrings sak i din hjärna som fick fnatt?
Citera
2006-04-23, 19:02
  #4
Medlem
Dj Craps avatar
Flummig story.. I´m clueless...
Citera
2006-04-23, 19:14
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shibbie
Edit: Det var inte jag som tryckte 2 gånger.
Nej, för det var jag som gjorde det
Citera
2006-04-26, 12:38
  #6
Medlem
jellesis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shibbie
Aa det lät skumt, kanske nånu tsöndrings sak i din hjärna som fick fnatt?

Ja, jag har ingen aning men jag ar typt saker pa att det bara var hasch iallafall.
Citera
2006-04-26, 16:35
  #7
Medlem
Onerrs avatar
jävla bra röka hehe. Nämen, ja har en polare som rökte ett tag när han var 17, sen fick han nån psykosliknande grej som han fick dämpa med mediciner i upp till 2 år. Sen efter det har han inte varit så glad för röka men har rökt emellanåt och har kännt sig påverkad i upp till en vecka, och med väldigt starkt rus.

Låter som nån liknande grej, men hur blir du vanligtvis när du röker?

Schysst med eufori i upp till 2 veckor med röka iaf
Citera
2006-04-26, 16:47
  #8
Medlem
jellesis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onerr
jävla bra röka hehe. Nämen, ja har en polare som rökte ett tag när han var 17, sen fick han nån psykosliknande grej som han fick dämpa med mediciner i upp till 2 år. Sen efter det har han inte varit så glad för röka men har rökt emellanåt och har kännt sig påverkad i upp till en vecka, och med väldigt starkt rus.

Låter som nån liknande grej, men hur blir du vanligtvis när du röker?

Schysst med eufori i upp till 2 veckor med röka iaf


Det har hant mig 2ggr och aret efter fick jag ta Risperdal i tva veckor som jag egentligen skulle tagit mycket langre. Ar det samma medicin som han fick?

De fa ganger jag rokt (hasch) efter detta har jag haft ett starkt rus i nagra timmar, men bara blivit seg, slo och fatt ackliga tankar. Och jag har definitivt kannt mig paverkad i flera dagar efterat, med fler och djupare tankar om livet i storsta allmanhet som foljd.

Fraga garna din kompis om vad han hade for slags psykos och fa han att posta om det har!
Citera
2006-04-26, 17:02
  #9
Medlem
diversions avatar
Bra rapport. Läser gärna den andra med.

Jag tror du fick psykos. En liten försmak, sen kom en lite värre ett år senare.
Ett hashrus kan ju aldrig bli så som du sa om det inte har gått snett nån stans
Citera
2006-04-26, 17:42
  #10
Medlem
jellesis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diversion
Bra rapport. Läser gärna den andra med.

Jag tror du fick psykos. En liten försmak, sen kom en lite värre ett år senare.
Ett hashrus kan ju aldrig bli så som du sa om det inte har gått snett nån stans

Tack!
Ja, jag ar helt overtygad om att det var psykos. Men var det i 3-4timmar under ruset eller i tva veckor som jag kande mig valdigt euforisk? Det spelar kanske inte sa stor roll iofs (vart den borjar och slutar),mest en definitionsfraga.
Varfor madde jag sa sjukt bra efterat och varfor reagerar jag sa valdigt annorlunda pa hasch an vad manga andra gor?
Har fortfarande manga fragor kring denna tripp/psykos och det ar darfor jag valjer att skriva om det. For att pa nagot satt reda ut det och ga vidare. Tanker pa det varje dag och ofta ar det jobbigt, inte lika mkt nu som forr dock.

Vad menar du forresten om att det maste ha gatt snett nagonstans for att fa psykos? Nagot under sjalva ruset eller bara ett instabilt psyke? For min del kanns det som att hade inte den boken varit dar sa kanske jag inte hade fatt for mig sa hemska saker som jag nu gjorde och da kanske allt hade varit annorlunda.
Citera
2006-04-27, 12:34
  #11
Medlem
diversions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jellesi
Tack!
Ja, jag ar helt overtygad om att det var psykos. Men var det i 3-4timmar under ruset eller i tva veckor som jag kande mig valdigt euforisk? Det spelar kanske inte sa stor roll iofs (vart den borjar och slutar),mest en definitionsfraga.
Varfor madde jag sa sjukt bra efterat och varfor reagerar jag sa valdigt annorlunda pa hasch an vad manga andra gor?
Har fortfarande manga fragor kring denna tripp/psykos och det ar darfor jag valjer att skriva om det. For att pa nagot satt reda ut det och ga vidare. Tanker pa det varje dag och ofta ar det jobbigt, inte lika mkt nu som forr dock.

Vad menar du forresten om att det maste ha gatt snett nagonstans for att fa psykos? Nagot under sjalva ruset eller bara ett instabilt psyke?
For min del kanns det som att hade inte den boken varit dar sa kanske jag inte hade fatt for mig sa hemska saker som jag nu gjorde och da kanske allt hade varit annorlunda.

En psykos kan vara både god och elak mot den drabbade
Och jag vill inte säga att det var hashet som gjorde detta, utan att ditt psyke var belastat, kanske från många håll samtidigt. Flera droger med i spelet. Sånt påverkar. Under den pressen kanske det räcker med att vara lite svag i psyket och att snea lite för att det ska lossna.
Citera
2006-04-27, 12:49
  #12
Medlem
Kul! Visst kan man bli lite trippad på cannabis! Förra helgen när jag rökt en jävla massa, cyklade hem på natten. Inbillade mig att jag varit död och fått komma tillbaka till jorden efter 10 miljoner år, gick runt och kollade på alla ställen jag varit på och det var en väldigt fin stäming över det hela.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback