Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-19, 17:49
  #901
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Om hinduistiska män sätter eld på sina fruar så utgår jag ifrån att de även kan tänka sig att kasta syra.

Du tror alltså.

Att brännas levande är heller inget som endast kvinnor råkar ut för. I stora delar av världen bränner man folk av alla möjliga anledningar.

Blir du alldeles extra ledsen i ögat när det är kvinnor som drabbas kanske?
__________________
Senast redigerad av oLf 2017-07-19 kl. 17:52.
Citera
2017-07-19, 18:14
  #902
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Du tror alltså.

Att brännas levande är heller inget som endast kvinnor råkar ut för. I stora delar av världen bränner man folk av alla möjliga anledningar.

Blir du alldeles extra ledsen i ögat när det är kvinnor som drabbas kanske?
Ja, och det finns även män som har fått syra kastat på sig av alla möjliga anledningar men det var inte det diskussionen handlade om.
Citera
2017-07-19, 18:33
  #903
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Ja, och det finns även män som har fått syra kastat på sig av alla möjliga anledningar men det var inte det diskussionen handlade om.

Det var du som gled OT inledningsvis och nu spelar du trådpolis?

Ännu en oärlig feminist helt utan självinsikt. Skämmas.

Men ok, det är alltså inte ett könsbaserat problem utan då gissningsvis ett kulturellt?
Citera
2017-07-19, 18:45
  #904
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Det var du som gled OT inledningsvis och nu spelar du trådpolis?

Ännu en oärlig feminist helt utan självinsikt. Skämmas.

Men ok, det är alltså inte ett könsbaserat problem utan då gissningsvis ett kulturellt?

Nej jag gled inte OT. Det var du som ville diskutera att män också utsätts för saker trots att tråden inte handlar om detta.
Citera
2017-07-19, 19:38
  #905
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Nej jag gled inte OT. Det var du som ville diskutera att män också utsätts för saker trots att tråden inte handlar om detta.

Och heller inte om kvinnor som bränns levande. Jag tar från din fortsatta brist på självinsikt att du aldrig kommer att kunna erkänna när du gjort fel.

Det här är fortsatt OT, du får sluta gå OT närsomhelst och besvara de delar i inläggen vilka du hävdar vara OT som faktiskt är relevant för tråden, exempelvis om det inte snarare är ett kulturellt problem än ett könsbaserat problem.
Citera
2017-07-19, 20:35
  #906
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Nej, jag definierar problemet som att det är män i Indien, Bangladesh och Pakistan som kastar syra i ansiktet.
Det spelar faktiskt ingen roll hur långt härifrån du flyttar din sanning, den kommer hinna ikapp dig överallt.
Du har fel. Kvinnor är lika jävliga som sina män överallt i hela världen. Även i Pakistan och Bangladesh.
Med denna nyvunna visdom kan du ta dig tillbaka till Sverige och vår kultur och peka ut relevanta saker i stället.
Citera
2017-07-19, 22:50
  #907
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Och heller inte om kvinnor som bränns levande. Jag tar från din fortsatta brist på självinsikt att du aldrig kommer att kunna erkänna när du gjort fel.

Det här är fortsatt OT, du får sluta gå OT närsomhelst och besvara de delar i inläggen vilka du hävdar vara OT som faktiskt är relevant för tråden, exempelvis om det inte snarare är ett kulturellt problem än ett könsbaserat problem.
Hittar ni bara på saker i den här tråden? Den här tråden handlar om varför feminister inte protesterar mot religion och mitt svar var att feminister protesterar mot kvinnoförtryck och inte mot vilka sagofigurer i himlen som folk ber till.

Ja, det är ett kulturellt problem med kvinnoförtryckande kulturer. När sa jag något annat?

Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Det spelar faktiskt ingen roll hur långt härifrån du flyttar din sanning, den kommer hinna ikapp dig överallt.
Du har fel. Kvinnor är lika jävliga som sina män överallt i hela världen. Även i Pakistan och Bangladesh.
Med denna nyvunna visdom kan du ta dig tillbaka till Sverige och vår kultur och peka ut relevanta saker i stället.
Vad menar du? Ska feminister protestera eller inte? Det var EliasAlucard för övrigt som förde in kvinnor i Pakistan i diskussionen, så du kanske ska berätta för honom att kvinnorna i Pakistan är lika jävliga där som någon annanstans.
Citera
2017-07-19, 23:03
  #908
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Hittar ni bara på saker i den här tråden? Den här tråden handlar om varför feminister inte protesterar mot religion och mitt svar var att feminister protesterar mot kvinnoförtryck och inte mot vilka sagofigurer i himlen som folk ber till.

Jag vet gott och väl vad tråden handlar om men du verkar sväva mellan syraattacker och kvinnor som bränns levande.

Nu råkar det vara så att människor som tillber en viss sagofigur har en sämre kvinnosyn än de som tillber en annan sagofigur. Vill man lösa ett problem får man definiera det så gott man kan och inte använda ett fenomen begått av en viss grupp för att svartmåla en annan.

Varför har du såna problem med att kritisera islam?

Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Ja, det är ett kulturellt problem med kvinnoförtryckande kulturer. När sa jag något annat?

Kan du ge någon gemensam nämnare för dessa kvinnotryckande kulturer? (Bespara mig patriarkatet tack)
Citera
2017-07-19, 23:21
  #909
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Vad menar du? Ska feminister protestera eller inte? Det var EliasAlucard för övrigt som förde in kvinnor i Pakistan i diskussionen, så du kanske ska berätta för honom att kvinnorna i Pakistan är lika jävliga där som någon annanstans.
Vad ska de protestera mot?
Att det inte finns en enda levande varelse med mer privilegier än de på denna planet och har aldrig funnits?
Stå för dina uttalanden, skyll inte på nån annan.
Citera
2017-07-19, 23:23
  #910
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Jag vet gott och väl vad tråden handlar om men du verkar sväva mellan syraattacker och kvinnor som bränns levande.

Nu råkar det vara så att människor som tillber en viss sagofigur har en sämre kvinnosyn än de som tillber en annan sagofigur. Vill man lösa ett problem får man definiera det så gott man kan och inte använda ett fenomen begått av en viss grupp för att svartmåla en annan.

Varför har du såna problem med att kritisera islam?

Kan du ge någon gemensam nämnare för dessa kvinnotryckande kulturer? (Bespara mig patriarkatet tack)
Jag antar att du vill komma fram till att den gemensamma nämnaren för kvinnoförtryckande kulturer ska vara islam. Men kvinnoförtryckande kulturer finns i Afrika som är till största delen kristet, Sydamerika är kristet, Indien hinduiskt, Kina har egna religionsvarianter. Förtryck ska kritiseras oavsett.
Citera
2017-07-19, 23:25
  #911
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Vad ska de protestera mot?
Att det inte finns en enda levande varelse med mer privilegier än de på denna planet och har aldrig funnits?
Stå för dina uttalanden, skyll inte på nån annan.
Om du kollar vilken tråd du befinner dig i så ser du att trådämnet är Varför protesterar inte feminister mot islam.
Citera
2017-07-19, 23:29
  #912
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Om du kollar vilken tråd du befinner dig i så ser du att trådämnet är Varför protesterar inte feminister mot islam.
Jag har besvarat TS för länge sen, men nu betar jag av de inlägg som baserar sig på märkliga grunder. Feminismen har inget existensberättigande, men fungerar utmärkt om man vill värva småtjejer och vuxna kvinnor som är som barn i huvudet till en mycket större kamp. De riktiga feministerna lade ner redan på sjuttiotalet med fullbordat verk. Det finns inga privilegier män har som kvinnor inte har. Tvärtom. Hela samhället är idag riggat emot män. Redan från 2-årsåldern börjar indoktrineringen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback