• 1
  • 2
2006-04-10, 01:07
Medlem
Ngon som sg dokumentren 'Sheriffen i Ryd' p SVT, och i sfall, vad tyckte ni om den?

Sjlv tycker jag att den gav mig mnga skratt.

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?...26&lpos=lasMer
Citera
2006-04-10, 01:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Medionsilver
Ngon som sg dokumentren 'Sheriffen i Ryd' p SVT, och i sfall, vad tyckte ni om den?

Sjlv tycker jag att den gav mig mnga skratt.

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?...26&lpos=lasMer

Jag skall klippa reprisen nu p torsdag. Bara titeln lockar till skratt hos mig
Citera
2006-04-10, 12:00
Medlem
Ernst&Ettans avatar
Om du tyckte att Plstligt i Vinslv var en hjdare kommer du inte bli besviken av Sheriffen i Ryd En underbart pinsam "dokumentr". Rekommenderas starkt.
Citera
2006-04-10, 12:15
Medlem
mishimas avatar
Jag tyckte faktiskt den var rejlt usel. Jag hade stora frvntningar p den.

De har ett spnnande mne och en intressant karaktr att rra sig med, men det slutar som s ofta med ett elitistiskt synstt att alla p landsbygden r galna, knppa och konstiga. Det r inte s mrkvrdigt eller komplicerat att gra en sdan dokumentr. Det blir ett enkelt stllningstagande. Regissrerna har inte vgat ta ut svngarna ordentligt. De har gjort en dokumentren efter formulr 1A. En kamera och sedan fljer vi efter den dr galningen i Ryd s har vi en dokumentr.

Jag tycker ocks att det tillgjorda och det manusbearbetade var pinsamt usel. Kjell Johansson var inget vidare till skdespelare. Nr det skulle ringa i telefonen syntes det p honom att han vntade ett samtal.

Det luktade vldigt mycket examensfilm p folkhgskolan ver denna dokumentr.
Citera
2006-04-10, 12:29
Medlem
"Dokumentren" var ju onekligen SVT/(s)-vinklad till 'Sheriffens' och Rydbornas nackdel, det r ju inget snack om den saken - drav porttteringen av byborna som galna, kristna, rasistiska och skjutgalna bnder.

Helt i stil med SVT's tv-program 'Faktum' som ju r sveriges motsvarighet till Fox News....dvs opinionsbildare snarare n ett opartiskt tv-program...
Citera
2006-04-10, 12:39
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medionsilver
"Dokumentren" var ju onekligen SVT/(s)-vinklad till 'Sheriffens' och Rydbornas nackdel, det r ju inget snack om den saken - drav porttteringen av byborna som galna, kristna, rasistiska och skjutgalna bnder.

Nu r ju alla former av dokumentrer regisserade och manuskrivna. Den objektiva dokumentren r utopi.

Vad jag stller mig kritisk till r att regissrna har gjort det jvligt enkelt fr sig. De har gtt kortast mjlig vg fr att gra denna film.
Citera
2006-04-10, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag tyckte faktiskt den var rejlt usel. Jag hade stora frvntningar p den.

De har ett spnnande mne och en intressant karaktr att rra sig med, men det slutar som s ofta med ett elitistiskt synstt att alla p landsbygden r galna, knppa och konstiga. Det r inte s mrkvrdigt eller komplicerat att gra en sdan dokumentr. Det blir ett enkelt stllningstagande. Regissrerna har inte vgat ta ut svngarna ordentligt. De har gjort en dokumentren efter formulr 1A. En kamera och sedan fljer vi efter den dr galningen i Ryd s har vi en dokumentr.

Jag tycker ocks att det tillgjorda och det manusbearbetade var pinsamt usel. Kjell Johansson var inget vidare till skdespelare. Nr det skulle ringa i telefonen syntes det p honom att han vntade ett samtal.

Det luktade vldigt mycket examensfilm p folkhgskolan ver denna dokumentr.

Tyvrr blev pannkaka av ngot som kunde blivit intressant.

Ang. karaktren "sheriffen" anser jag dock att det r en man med hjrta och engagemang som trttnat p inbrott och fridstrande element.

Sverige skulle m bra av fler "sheriffer" av hans sort.
Citera
2006-04-10, 13:01
Medlem
P3tters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ernst&Ettan
Om du tyckte att Plstligt i Vinslv var en hjdare kommer du inte bli besviken av Sheriffen i Ryd En underbart pinsam "dokumentr". Rekommenderas starkt.
Aa, pminde rejlt om vinslv, vntade p att ngon skulle sge "det heter inte minigolf, det heter bangolf"
Citera
2006-04-11, 02:34
Bannlyst
Var vl inte direkt ngon mrkvrdig dokumentr.

"Sheriffen" gr ett bra jobb, dock r det fr jvligt att det ska behvas.

Det jag reagera mest ver var "jgarna". Vafan, skjuta ifrn bilen rakt in bland bostder.
Citera
2006-04-11, 05:02
Medlem
-Q-s avatar
Haha, asbra. Ni som tyckte att de vinklade att byborna var rasister - han sa fam femton gnger helrasistiska uttalanden, hur kan han inte vara rasist?
Det r SVT dokumentrs specialit att f smstder att se dumma ut - helt underbart.
Vinslv blev roliga karaktrer, Ryd blev idiotiska karaktrer.

Hrlig.
Citera
2006-04-11, 05:03
Medlem
666Hates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feedback
Var vl inte direkt ngon mrkvrdig dokumentr.

"Sheriffen" gr ett bra jobb, dock r det fr jvligt att det ska behvas.

Det jag reagera mest ver var "jgarna". Vafan, skjuta ifrn bilen rakt in bland bostder.
Jag fattade inte deras roll i det hela... Dom bara dk upp d och d och skt en ny fgel
Citera
2006-04-11, 05:51
Medlem
Stockholmsnatts avatar
Tack fr tipset!

Det var fr lite karaktrer & lite aktion.
Hr var det ju bara Sheriffen med fru,fgeljgarna & de fd missbrukarna.

40% av filmen var ju kamera nerifrn upp i ansiktet p Sheriffen sittande och ser frvnad ut i sin bil.

Men visst r det kul att det grs dokumentrer nd i Sverige.
Men bde Snickeriet och Pltsligt i Vinslv r ju s mycket roligare fr de r s mnga olika starka karaktrer.

Har Sheriffen utvat vld mot ngon?
Han snackade i brjan om att han hadde 2 jrnrr med sig, sen s kpte han en Maglite storlek strre och den kunde vara bra att slss med.

Sen s sa hrfrisrskan att de fd missbrukarna hadde kommit i fight med Sheriffen? eller var det bara ordvxlingar?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in