2007-07-08, 22:17
Medlem
Sg det fr en stund sen. Vilka lirare.

Sg galet ut nr dom krde runt och stack ut gevrspipan ur fnstret och skjt fglar :P

Tycket att sherifen sg chockad ut varje gng han kde bilen.

Men jdra pundare snor en sparbssa med 35 kr i =)

Pundaren hade visst frskt att ha ihjl sherifen.

Men alla heder t medborgargardet. Finns det inga poliser s r det sjlvklart att man startar ett medborgargarde.
Citera
2007-07-09, 00:54
Medlem
vilket fint par...fyllekrringen o den kriminelle tattaren..."bilda familj" med barn skulle de ocks gra. varfr skall white trash alltid envisas med att skaffa barn, oavsett hur miserabelt de lever? o sheriffen...ja vad fan ska man sga? ingen dlig kagge...
Citera
2007-07-10, 12:03
Medlem
Erik1974s avatar
Sjlv cklas jag av "sheriffen", denna sjlvutnmnda berhrtiga samarit och moralens vktare. Allt r OK s lnge det passar in i hans egen lilla vrld, annars ska det bort. Det r s mlande i slutet d han mer eller mindre slnger ur sakerna ur slpkrran fr att bli av med det alkoholiserade paret. Det var hans stt att gra sig av med problematiken, sopa skiten under mattan bara, eller slng in det till grannens grd. Snacka om att denna lilla by har allt som krvs fr att en grogrund fr frmlingsfientlighet skert byggs upp.
Citera
2007-07-10, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Sjlv cklas jag av "sheriffen", denna sjlvutnmnda berhrtiga samarit och moralens vktare. Allt r OK s lnge det passar in i hans egen lilla vrld, annars ska det bort. Det r s mlande i slutet d han mer eller mindre slnger ur sakerna ur slpkrran fr att bli av med det alkoholiserade paret. Det var hans stt att gra sig av med problematiken, sopa skiten under mattan bara, eller slng in det till grannens grd. Snacka om att denna lilla by har allt som krvs fr att en grogrund fr frmlingsfientlighet skert byggs upp.

Han blev frbannad fr att dom stog och rkte istllet fr att jobba.
Jag tycker inte det r bra att sjlvutnmnda "sheriffer" tar lagen i egna hnder, men kan ha en viss frstelse fr sjlva konceptet. Missbrukare, smtjuvar och utlnningar som begr villainbrott, polisen gr inget. Klart folk blir frustrerade. Problematiken beror av flata politiker, lga straffsatser samt daltande med kriminella och missbrukare.
Citera
2007-07-10, 19:42
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petter Utas
Han blev frbannad fr att dom stog och rkte istllet fr att jobba.
Jag tycker inte det r bra att sjlvutnmnda "sheriffer" tar lagen i egna hnder, men kan ha en viss frstelse fr sjlva konceptet. Missbrukare, smtjuvar och utlnningar som begr villainbrott, polisen gr inget. Klart folk blir frustrerade. Problematiken beror av flata politiker, lga straffsatser samt daltande med kriminella och missbrukare.
Vi pratar om Ryd! En hla dr allt normavvikande r ett brott. Visst, han kanske var irriterad fr att de stod och rkte, men sensmoralen av dokumentren anser jag fngas lysande i just den scenen.
Citera
2007-07-10, 19:45
Medlem
hh haha en dag kommer de nn riktig kriminell och sopar han med marken den s.k "sherriffen"
Citera
2007-07-10, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ichisebe
hh haha en dag kommer de nn riktig kriminell och sopar han med marken den s.k "sherriffen"

Eeh.. Jaha.. och det skulle vara ngot positivt menar du?
Jag gissar att du sjlv anser dig tillhra dylikt patrask, "riktig kriminell"?
Citera
2007-07-11, 00:35
Medlem
JEzuss avatar
Sg tyvrr inte hela men de 40min jag sg var ren skr mongogldje =)
Men i vissa bilscener hade han ngon pryl p huvudet som sg ut att g runt hakan, ngon som vet vad det var?
Diskuterade med mor min om det kunde vara ngot slags huvudskydd, vore tacksam fr svar.

mvh
Citera
2007-07-11, 00:40
Medlem
Vilka tragiska mnniskor, The sheriff har tagit sig vatten ver sitt huvud. Medborgargarden m vara ndvndiga i vrt morderna sammhlle: Dock knappast i ryd.
Citera
2007-07-11, 00:45
Medlem
buffalos avatar
Jag gillar verkligen vad Kjell Johansson gr.

Sna som Kjell behvs i vra sm samhllen, s i alla fall ngon svensk idyll blir kvar nr utlnningarna hopar sig i vra strre stder.
Citera
2007-07-11, 18:24
Medlem
fabella242s avatar
Ryd

Ngon som vet hur stort Ryd r?

Har sjlv vxt upp i en liten hla p stkusten 4000 invnare och som jag har uppfattat det frn dokumentren s verkar Ryd vara ngot alldeles spektakulrt nr det gller brottsligheten. Min lilla ort kommer inte i nrheten. Nr jag sg dokumentren s tnkte jag att dom mste bo i en hgt kriminellt belastad ort, typ fabellan i rio eller s .

Alla (?) r stndigt rdd och misstnksamma, gmmer knivar lite hr och var. r denna rdsla befogad eller har dess mnniskor fr lite att gra om dagaran och sitter och hetsar varandra? Eller mlas det fr mycke tomatar....dom blir jag rdd fr....
Citera
2007-07-11, 18:49
Medlem
Dr. Lhks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fabella242
Ngon som vet hur stort Ryd r?

Har sjlv vxt upp i en liten hla p stkusten 4000 invnare och som jag har uppfattat det frn dokumentren s verkar Ryd vara ngot alldeles spektakulrt nr det gller brottsligheten. Min lilla ort kommer inte i nrheten. Nr jag sg dokumentren s tnkte jag att dom mste bo i en hgt kriminellt belastad ort, typ fabellan i rio eller s .

Alla (?) r stndigt rdd och misstnksamma, gmmer knivar lite hr och var. r denna rdsla befogad eller har dess mnniskor fr lite att gra om dagaran och sitter och hetsar varandra? Eller mlas det fr mycke tomatar....dom blir jag rdd fr....

http://ryd.rydinfo.com/

Och det r en white trash-hla av Guds nde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in