Citat:
Ursprungligen postat av
Kattfarssas
Är inte Luleå rätt feminist/vänster också?
Det skulle jag inte direkt säga att det är, faktiskt. Man ska inte missta höga röstsiffror på socialdemokratiska arbetarepartiet med att folk är kulturmarxister.
Det är en industristad där människor är väldigt materialistiska, de gillar bilar, båtar, sommarstugor osv. Luleå är fullt av sossekorruption, men det är den typen av sossar som gillar infrastruktur, industrier, mutor under bordet osv.
Till TS: Du ska få två konkreta tips från mig:
Ge fan i Piteå, jättefin och pittoresk stad med riktigt utbud av affärer osv. Men Sveriges mest vedervärdiga människor, jag kan helt oförblommerat erkänna att jag HATAR Pitebor, fy fan. Du kommer aldrig bli accepterad som inflyttad, aldrig!
Mitt tips är i stället Älvsbyn, jag har aldrig bott där, men jag har jobbat mycket där, jag har familjemedlemmar som också har jobbat där i omgångar. Människorna i Älvsbyn pratar likadant som piteborna, men de är snälla och välkomnande, mycket vacker natur, hyggligt utbud av affärer osv. Billigt boende.
Jag skulle själv lätt kunna bo i Älvsbyn, jag har länge sagt att tar det slut med min fru kommer jag leta först i Älvsbyn efter en ny kvinna.