2012-05-05, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cammo
Ny låt från Alban, kan bli en grym sommarhit.

http://www.youtube.com/watch?v=sc0F-fw3tkY

Här är rätt länk: http://www.youtube.com/watch?v=z7zluWsc8Z8&ob=av2e
Citera
2012-05-05, 15:30
Medlem
gulaLejonets avatar
är han verkligen tandläkare?
Citera
2012-05-05, 15:44
Medlem
TröttSvensks avatar
Jajamen
Han kom hit genom SIDA och fick gratis utbildning med allt betalt, boende mat osv.
Detta eftersom SIDA har ett program för att utbilda tandläkare, veterinärer m.m. från U länder som sen skall åka hem och jobba för att hjälpa sitt land.
DR Alban skrattade dock alla skattebetalare rakt i ansiktet och stannade kvar i Sverige och jobbade sen bara en kort tid som tandläkare, i Uppsala tror jag, innan han numera på heltid är " artist " och " direktör ".
Ett bra exempel på SIDA´s inkompetens.
Vanligast är dock att de som utbildar sig till tandläkare på SIDA pengar sen bosätter sig i England eller USA där man kan bli ganska förmögen på att vara just tandläkare.
Läste tidigare att det var mindre än hälften av alla som studerar i Sverige på SIDA pengar som sen verkligen flyttar tillbaka till sitt hemland, de flesta stannar i Sverige eller som sagt i andra länder.
Citera
2012-08-07, 05:27
Medlem
Snapphanekungens avatar
Den trötta negerns pengar börjar tydligen ta slut eftersom han får ge sig ut i småbyar och visa upp sig. Frågan är väl vem fan som skulle vilja betala för att se på idioten?
Citera
2012-08-07, 09:25
Medlem
keysters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapphanekungen
Den trötta negerns pengar börjar tydligen ta slut eftersom han får ge sig ut i småbyar och visa upp sig. Frågan är väl vem fan som skulle vilja betala för att se på idioten?

När, vart, hur?
Citera
2013-08-19, 20:37
Medlem
Varför trycka ner Alban?

All respekt till honom som kom hit till Sverige tack vare "SIDA" pengar om nu den historien stämmer. Nåväl, att man utbildningar sig till tandläkare och tar chansen att sadla om till "osäkra" musikbranschen och når relativt stor framgång under 90-talet. Så vad har en en medioker flashbackare att komma "gällande" framgång?

Träffade honom i Ryssland där han tydligen är rätt stor, trevlig prick var han iaf
Citera
2013-08-24, 15:04
Medlem
onemorechances avatar
Jag har faktiskt träffat honom, det var som att prata med sig själv, man fick knappt svar och han stod där uppe vid vip-området på sitt gamla ställe Stacy och försökte se cool ut
Citera
2013-08-24, 15:08
Medlem
Retsinas avatar
Han luktar väldigt mycket svett och har en hemsk andedräkt.
Citera
2013-08-24, 17:04
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Han luktar väldigt mycket svett och har en hemsk andedräkt.

Kan bara vidimera detta.
Har haft ofrillivilg närkontakt med honom på en Stockholmskrog och det intrycket jag fick är att han sannerligen behövde duscha.
Hörde senare att han brukade sova över i Wolksvagenbuss på en tvärgata till krogen och att detta alltså inte var första gången.
Han luktade faktist urk.
Det måste vara länge sedan han utövade tandläkarpraktik.
Senast redigerad av Rimbert 2013-08-24 kl. 17:17.
Citera
2014-02-14, 23:22
Medlem
Sperssons avatar
.
Var kan jag hitta alla radioklipp med Dr Alban och Pippirull?

Dr Alban polisanmälde väl Pippirull för förtal?
Citera
2014-02-15, 05:01
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.
Var kan jag hitta alla radioklipp med Dr Alban och Pippirull?

Dr Alban polisanmälde väl Pippirull för förtal?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Pippirull

http://www.youtube.com/watch?v=1dvXM2ZgDcY

Sök på "Pippirull" på Youtube.
Citera
2014-02-15, 17:01
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gulaLejonet
är han verkligen tandläkare?
Ja, jag hade för mej att han var tandhygienist bara. Vilket ju ifs låter otroligt
med tanke på vad man läser här. Han var duktig på att stöta på diverse kvinnliga programledare också på 90-talet. Intrycket han gjorde på Skavland kunde man ju vara utan också förresten, han verkar
sönderknarkad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in