2009-04-19, 22:16
Medlem
fyfan nu är det dags att ta ett uppehåll från cb.. har rökt ca 5a om dagen vissa dagar mindre vissa mer nästan varje dag i ca 2års tid..

så nu är det dags!! sist jag provade ett uppehåll så lyckades jag hålla mig i 3 dagar, så nu blir det lång paus ska ha uppehåll tills augusti. idag har jag inte rökt nåt, jag har städat halva dagen hålt på i tvättstugan och varre ute och sprungit, så det borde hjälpa mig att få nå sömn

Btw hur länge tror du det tar för att få ut de ur min kropp (på ett ungefär)? väger ca 80.. lite mullig..
Citera
2009-04-21, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Texx
fyfan nu är det dags att ta ett uppehåll från cb.. har rökt ca 5a om dagen vissa dagar mindre vissa mer nästan varje dag i ca 2års tid..

så nu är det dags!! sist jag provade ett uppehåll så lyckades jag hålla mig i 3 dagar, så nu blir det lång paus ska ha uppehåll tills augusti. idag har jag inte rökt nåt, jag har städat halva dagen hålt på i tvättstugan och varre ute och sprungit, så det borde hjälpa mig att få nå sömn

Btw hur länge tror du det tar för att få ut de ur min kropp (på ett ungefär)? väger ca 80.. lite mullig..

Keep it up! Låg ungefär i samma sits och har nu bara rökt 2 gånger på typ 9 veckor. Skulle tänka mig att det tar mellan 3-5 veckor innan det är ute ur kroppen. För min del har det varit relativt enkelt att sluta fram tills nu, jävlar(!) vad sugen jag har börjat bli de senaste dagarna! Har inte märkt av något sug inprincip alls förens nu, någon som vet varför det är så?
Citera
2009-04-21, 15:25
Medlem
strugglingfrees avatar
Hej! Nu känner jag att det är dags för att ta ett uppehåll. Har skrivit upp en "lista" på dagarna jag tänkt vara ren. Idag var en sån dag, men jag rökte ändå Tänkte åtminstonde vara ren i 2-3 veckor
Citera
2009-04-22, 01:37
Bannlyst
11 dagar sedan jag rökte sist, fortfarande svårt att sova och svårt att ta till mig alla kännslor som håller på att vakna till liv, allt flyter mer o mer upp till ytan som man så väl begravt med rökat.

Vissa dagar mår jag bra andra dagar har jag ångest.. hoppas på att det blir bättre snart!

Jag har rökt dagligen i 1 år och kännde att det var dags att ordna upp saker på riktigt och förhoppningsvis kunna unna mig en joint nån gång i månaden precis som man gjorde förut!

Jag är helt övertygad om att man inte får dom negativa bieffekterna om man bara röker ibland!

Nu är ett långt uppehåll planerat, om man äns börjar igen, får se hur saker o ting känns när man blivit normal igen.. om man blir normal, känns lite hopplöst just nu!
Citera
2009-04-22, 22:03
Medlem
Helt otroligt, jag har rökt lite till och från i ungefär 1 månads tid, då kanske io genomsnitt 2 gånger i veckan sen rökte jag under påsklovet 4 gånger och många av de besvären andra riktiga smokers nämner känner jag av. Svårt att sova, rastlöshet t.ex. Vet inte om jag bara inbillar mig dock.
Citera
2009-04-24, 21:27
Medlem
BilboBus avatar
Är det okej att ställa frågor i den här tråden också?

Har gått ca. en vecka efter jag slutade inga större problem förutom suget efter som det ska ju bli fördjävligt fint väder just när jag slutade. Känns som jag har fått grovt ökad handsvett, kanske är värmen eller något? Någon av er som fått något liknande?
Citera
2009-04-26, 20:00
Medlem
mongomanishs avatar
Har inte rökt på 3 dagar nu efter ett års (miss)bruk med endast en dags uppehåll på ca 9månader, har inte för avsikt att sluta men eftersom att jag skulle ut och flyga så valde jag att lämna sissta femman hemma vilket var väldigt tur eftersom jag även fasst jag itne hade något på mig blev uppnosad av en narkotkahund på Bergens flygplats av ställen, fick gå igenom de vanliga rutinerna när de tror att de hittat knark, ja ni vet.

Har under det senaste året funderat mycket över om jag skulle klara av ett uppehåll osv, men har inte så mycket som varit sugen på att röka, det är bara när jag är hemma och inte har något annat för mig (dvs typ alltid) som jag röker. Alla i umgängeskretsen håller på med det och jag känner inte att det skadar mig på något sätt. Trodde att jag efter några dagar skulle känna mig klarare i huvudet men har inte märkt någon skillnad. Krävs det att man väntar längre för att känna sig klarare i huvudet eller är jag helt enkelt alltid bara lite trött och dåsig?

