Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-04-09, 15:29
  #1
Medlem
Skabbens avatar
Hej jag undrar som det står i rubriken om det är värt att köpa en Xbox 360 istället för att vänta på Playstation 3, vilken säkert kommer kosta en rejäl slant när den kommer men antagligen hålla längre. Jag skulle gärna vilja veta om det är stor skillnad i spelkänsla,grafik samt andra funktioner från det gamla Xboxet som gör det värt att inte köpa det istället.

Sen undrar jag om man kan koppla ihop och tanka över filer (dvs spel och annan media) från ett gammalt Xbox till ett nytt Xbox 360.

Tack för svar!
Citera
2006-04-09, 15:32
  #2
Medlem
mo0kies avatar
Värt att köpa Xbox 360?: ja.
Sen undrar jag om man kan koppla ihop och tanka över filer (dvs spel och annan media) från ett gammalt Xbox till ett nytt Xbox 360: Nej.
Citera
2006-04-09, 15:35
  #3
Medlem
Remslems avatar
Själv skulle jag sparat pengarna till PS3
Citera
2006-04-09, 15:45
  #4
Medlem
Skabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remslem
Själv skulle jag sparat pengarna till PS3

Jo, jag har tänkt göra det jättelänge nu men jag orkar snart inte vänta längre och sen är jag inte så kräsen när det gäller tvspel... hade varit värre om det var en dator vi snackade om! :P
Citera
2006-04-09, 15:53
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Skabben
Hej jag undrar som det står i rubriken om det är värt att köpa en Xbox 360 istället för att vänta på Playstation 3, vilken säkert kommer kosta en rejäl slant när den kommer men antagligen hålla längre. Jag skulle gärna vilja veta om det är stor skillnad i spelkänsla,grafik samt andra funktioner från det gamla Xboxet som gör det värt att inte köpa det istället.

Sen undrar jag om man kan koppla ihop och tanka över filer (dvs spel och annan media) från ett gammalt Xbox till ett nytt Xbox 360.

Tack för svar!

Vänta på Playstation 3 du för den kommer att sopa banan med Xbox360. Dessutom är det mest fjortisar som tycker det är tufft att ha en Xbox hemma. Det finns heller ingen anledning att stödja kapitalistsvinet Bill Gates mer än nödvändigt.
Citera
2006-04-09, 15:55
  #6
Medlem
Jag har spelat XB360 hos en polare och jag var inte imponerad..
Spelade Amped och oblivion..tyckte ärligt talat att det sög och grafiken var inget heller att hurra över.:thumbsdow
Dock så spelade jag COD inne i affären, där blev jag verkligen imponerad..
Så det mesta beror nog på vilka spel du köper
Citera
2006-04-09, 16:08
  #7
Medlem
Skabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Vänta på Playstation 3 du för den kommer att sopa banan med Xbox360. Dessutom är det mest fjortisar som tycker det är tufft att ha en Xbox hemma. Det finns heller ingen anledning att stödja kapitalistsvinet Bill Gates mer än nödvändigt.

Du har faktiskt en poäng där måste jag säga. Jag tror visserligen också att PS3 kommer äga Xbox 360 men jag är trött på att vänta nu. Dessutom tror jag att Xbox 360 är mer av en "party maskin" än vad PS3 kommer bli.

Citat:
Ursprungligen postat av oli
Jag har spelat XB360 hos en polare och jag var inte imponerad..
Spelade Amped och oblivion..tyckte ärligt talat att det sög och grafiken var inget heller att hurra över.:thumbsdow
Dock så spelade jag COD inne i affären, där blev jag verkligen imponerad..
Så det mesta beror nog på vilka spel du köper

Ja det brukar vara så.
Citera
2006-04-09, 16:15
  #8
Medlem
Cryingmantiss avatar
Sen har jag hört att några 360 maskiner "käkar" skivor jättelätt.. petar du på konsollen så är det tydligen lätt hänt. Dock var det inte så med alla maskiner, vad det beror på har jag faktiskt inte en aning.

Sen har många haft problem med kontrollen också, knapparna har lätt gått sönder.. jag antar att många är dåliga på att trycka, och nästan klämmer ihjäl knapparna som om de vore onda finnar.. samtidigt kan jag tycka att en konsoll och kontroller ska tåla lite..
Citera
2006-04-09, 16:20
  #9
Medlem
Skabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cryingmantis
Sen har jag hört att några 360 maskiner "käkar" skivor jättelätt.. petar du på konsollen så är det tydligen lätt hänt. Dock var det inte så med alla maskiner, vad det beror på har jag faktiskt inte en aning.

Sen har många haft problem med kontrollen också, knapparna har lätt gått sönder.. jag antar att många är dåliga på att trycka, och nästan klämmer ihjäl knapparna som om de vore onda finnar.. samtidigt kan jag tycka att en konsoll och kontroller ska tåla lite..

Ja absolut, dom gamla NES kontrollerna är ju söndertryckta flera år nu. Dom knarrar och knapparna är slappa men visst fan funkar dom och tål att man tar i som en idiot.
Citera
2006-04-09, 20:21
  #10
Medlem
TomBakers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Vänta på Playstation 3 du för den kommer att sopa banan med Xbox360. Dessutom är det mest fjortisar som tycker det är tufft att ha en Xbox hemma. Det finns heller ingen anledning att stödja kapitalistsvinet Bill Gates mer än nödvändigt.

Gnälla över Bill Gates, kan det bli mer fjortis?
Citera
2006-04-09, 21:01
  #11
Medlem
Gaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomBaker
Gnälla över Bill Gates, kan det bli mer fjortis?

mm håller med.. xbox 360 är ruggigt bra, vänta bara tills speltillverkana har optimerat sina spel efter xbox 360 då kommer grafiken bli bra. Angående ps3 så verkar det bara bli strul när dom skjuter upp reelese datum hela tiden..
Citera
2006-04-09, 22:13
  #12
Banned
Enebykickers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Vänta på Playstation 3 du för den kommer att sopa banan med Xbox360. Dessutom är det mest fjortisar som tycker det är tufft att ha en Xbox hemma. Det finns heller ingen anledning att stödja kapitalistsvinet Bill Gates mer än nödvändigt.

Så du har spelat PS3? Häftigt! Hur va det?

Angående Gates instämmer ja med föregående talare. Det är väldigt ja-vill-va-vänstervriden-för-att-det-är-så-jävla-coolt-fjortisaktigt o gnälla på Gates! Killen tjänar pengar, men det gör väl SOny också??
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback