2006-04-11, 11:01
Medlem
bingo!s avatar
har mer eller mindre frivilligt låtit mej svälta dom senaste 2 månaderna, senaste gången jag åt var för 4 dagar sen och då var det ris och grönsaker. handlade rikligt med mat idag första gången på länge, och det första som jag åt var tekaka med gräddleverpastej med mjölk och juice till och jag lovar er att det smakade himmelskt ! tror det kan vara nyttigt med såna här expriment för då uppskattar man maten mera. funderar på att frivilligt låsa in mej i ett turkiskt fängelse i några år eller bosätta mej i dharfur med somalierna så kanske lär man sig att uppskatta livet också
Citera
2006-04-11, 16:09
Medlem
erikgottfrids avatar
Det är inte bra att svälta för länge, många av kroppens organ tar stryk. Men visst håller jag med dig att man uppskattar maten mer på det viset.

OT

Låter som om du är student.
Citera
2006-04-11, 22:17
Medlem
bingo!s avatar
jag har faktiskt inte märkt någon större skillnad förrutom att man är extremt trött hela tiden. vad tror ni, klarar man sig på att äta var tredje dag om man äter bra och nyttigt ?
Citera
2006-04-11, 23:42
Medlem
erikgottfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bingo!
jag har faktiskt inte märkt någon större skillnad förrutom att man är extremt trött hela tiden. vad tror ni, klarar man sig på att äta var tredje dag om man äter bra och nyttigt ?
Ja det borde man göra.
Då ska man äta:
Frukost
4-5 fullkornsmackor
Müsli med filmjölk
Lunch
Potatis (mycke)
Rikligt med grönsaker
stor köttbit
Middag
Pasta med någon slaggs gryta

Det var min egenkomponerade lista över vad man överlever längst på.

Att "leka" med blodsockret upp och ner är inte bra alls men du skulle inte klara det fram tills du är 80år, för eller senare tar kroppen skada.
Citera
2006-04-11, 23:46
Bannlyst
Jag drar mig till minnes ett tv program där de berättade om en studie på möss de hade genomfört i något laboratorium.
De hade matat en grupp möss endast var annan dag och sedan testat dem emot en kontrollgrupp som åt "normalt". Den första gruppen visade på genomgående bättre hälsa.
Citera
2006-04-12, 01:53
Medlem
Razumikhins avatar
Som någon gammal indian sa: Man klarar tre minuter utan luft, tre dagar utan vatten och tre veckor utan mat. Visst smakar allting väldigt gott när man är riktigt hungrig! Det godaste jag har ätit var en burk konserverad leverpastej (just det; lumpen).

Det var ju på tapeten för något år sedan att forskare hade kommit fram till att man lever längre om man äter mindre. Jag har till och med för mig att det var bevisat. Jag kommer ihåg en dokumentär om någon forskare som åt vanvettigt lite. Men jag tror att han löpte risk att drabbas av benskörhet och därför var tvungen att äta lite mer.
Citera
2006-04-12, 13:23
Medlem
pjtrs avatar
Om man äter såpass lite att man drabbas av dvärgväxt så ska man enligt vetenskapen leva längre,fråga mig inte varför. Frågan är bara vad man får ut av det såkallade livet då.
Citera
2006-04-12, 13:24
Medlem
Sun Rulers avatar
Jag startade en tråd om personer som äter en gång per dag till två gånger per vecka.

http://www.flashback.org/showthread.php?t=232402

Dessa klarar sig bra på den dieten och undertecknad kan skriva under på att de är inga klena gossar utan vältränade.
Citera
2006-04-12, 14:12
Medlem
Squalos avatar
Se bara till så inte magen spricker. Så vräk inte i dig mat nu i början. Ta det lugnt. Ett litet mål mat om dagen i ett par dar, och sen lite mer. Successiv ökning, så magen vänjer sig.
Citera
2006-04-12, 16:06
Medlem
bingo!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Se bara till så inte magen spricker. Så vräk inte i dig mat nu i början. Ta det lugnt. Ett litet mål mat om dagen i ett par dar, och sen lite mer. Successiv ökning, så magen vänjer sig.

jo sjävklart, åt 6 mackor och är fortfarande inte hungrig trotts att jag åt dom igår. Magen pallade inte maten heller, vart lite springande in o ut från toan hela dagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in