• 1
  • 2
2006-04-20, 20:49
Medlem
Tvåhörnings avatar
Hur är det med budget-maten och de tillhörande artiklarna som säljs till billaste priser på Ica, Willys osv, är det bara skräp, eller finns det sjysta grejer?

Själv köper jag oftast pasta av de billigare märkena, men inte mycket mer.
Citera
2006-04-20, 21:05
Medlem
Personligen tycker jag Eldorade är bättre än Euroshopper. t.ex. på tonfisk är det enorm skillnad då euroshoppers inte är ätbar medan eldorado är rätt god.
Citera
2006-04-20, 21:15
Medlem
Squalos avatar
Euroshopper är nästan alltid skräp. Undantaget är dom halvfärdiga baguetterna. Dom är helt OK. Annars är Euroshopper generellt sett dåligt.

Eldorado är generellt sett bra. Jag kan inte komma på någon produkt som jag köpt där som varit dålig. Ofta är fallet att de produkterna i eldorado-serien är så bra, att det inte är värt att lägga på den 20-30% man får betala extra för willy's-märket. Extra bra är glassen på halvliterspaket. De har 38% grädde, och smakar riktigt bra.

Coops märken har jag ingen koll på.
Citera
2006-04-20, 21:18
Medlem
maxpowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Euroshopper är nästan alltid skräp. Undantaget är dom halvfärdiga baguetterna. Dom är helt OK. Annars är Euroshopper generellt sett dåligt.

Eldorado är generellt sett bra. Jag kan inte komma på någon produkt som jag köpt där som varit dålig. Ofta är fallet att de produkterna i eldorado-serien är så bra, att det inte är värt att lägga på den 20-30% man får betala extra för willy's-märket. Extra bra är glassen på halvliterspaket. De har 38% grädde, och smakar riktigt bra.

Coops märken har jag ingen koll på.

Jag håller med om att Eldoradoglassen är riktigt bra. Den med jordgubbsrippel är klockren. Chokladen i chokladkrossglassen är riktigt, riktigt god men de snålar som satan på den. Jag har långt gångna planer på att mejla axfood och be om mer choklad. Ökar chokladmängden skulle jag gärna betala mer för eldoradoglassen än för GB:s sura glass.

/Max P
Citera
2006-04-20, 21:27
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxpower
Jag håller med om att Eldoradoglassen är riktigt bra. Den med jordgubbsrippel är klockren. Chokladen i chokladkrossglassen är riktigt, riktigt god men de snålar som satan på den. Jag har långt gångna planer på att mejla axfood och be om mer choklad. Ökar chokladmängden skulle jag gärna betala mer för eldoradoglassen än för GB:s sura glass.

/Max P
Jag köper sällan den med chokladkross, utan den som bara är vanilj. Jag har väl köpt den 2-3 gånger. Tycker den smakat helt OK. GB-glassen köper jag nästan alldrig. Titta bara på innehållsförteckningen så ser man att Eldorado-glassen är bättre än GBs.

Vem är det som gör Eldorados glass? Är det ÅSE-glass?
Citera
2006-04-20, 22:10
Medlem
m68s avatar
Krossade tomater som Eldorado har är jättebra det är det enda jag köper.
Euroshopper vet jag inget om är det Ica som säljer det?
Citera
2006-04-20, 22:25
Medlem
stRs avatar
Eldorado är toppen, köper nästan alla mina råvaror eldorado men ketchup och vissa saker vill jag ha felix eller dyl.
Många utav eldorados produkter tycker jag överträffar de "exlusiva" märkena såsom santa maria, kungsörnen m.m..

Trogen eldorado konsument med andra ord
Citera
2006-04-21, 06:37
Medlem
Schnyggves avatar
Håller fullständigt med om att kedjornas egna märken håller god kvalité speciellt då eldorado, dock känns det ju jävligt risigt att ställa fram eller titta på skiten...
Citera
2006-04-21, 13:23
Medlem
stRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnyggve
Håller fullständigt med om att kedjornas egna märken håller god kvalité speciellt då eldorado, dock känns det ju jävligt risigt att ställa fram eller titta på skiten...

Haha ja det kan vara sant, men hellre mer god mat än en vacker etikett.
Dessutom kan du använda egna burkar till diverse saker.
Citera
2006-04-21, 13:26
Medlem
ischs avatar
Slår ett extra slag för eldorados salsa sås. Mycket god. Håller annars med er andra om att eldorado är klockrent. det enda jag inte köper eldorado är kykling då jag tycker att de filerna är så mycket sämre än tex. kronfågel.
Citera
2006-04-21, 20:04
Medlem
tapirs avatar
Något som jag absolut kan avråda från är dock Eldorados blåa dusch-tvål "sport och fritid" fan, min hud har aldrig reagerat så på en duschtvål innan, blev torr och äcklig.
Citera
2006-04-21, 21:49
Medlem
thebandits avatar
Eldorado är helt suveränt. Det enda jag inte köper är ketchupen (bara Felix duger) och potatissalladen (bara Rydbergs duger).

Eldorado räddar mig från ekonomisk ruin varje månad...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in