tja, om jag som ickerökare "är först" på denna allmänna plats,t.ex vid en låst entredörr i väntan påatt de skall öppna så står jag där för slippa regnet eller snöstormen...varför i helvete skulle det öht vara ok att rökare ställer sej där och påtalar att "det är allmän plats" och blossa vidare ..med kontentan att ickerökaren får finna sej i att stå kvar,eller gå därifrån..
de gånger en rökare frågat om det "är OK att tända en cigg" och jag faktiskt sagt nej..så har jag möts av oförskämdheter och virrande på hövvet,typ att det är jag som är hopplös..
inget jag personligen tar mig av ty frågar man får man finna sej i att få ett nej...också.. alltså väldigt vedertaget att fråga iofs,men svaret tycks redan vara givet att man skall svara ja, visst rök du...
även om det finns sopåkare här o var så kryllardet av fimpar överallt ..i massupplaga vid entree´r och utanför olika affärer..i trappuppgångar osv... riktigt jävla äckligt. Varför inte ta reda på sina egna fimpar för??
nä.. kort o gott,de som har ett drogbruk de inte kan låta bli,tja rök er fördärvade (sup o knarka skalen i bitar) men INTE på min bekostnad ,inte att jag skall backa ständigt o jämt..
Den enda gång jag skall hålla truten är om jag kommer hem till rökares hem ty där gör de som de själva så behagar. men tyvärr,allt för många rökare gör som det så dem behagar överallt oavsett var så när som på krogen numera.
Så himla härligt att äntligen slippa lukta sur askkopp i kläder o hår när man kommer hem från typ krogen/puben/restuarangen,nu slipper man t.om få sängkläderna att lukta unken rök ty vem faen ställer sej o tvättar håret 4 på morgonen innan man drösar i säng??