Citat:
Ursprungligen postat av
basicbetty
Jag skrattade gott åt detta, jag är själv utflyttad Pitebo och har aldrig varit accepterad för hör man inte till barndomsgänget är du inte lika mycket värd även om gänget är totalt olika och egentligen bara umgås pga nostalgi eller vad det då beror på. Det är en konstig vänskapskultur där det är svårt att lära känna folk. Jag älskar min hemstad men befolkningen är lite sisådär.
Eftersom du är så försonlig i din ton vill jag inte vara sämre och passa på att förtydliga att det naturligtvis finns enskilda personer födda i Piteå som är trevliga och genuina, så länge de uppträder en och en, alternativt max två pitebor i kraftig minoritet.
Blir det tre eller fler på ett ställe kommer den fanatiska Piiitä-sekterismen fram. Det är nånstans mellan störande och obehagligt.
"Fö duvvet ja tjänn haijna, å haijna ä jävvlarrt säkkert den bästa på döjna" "Ja va på grillfest hos Micke Reeeeeenberg, alla säjj han ä så gudsförbannat snåul, men hä ä ba folk från Luuuulä som säj haijna, för hälloittis va han bjö på uuul" osv.