2006-04-11, 05:53
Medlem
666Hates avatar
Tydligen omskriven i alla tidningar idag, enligt smlandsnytt
Citera
2006-04-11, 06:01
Medlem
Deon Limes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsnatt

Har Sheriffen utvat vld mot ngon?
Han snackade i brjan om att han hadde 2 jrnrr med sig, sen s kpte han en Maglite storlek strre och den kunde vara bra att slss med.

Vet ej ifall han brukat vld mot ngon men hans strsta bedrift var under 90-talet d han jagade ngra rnare i en vild biljakt.
Citera
2006-04-11, 06:20
Moderator
Tystnads avatar
programmet var intressant i den meningen att det avsljade ,hur lngt det har gtt med att utlnningar kommer hit frn frmst ststaterna och begr brott ,ven i sm sammhllen p glesbygden.
Sdana som han har vi tyvrr alltfr f av i Sverige.
Ganska farligt att g fram till husen p natten och aktivt leta efter drggen ,tnk om dem r bevpnade ? sdana drgg drar sig inte fem re fr att skjuta ihjl ngon ,har varit flera sdana fall i Kronobergs ln dr framfrallt ensamma mnniskor i avsides belgna hus blivit brutalt mrdade fr kaffepengar ,av utlndska banditer.

Nix jag tror inte han slagit ner ngon med jrn rret ,sdant tals man fr i Sverige
Citera
2006-04-11, 06:28
Medlem
SajberSunes avatar
Nu framgick det knappast vad polisen i omrdet (finns det ngon?) tyckte, normalt r annars att dom kraftigt brukar frdma den hr typen av agerande. Kanske ett uttryck fr att polisen i glesbygd sjlva insett att det gtt fr lngt med nedrustningen av polisir nrvaro?

Lite frvnansvrt att dokumentrmakarna missade den aspekten, nr man i vrigt fick knslan att dom smtt avsiktligt frljligade herr sheriffen.
Citera
2006-04-15, 16:11
Medlem
dawgster69s avatar
ngon som fattade vad pundaren hade gjort fr 35:- nr han var i blekinge och sheriffen hade ftt nys om det...??
Citera
2006-04-15, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dawgster69
ngon som fattade vad pundaren hade gjort fr 35:- nr han var i blekinge och sheriffen hade ftt nys om det...??
Det lt som han hade snott ett paket cigg.
Citera
2006-04-19, 13:26
Medlem
Som ngon annan redan var inne p, fr dom dr fgelsnubbarna verkligen ka runt och skjuta fglar frn bilen, in p tomter och p bostder?
Verkar ju helt galet i sdana fall...
Citera
2006-04-19, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dawgster69

Jag tror han hade snott typ Rda korsets insamlingsbssa.
Hng honom!
Citera
2006-04-19, 16:25
Medlem
Stockholmsnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lambert
Som ngon annan redan var inne p, fr dom dr fgelsnubbarna verkligen ka runt och skjuta fglar frn bilen, in p tomter och p bostder?
Om man nu bortser ifrn faktumet, att alla i byn knner alla.

S hadde det vart kul o se (ls fantisera) frsta gngen Sheriffen fr syn p fgeljgarna.
Nn krring ringer upp honom.
- Ja Sheriffen!
- Du fr komma med en gng!! Nu har pollackerna snott en svenskregistrerad bil och stjuter p alla som rr sig!
- Jag kommer p en gng! och du, Hll uppsikt p bilarna, och ring om du ser ngot.
Sherifens hustru kommer ut med rosa morgonrock och och stter p kaffet.
Sheriffen , nu r de jvlarna hr igen jag sticker.
Sheriffen packar med sig ett jrnrr stor som en lans, klmmer in sig bakom ratten p bilen, och gasar p i 60bls!
Och rammar deras bil.
Ett vdaskott gr av och trffar gammelgubben Nilsson som kryper fram till kkssoffan och dammar av muskten sen 2a vrldskriget.
Det blir krig p pronstigen.
Jgaren ropar stopp stopp Stop! Bingolotto skall brja nu!
...tystnad med syrsor...
Sheriffen stller sig anftt och slr sig fr knna, torkar av svettprlorna i pannen och ropar anftt och skrattandes...
- Larsson du kan sluta stjuta nu... heh
Piong! (rikoschett) heh
Larsson! hr du? De r Svenskar hehe (mumlar fr sig sjlv, eh polacker hahaha)
Larson: ev va! r dee svenskar haha
Sheriffen: N nu blir det kaffe hos mig!

Och nu har de en historia de kan dra fr barnbarns barnen.
Som givetvis bttras p ver ren.
- Vi trodde det var negrar frst, men jgarn hadde bara sopat skorstenen innan hohhoho. Dr trodde vi han stod med finsilvret i handen men det var ju bara luncheldan.
Alla: HOAHAHAHHAHAHA
Och banaunerna i bagstet var te fglarna.
Barnbarns barnen: Bertta en gng till
Sheriffen: N nu blir de inge mer nu skall jag ut och jaga lite japauner som smyger runnt hr fr hoppas jag ser de fr de e s sm, (rosselskratt fr sig sjlv hehHe)
Citera
2006-04-19, 23:11
Medlem
Gothenburgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lambert

Kommunala skyddsjgare?
Citera
2006-09-02, 17:10
Medlem
Nu r huset till salu som pundaren bodde i.
Kanske skulle kpa det och fixa ett museum.
http://www.hemnet.se/search/maklarut...n/sok/results/

Scheriffen r fortfarande aktiv i Ryd. Sg han senast i onsdags.
Citera
2007-07-04, 20:03
Medlem
Erik1974s avatar
Fr passa p att uppmrksamma er alla p att programmet visas p sndag 20.00. I mina gon r det bland det bsta jag sett p TV.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in