Åker hem imorgon och kommer förmodligen röka en fet så fort ja kommer hem. Inte för att jag känner att jag måste eller dyligt utan mest bara för att jag vill Ser inte riktigt problemet med att sluta om man nu någon gång skulle vilja göra det.
Citera
2009-04-26, 22:47
Medlem
har rökt varje dag i typ ett år, varannan dag i typ tre år. har nu flyttat till en stor europeisk stad och pallar inte köpa av gatusförsäljarna, så har lite ofrivilligt uppehåll, och haft det i typ 3 veckor.

har haft rätt svårt att sova nykter, men dricker rätt mycket alkohol så brukar egentligen inte va någon fara.

märker ingen större skillnad, är fortfarande lika lat! möjligtvis enda skillnaden är väl att man har så jävla tråkigt hela tiden, men det kanske går över.

annars halvkänner jag en snubbe som kan styra så lär väl eventuellt höra av mig till honom imorgon, innan jag dör av tristess.
Citera
2009-05-01, 18:29
Medlem
- Dåligt minne och allmän tröghet i huvudet

- Dålig sömn, sover oroligt och känner mig aldrig riktigt utvilad

- Tappad sexlust (normalt sett är jag väldigt sexgalen)

- Känslan av att ett grumligt och dimmigt lager ligger framför ögonen

- Tröttnat lite på att röka och att vara bäng

- Märkt att jag fått svårare att hantera sociala situationer, vet inte riktigt hur jag ska bete mig ibland bland "normalt" sällskap (tilläggas att jag annars är en mkt trevlig o social kille som har lätt att skaffa nya vänner samt att bli omtyckt

- Ekonomin (ja det är ju inte direkt en billig hobby man har)

- Omotiverad och slö

- Kännslokall och bryr mig inte så mycket om nånting nåmer (har varit skönt ett tag men nu börjar jag tröttna och vill kunna känna kännslor igen)

- Svårt att känna riktig lycka förutom när man är hög

- Känns som att jag inte längre vet vem jag är eller hur jag var förut

- Framtidsdrömmar och visioner inför framtiden man en gång hade kommer jag knappt ihåg eller så bryr jag mig helt enkelt inte längre

Wish me luck![/quote]

TACK! är inne på min 4:e rökfria dag efter dagligt kvällsrökande (hänt då och då att jag börjat dagen med en jolle) och nu när man börjar känna sig normal, blir man ju såklart sugen på att börja igen. Ditt inlägg påminde mig däremot varför jag valde att ta uppehåll/sluta! kände av varenda en av de bieffekter du nämnde.
Vet inte om jag någonsin mer vill ha med cannabis att göra i mitt liv. För med handen på hjärtat, tror jag bara att jag kommer in i dagligt rökande igen.
Är dessutom trött på att gå runt och ständigt tänka på hur gott det vore med en jolle. Det tar upp för mycket av ens energi och liv för att kunna fokusera på viktigare saker i livet.

Lycka till
Citera
2009-05-03, 17:06
Medlem
TheDeepSixs avatar
Blir nu dags för en paus. Har vart rökt hela tiden och bensad till och från i en väldigt lång period nu. Ska vara ren först i en vecka och sen försöka med 2 och sen kanske bygga vidare för att jag ska kunna få min ekonomi att... Ja, för att kunna ha någon ekonomi alls. Och har även blivigt geggig i huvudet,slö i kroppen och har noll motivering till att göra saker så som att ens orka tänka på att jag ska gå till jobbet imorgon. Wish me luck.
Citera
2009-05-03, 17:27
Medlem
Dr.Jekylls avatar
Rökt dagligen i tio månader. Dag tre på uppehållet och inga bieffekter alls.
Passat på att kicka koffeinet, alkoholen och mina imovan jag tar ett par gånger i veckan till kvällen också. Fast det är klart, jag gör ju det här för att jag vill så det kanske blir enklare då...
Citera
2009-05-03, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paradoxal
Keep it up! Låg ungefär i samma sits och har nu bara rökt 2 gånger på typ 9 veckor. Skulle tänka mig att det tar mellan 3-5 veckor innan det är ute ur kroppen. För min del har det varit relativt enkelt att sluta fram tills nu, jävlar(!) vad sugen jag har börjat bli de senaste dagarna! Har inte märkt av något sug inprincip alls förens nu, någon som vet varför det är så?
Du kanske tänker "nu har jag varit bra och knappt rökt alls så jag förtjänar att röka en i alla fall". Motivationen till att sluta/ha uppehåll är lägre helt enkelt. Eller så befinner du dig i en dal och har mycket fritid. Om du vill sluta är det lätt. Sluta surfa runt på cannabisforum och kolla på stonerfilmer typ. Blir ju sugen på mat när man ser folk som äter på tv och så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in