Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-04-17, 19:41
  #1
Medlem
De Larges avatar
Varför ställer sig inte feminister utanför mosker och skriker "kvinnorförtryckare" åt alla muslimska män där?

(Nej, alla muslimer är inte kvinnoförtryckare, men det är en bakåtsträvande religion och kultur som dessa muslimer för med sig, att kvinnan ska vara hemma och sköta barnen och hemmet, vissa får inte ens gå ut själva om dom t.ex inte ska och handla mat.)

Är det inte bra mycket värre att tvinga sin fru/dötrar/systrar att bära slöja/burka än att t.ex som en vanlig Svensk man hyra en porrfilm, många feminister har ju demonstrerat utanför porrbutiker.

Varför görs inget åt det här från feministiskt håll? Är det för att man inte ska trampa på dom svaga? Är det för att det skulle vara rasistiskt? Religionskränkande? Är dom rädda för att bli jihadmördade?
Citera
2006-04-17, 20:09
  #2
Medlem
vättes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av De Large
Är det för att det skulle vara rasistiskt?
Där har du svaret. Faktum är att de flesta feminister själva praktiserar en sorts välmenande rasism. Man har i åratal intalat sig själva och andra att den som riktar kritik mot en invandrare, en invandrargrupp eller ett invandrarfenomen automatiskt är rasist (förutsatt att invandraren har svart hår eller brunt skinn, naturligtvis). De allra flesta muslimer är just svarthåriga, därför blir kritik mot islam likställt med gaskammare.

Tankekedjan går ungefär såhär:
Kritik mot den ickesekulära ideologin islam eller företeelse inom densamme = hat mot de som följer den islamska ideologin = rashat mot araber.
Citera
2006-04-17, 22:01
  #3
Medlem
503s avatar
Det gör man ju.
Som vi vet så är ju alla män talibaner och alltså protesterar feministerna visst mot Islam.
Citera
2006-04-18, 21:36
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av De Large
Varför ställer sig inte feminister utanför mosker och skriker "kvinnorförtryckare" åt alla muslimska män där?

(Nej, alla muslimer är inte kvinnoförtryckare, men det är en bakåtsträvande religion och kultur som dessa muslimer för med sig, att kvinnan ska vara hemma och sköta barnen och hemmet, vissa får inte ens gå ut själva om dom t.ex inte ska och handla mat.)

Är det inte bra mycket värre att tvinga sin fru/dötrar/systrar att bära slöja/burka än att t.ex som en vanlig Svensk man hyra en porrfilm, många feminister har ju demonstrerat utanför porrbutiker.

Varför görs inget åt det här från feministiskt håll? Är det för att man inte ska trampa på dom svaga? Är det för att det skulle vara rasistiskt? Religionskränkande? Är dom rädda för att bli jihadmördade?

Varför gör du ingenting själv? Varför är det bara feministerna som ska demonstrera mot allt sattyg?
Citera
2006-04-18, 22:36
  #5
Medlem
vättes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fucker**
Varför gör du ingenting själv? Varför är det bara feministerna som ska demonstrera mot allt sattyg?
Jag tror det De Large reagerar på är att feminister silar mygg och sväljer kameler. Porrbutiker utsätts för sabotage och demonstreras mot, men att en starkt kvinnoförtryckande ideologi växer sig allt starkare i landet bryr man sig föga om.

Men visst har du rätt, fler borde säga ifrån och demonstrera mot islam. Men av förståerliga skäl är få villiga att riskera jobb och framtid.
Citera
2006-04-19, 08:12
  #6
Medlem
Sotarmurres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 503
Det gör man ju.
Som vi vet så är ju alla män talibaner och alltså protesterar feministerna visst mot Islam.

Det där jävla citatet har tagits "out of context" och är mer eller mindre värdelöst. Taliban delen alltså.
Citera
2006-04-19, 08:38
  #7
Medlem
Bleeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fucker**
Varför gör du ingenting själv? Varför är det bara feministerna som ska demonstrera mot allt sattyg?
Varför ska vi utkämpa ert krig? Det får ni väl för faen göra själv.
Citera
2006-04-19, 10:27
  #8
Banned
Jag har en teori! De av oss tjejer som kallar sig feminist är som regel rabiata vänsterkvinnor, i vart fall de som gapar och syns mest. I detta politiska perspektiv är det politiskt korrekt att bara prata om "patriarkatet" i den västerländska delen av världen. Islam och dess kultur hyllas enkomt därför att dessa är motståndare till framförallt USA och det är ju något som flumradikalerna/tokfeministerna ställer upp på. Alltså är det inte politiskt korrekt att ifrågasätta den islamistiska synen på kvinnor...

Om jag är feminist? Icke, jag är en helt vanlig tjej och trivs med det, jag har inga behov av att föra något könskrig, jag känner mig respekterad i alla fall!
Citera
2006-04-19, 11:44
  #9
Medlem
Fucker**:

Citat:
Varför gör du ingenting själv? Varför är det bara feministerna som ska demonstrera mot allt sattyg?

Faktum är ju att De Large och många andra drar sitt lilla strå till stacken för att sprida hatpropaganda mot islam. Dock brukar inte feministerna göra någonting.
Citera
2006-04-19, 14:39
  #10
Medlem
Scrambles avatar
Om feminismen lägger skulden mer på en viss grupp av män så spricker hela tankegången med könsmaktsordningen, alltså måste alla män vara lika hemska och därmed läggs inte vikt vid etnicitet eller social status.

Det är mitt svar på trådens huvudfråga trots att jag inte är feminist.
Citera
2006-04-19, 14:51
  #11
Medlem
503s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotarmurre
Det där jävla citatet har tagits "out of context" och är mer eller mindre värdelöst. Taliban delen alltså.

Skiter jag i, förbannat roligt är det i alla fall.
Citera
2006-04-21, 18:11
  #12
Medlem
Kingfishers avatar
Feminister hatar vita män. Och eftersom det knappast finns några vita män inom islam så skiter de i att protestera emot denna perversa ideologi.

Samma sak är det med negerrappen, detta är ju den mest kvinnoförnedrande musikstilen som världen hittills har skådat. Men eftersom vita män skriker med sin frånvaro inom denna musikgren så har feministerna inget emot att budskapet i sångerna oftast är av ”kvinnor är horor” -typen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback