Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-04-16, 13:55
  #25
Medlem
TomBakers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balkongståarn
Jag har den gamla xboxen och en 360. Jag måste säga att 360 är ett klart snäpp uppåt, inte bara grafikmässigt. 360 har en suverän spelkänsla, särskilt i racingspel. Den svarta klumpen hade sin charm, men 360 är rätt snygg också. Vad gäller alla som väntar på PS3, tja vad säger man? "Vänta bara tills PS3 kommer, då jävlar!" Ok, vänta då, pucko. Vi som vill ha en maskin som finns i den riktiga världen köper en som finns där. Och hur kan man uttala sig om en produkt som inte ens finns än? Superklasse.

Riktiga världen... Folk vet väl att Sony levererar och väljer att vänta på något gott som man brukar säga. Jag köpte själv en ps2 i dagarna - en shysst maskin - för jag vill ha en ps3 när den väl kommer. Gå och spela 360 istället för att sitta här och kalla folk pucko.
Citera
2006-04-16, 14:13
  #26
Medlem
jechts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomBaker
Riktiga världen... Folk vet väl att Sony levererar och väljer att vänta på något gott som man brukar säga. Jag köpte själv en ps2 i dagarna - en shysst maskin - för jag vill ha en ps3 när den väl kommer. Gå och spela 360 istället för att sitta här och kalla folk pucko.



Precis, PS3 kommer sälja just för det är en Sony maskin!
För att svara på trådskaparens frågor så skiljer sig inte grafiken så mycket
(ingen märkbar skillnad) Just nu.


Kommer krävas lite konkurrens i mellan spelutvecklarna som gör att dom (pushas) att göra bättre spel grafikmässigt.
Då kommer vi se om det finns skillnader.

PS3 kommer inte få det lika lätt som PS2 fick på marknaden.
Jag satsar på en xbox360 för jag gillar spelen och LIVE funktionerna dels för också för kommande spel.

Hade gärna köpt en PS3 men deras spel utbud passar inte min stil riktigt jag har också en Ps2 men Killzone och tekken liksom räcker inte i längden.
Citera
2006-04-16, 17:12
  #27
Medlem
Balkongståarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomBaker
Riktiga världen... för jag vill ha en ps3 när den väl kommer.

Oj då, var det nån som kände sig träffad?

Citat:
Ursprungligen postat av TomBaker
Gå och spela 360 istället för att sitta här och kalla folk pucko.

Bra idé, jag tror jag gör det. För vet du vad? Min 360 finns, på riktigt, i den riktiga världen. Pucko.
Citera
2006-04-16, 22:30
  #28
Medlem
TomBakers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balkongståarn
Oj då, var det nån som kände sig träffad?



Bra idé, jag tror jag gör det. För vet du vad? Min 360 finns, på riktigt, i den riktiga världen. Pucko.

Jaja vad ska man med riktiga världen till när man kan sitta och spela tv-spel hela dagarna. Varför tar du inte och stänger av TVen och går ut ett tag och umgås med dina medmänniskor så kanske du lär dig att man inte snacka med folk på det sättet.
Citera
2006-04-17, 00:40
  #29
Avstängd
radikal08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Vänta på Playstation 3 du för den kommer att sopa banan med Xbox360. Dessutom är det mest fjortisar som tycker det är tufft att ha en Xbox hemma. Det finns heller ingen anledning att stödja kapitalistsvinet Bill Gates mer än nödvändigt.

Ja, precis som resten av fjortisarna tycker det är tufft att ha en PS hemma.

Och sen stödjer du inte honom, för jag tror inte han gör Xbox pga pengarna, det skiter väl han i. Han vill bara tillverka för att ha något att göra, och försöka ta över marknaden. Det piffar väl upp hans vardag.


