• 1
  • 2
2006-04-11, 01:57
Medlem
bancos avatar
Jag ska tatuera mig och jag letar efter motiv, en god vän har ritat ett motiv till mig som jag tycker är jävligt snyggt och det kommer antagligen att bli det motivet som jag tatuerar in men jag skulle vilja ha lite olika åsikter om det.

http://s82.photobucket.com/albums/j2...dea2_small.jpg

Finns det några problem med motivet som tex detaljnivån eller liknande, tror ni att den blir ful på avstånd? Jag uppskattar all feedback!

Tatueringen ska vara på övredelen av ryggen med mitten av bild precis vid ryggraden. Måtten som det lutar åt är ca 30*15cm alt. ca 20*10cm.

Jag uppskatar att tatueringen skulle gå på cirka 2000kr är det för optimistiskt eller är det rimligt? Jag vet att priset lutar åt ca 750-1000kr i timmen så frågan är väl snarare hur lång tid ni tror att det tar?

Sedan skulle jag vilja ha bra tips på tatuerare i örebro, jag vet typ vilka som finns, men jag vet inget om dem. Vet ni inte om de är bra, så tipsa inte om dem

Det ska inte stå Jeanette som text, alternativt något ballt på latin eller bara skippa texten.
2006-04-11, 08:38
Medlem
H.E.L.s avatar
Jävligt snygg! Passar bra på ryggen.

Däremot så kommer den nog kosta mer än 2000. Snarare 4000. Bara göra konturerna på en sådan tar 2 timmar.
2006-04-11, 09:44
Medlem
MisterGGs avatar
Du det tar nog lite längre tid än 2 timmar att dra dom där linjerna.. Frågan är om det går att få upp en stencil av det där motivet, eller om tatueraren frihandar den ifrån bilden?

Jag skulle tippa på att den kostar kanske 3000:- be om ett fast pris istället.

Sedan rekommenderar jag waterproof om du ska tatuera dig i Örebro.
2006-04-11, 11:00
Medlem
Cryingmantiss avatar
Håller med om att bilden var skitsnygg..
Älskar små detaljer, och alla dessa linjer gör den så otroligt vacker
2006-04-11, 14:35
Medlem
bancos avatar
tack för alla åsiker.

Sen funderar jag på storleken, tror ni den blir fånig om man gör den för liten? Dvs de storlekarna som jag har föreslagit?

Här är ett annat förslag som samma kille har ritat.

http://s82.photobucket.com/albums/j2...dea3_small.jpg

Jag gillar denna bild väldigt mycket oxå men jag gillar den första bilden mer.
2006-04-11, 14:36
Medlem
Jeanette heter förövrigt världens bästa fäktare, respekt.
2006-04-11, 14:54
Medlem
Liten_smurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banco
tack för alla åsiker.

Sen funderar jag på storleken, tror ni den blir fånig om man gör den för liten? Dvs de storlekarna som jag har föreslagit?

WOW! Och jag som tyckte jag var duktig! Kan du inte visa upp mer han gjort?
Har han gjort några armtribaler eller bara ryggdesigner?
2006-04-11, 15:19
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banco
tack för alla åsiker.

ska du göra den så är mitt råd att göra den stor, detaljerna blir snyggare och så slipper du ångra dej för att du har gjort den för liten.
2006-04-14, 07:07
Medlem
Bråkmakarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterGG

Det skulle jag nog också göra.

http://www.waterprooftattoos.com/
2006-04-15, 13:10
Medlem
bancos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liten_smurf
WOW! Och jag som tyckte jag var duktig! Kan du inte visa upp mer han gjort?
Har han gjort några armtribaler eller bara ryggdesigner?

Han har inte gjort någe mer hittils, hans målningar var inte menade som tatueringar från början utan mer som avancerat klotter men sen såg jag en bild som jag tyckte var helt grym som han hade gjort och bad honom rita en som skulle vara en tatuering för ryggen och då kom dessa två förslag, som jag tidigare har postat, upp. Men när jag sa hur mycket beröm han hade fått här så sa han att han kankse skulle göra några armtribaler också

Han har säkert fler bilden men kanske inte som är baserade på tatueringar, jag kan ju höra med honom.

Tack för länken till waterproof, såg riktigt bra ut.

Jag är fortfarande osäker på storleken men det lutar väl åt en större variant delvis pga det du sa johnny_vicious, danke.

Det var en nyhet för mig att världens bästa fäktare hette Jeanette, grymt
2006-04-17, 01:28
Medlem
hatarfelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterGG
Du det tar nog lite längre tid än 2 timmar att dra dom där linjerna.. Frågan är om det går att få upp en stencil av det där motivet, eller om tatueraren frihandar den ifrån bilden?

Jag skulle tippa på att den kostar kanske 3000:- be om ett fast pris istället.

Tror tillomed att det landar på 4500:- om du går till David eller mårten på Waterproof.
Runt 3000:- om du går till Needledemon (gunnar) samma till tattoo house (Trana) och givetvis Palle på Stardust tattoo.
Gå EJ till Tabu Tattoo. Deras Autoklav funkar inte och han kör på egenlödda nålar som han återanvänt 3-6 ggr
2006-04-17, 07:44
Medlem
Bråkmakarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hatarfelia
.
Gå EJ till Tabu Tattoo. Deras Autoklav funkar inte och han kör på egenlödda nålar som han återanvänt 3-6 ggr
Egenlödda nålar? Vad är det?
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in