Vad jag har sett av XBOX 360 så verkar det inte vara något att hurra för.
Jag hade nog satsat på PS3an, men som sagt...det tar ju ett tag. Gör så här istället, köp XBOX 360 med något roligt spel, och efter några månader så säljer du det på blocket och spar upp några slantar och köper PS3an.

Det fjortisarna älskar, är att tillhöra ett märke, oavsett klädesmärke eller spelmärke. Dom lite mer vuxna skiter i om dom köper en Xbox eller PS3a, så länge man är nöjd och spelen är bra

Men men, tror det tar ett tag innan tvspelsnördarna slutar upp med fjollerierna. Köp en konsoll för att den är bra, inte för att ni så stenhårt håller fast vid en annan. Hellre att man testar alla konsoller (köper en i taget, för att sedan sälja) och bildar sig en egen uppfattning, än att man hatar andra konsoller än den man är fast vid, utan anledning.

Jag har haft Nintendo 8, 16, 64, 128 och Sega 8,16, 128. Playstation 32,128 och XBOX.

Den bästa konsollen var Sega 128 bitars, alltså Dreamcast. Har aldrig haft en konsoll som jag varit så nöjd med, som jag var med den.

Så testa mitt tips, köp XBOX 360 med ett eller två sköna lir, spela det några månader, sälj det sedan och köp dig en PS3a.
Citera
2006-04-17, 02:15
  #30
Medlem
Balkongståarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomBaker
Jaja vad ska man med riktiga världen till när man kan sitta och spela tv-spel hela dagarna. Varför tar du inte och stänger av TVen och går ut ett tag och umgås med dina medmänniskor så kanske du lär dig att man inte snacka med folk på det sättet.

Men nu får du väl ge dig, ska jag spela på min 360 eller ska jag gå ut? Jag blr så förvirrad när du ger dubbla budskap! Pucko.
Citera
2006-04-17, 02:22
  #31
Medlem
Trentors avatar
...och nu tycker jag vi alla sjunger tillsammas i We shall overcome.
Citera
2006-04-17, 03:16
  #32
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trentor
...och nu tycker jag vi alla sjunger tillsammas i We shall overcome.

...och var och en köper den jävla konsoll de vill ha och skiter i om nån annan tycker annorlunda!
Jävla fanboy-trams hela förbannade tiden...
Citera
2006-04-17, 03:33
  #33
Medlem
mo0kies avatar
Why wont i buy a PS3?? Cause i'm still waiting for the above features for my PS2..
mm.
Citera
2006-04-17, 03:35
  #34
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mo0kie
Why wont i buy a PS3?? Cause i'm still waiting for the above features for my PS2..
mm.

Jag tror du får utveckla det där lite, för jag fattade inte vad grejen var, ärligt talat.
Citera
2006-04-17, 03:39
  #35
Medlem
mo0kies avatar
det där va när sony skulle lansera ps2'an.
deras ''löfter'' om att man skulle kunna surfa på nätet med sin ps2'a, samt ha nån form av aol messenger i den.

får se hur mycket dom har ljugit ihop denna gång.

Edit: se bilden i förra posten, om du sen inte förstår engelska så kan jag inte hjälpa dig.
Citera
2006-04-17, 13:41
  #36
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mo0kie
det där va när sony skulle lansera ps2'an.
deras ''löfter'' om att man skulle kunna surfa på nätet med sin ps2'a, samt ha nån form av aol messenger i den.

får se hur mycket dom har ljugit ihop denna gång.

Edit: se bilden i förra posten, om du sen inte förstår engelska så kan jag inte hjälpa dig.

Jo, engelskan är inga problem, det var den bristfälliga informationen som gjorde att det blev lite förvirrande.
Men okej, då är jag med.

Fast såvitt jag minns det hela, så ljög väl aldrig Sony?
Det var väl som vanligt prat om saker som "kanske" skulle komma och särskilt i den vevan när Microsoft lanserade Live?
Jaja, det var ju några år sen och jag har inte brytt mig om det hela så jag kan ha fel.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback