2020-11-06, 20:15
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dipt
Handlar man på hempire så är man uppriktigt sagt dum i huvudet.
Det man betalar för 5g där får man 20 för hos andra aktörer med precis samma kvalitet om inte bättre.

Vilka andra aktörer?

Var får man 20 gram för ~400-500 kronor nånstans?

Alla har ju ungefär samma priser.
Citera
2020-11-06, 21:28
Medlem
FoxHounds avatar
Funderar på att köpa cbd hasch eller weed men har ingen vape, funkar det ens i spliff? Funderar på att dricka det i te, hur ska jag tillaga det? Koka upp vatten och lägga i och låta det gotta sig? Haschet kanske man kan smälta med smör och dricka i oboy
Citera
2020-11-06, 22:26
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FoxHound
Funderar på att köpa cbd hasch eller weed men har ingen vape, funkar det ens i spliff? Funderar på att dricka det i te, hur ska jag tillaga det? Koka upp vatten och lägga i och låta det gotta sig? Haschet kanske man kan smälta med smör och dricka i oboy

Det går att röka hur du vill. Jag kör gås eller vanlig pipa. Hade jag en bong skulle jag använda den ibland.
Citera
2020-11-07, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Vilka andra aktörer?

Var får man 20 gram för ~400-500 kronor nånstans?

Alla har ju ungefär samma priser.

Nu låg jag kanske i lite väl underkant, men på nordicmedcan så får du 20g för 649:-
På cbdbuds fick man tidigare deras cherry kush för samma pris, finns flertalet till.
Citera
2020-11-07, 22:41
Medlem
Forfarande kvaliten som är viktigast för mig iallafall och förmodligen för alla andra som har råd att konsumera cbd. Inte så sugen på att köpa från de och få hem en zip med smulor och massa kvistar..
Cbdbuds produkter är inte ens i närheten av hempires/herbmeds kvalite. Betala nästan samma pris för blommor med 2-5 procentig CBD.
Cbdbuds är riktiga skojare, de kastar skit på andra aktörer och påstår att deras produkter är fejk eftersom de själva inte kan få tag på PREMIUM blommor med höga CBD-nivåer. Så tänk inte ens tanken att nämna de igen..

Du får jättegärna skicka fler aktörer som inte har Svenskodlad outdoor Bush innan du kastar skit på de andra som har råd att betala några kronor extra per gram.
Man får vad man betalar för!
Citera
2020-11-17, 22:19
Avstängd
Doxycyklin87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Warhawk
Forfarande kvaliten som är viktigast för mig iallafall och förmodligen för alla andra som har råd att konsumera cbd. Inte så sugen på att köpa från de och få hem en zip med smulor och massa kvistar..
Cbdbuds produkter är inte ens i närheten av hempires/herbmeds kvalite. Betala nästan samma pris för blommor med 2-5 procentig CBD.
Cbdbuds är riktiga skojare, de kastar skit på andra aktörer och påstår att deras produkter är fejk eftersom de själva inte kan få tag på PREMIUM blommor med höga CBD-nivåer. Så tänk inte ens tanken att nämna de igen..

Du får jättegärna skicka fler aktörer som inte har Svenskodlad outdoor Bush innan du kastar skit på de andra som har råd att betala några kronor extra per gram.
Man får vad man betalar för!

Förstår inte alls vad du pratar om. Köpte svenskt utomhusodlat som var betydligt billigare än t.ex herbmed etc och gav mycket mer effekt. Kunde till och med bli bäng på det i större doset. Smakade det lika gott? Nej, inte att röka. Men vem fan bryr sig. Att koka te på smakade precis likadant som premium budsen, men gav mer effekt.

Ni blir lurade av de där butikerna när ni betalar 500kr för 5g "10% CBD". Vanligt bushweed man sprinklat terpener på för doft.
Citera
2020-11-17, 22:43
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doxycyklin87
Förstår inte alls vad du pratar om. Köpte svenskt utomhusodlat som var betydligt billigare än t.ex herbmed etc och gav mycket mer effekt. Kunde till och med bli bäng på det i större doset. Smakade det lika gott? Nej, inte att röka. Men vem fan bryr sig. Att koka te på smakade precis likadant som premium budsen, men gav mer effekt.

Ni blir lurade av de där butikerna när ni betalar 500kr för 5g "10% CBD". Vanligt bushweed man sprinklat terpener på för doft.

Gynnar ju ingen med de här missförstånden som florerar.

Det som kostar 500kr för 5g är samma som det svenska utomhusodlade bushweedet man kan köpa, fast framodlat med mycket mera omsorg och samma process som när man tar fram "riktigt" gräs: korsat de mest lovande plantorna med varann och nu är slutresultatet som "riktigt" gräs fast med väldigt lite thc.

Allt är inte sån där skit du snackar om. Inte herbmeds och hempires iallafall.

Jag är inte ute efter bara cbd:et. Alla terpener och annat samspelar och tillsammans ger det en bra effekt. Precis som cbdpatienter ofta klagat på det rena cbd de fått och sagt att blommorna ger bättre effekt.

Bushweedet ger mig inget annat än huvudvärk. "Premiumbudsen" gör mig väldigt nöjd. Givetvis betalar jag hellre 500 kronor och blir nöjd än köper billigt skit jag bara vill kasta.
Citera
2020-11-17, 23:38
Avstängd
Doxycyklin87s avatar
Citat:
Gynnar ju ingen med de här missförstånden som florerar.

Det som kostar 500kr för 5g är samma som det svenska utomhusodlade bushweedet man kan köpa, fast framodlat med mycket mera omsorg och samma process som när man tar fram "riktigt" gräs: korsat de mest lovande plantorna med varann och nu är slutresultatet som "riktigt" gräs fast med väldigt lite thc.

Allt är inte sån där skit du snackar om. Inte herbmeds och hempires iallafall.

Jag är inte ute efter bara cbd:et. Alla terpener och annat samspelar och tillsammans ger det en bra effekt. Precis som cbdpatienter ofta klagat på det rena cbd de fått och sagt att blommorna ger bättre effekt.

Bushweedet ger mig inget annat än huvudvärk. "Premiumbudsen" gör mig väldigt nöjd. Givetvis betalar jag hellre 500 kronor och blir nöjd än köper billigt skit jag bara vill kasta.

Terpenerna är ju extrakt man drar på efteråt haha. Du köper exakt samma skit från alla ställen. Samma strains, samma plantor, eventuellt skördade med lite finare redskap. Huvudvärk? Tror du att jag skulle sitta här och promota billigare produkter om de gav mig en huvudvärk? Jag fick mer behaglig effekt av dessa du säger ger huvudvärk som kostade mig 15kr/g än de jag betalade 100kr/g för.

Idioti är vad det är. Du betalar för ett varumärke, inget annat.

Edit: Det bästa är när de ljuger ihop CBD-halterna också. Produkter med 3-4% CBD och ytterligare 10% CBDa säljs som 13-14% cbd haha.
Citera
2020-11-24, 12:16
Medlem
Hallå

Någon som testat denna?

"Nu lanserar Natural Hemp Life som första företag i Sverige helt lagliga White Ice Moonrocks tillverkade av EU-godkänd och certiferad industrihampa! Fyllda med hela 85% CBD gör dessa till världens kanske absolut mest potenta i sitt slag.

Våra Moonrocks består av högkvalitativa hampablommor som täckts med CBD distilat. Budsen får i sista skedet ett tunt lager CBD pulver ströslat över sig. Produkten kombinerar det bästa från hampans alla beståndsdelar i en enda produkt. Underbar doft med massor av trikomer, flavonoider & terpener, helt naturligt så klart"

https://www.naturalhemplife.se/butik...-ice-moonrock/
Citera
2020-11-29, 09:47
Medlem
Roundcubes avatar
Okej... Backa bandet. Har vart borta från CB-scenen officiellt i många år nu. Sitter ni och beställer buddar på nätet lagligt ? Har det blivit okej att beställa CBD buddar ?
Bråkar inte Harry med er ?
/ En som inte hängt med i utvecklingen
Citera
2020-11-29, 10:49
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roundcube
Okej... Backa bandet. Har vart borta från CB-scenen officiellt i många år nu. Sitter ni och beställer buddar på nätet lagligt ?

Yes.

Citat:
Har det blivit okej att beställa CBD buddar ?

Det har det alltid varit - men utbudet har varit så kasst att det inte intresserat någon. Nu finns det buds med mkt cbd som är precis som "riktigt gräs", fungerar och smakar bra istället för att ge huvudvärk. Herbmed.se och Hempire.se är bäst. Sen finns det många fler som Generalens Hampa mfl.

Citat:
Bråkar inte Harry med er ?

Några har råkat ut för det (https://www.kingsizemag.se/samhalled...agliga-odling/)

Givetvis lär de ju reagera om det luktar cannabis. Vilket är bra. När de gjort det några gånger och sen fått lägga ned kanske de slutar och det blir mer riskfritt att röka thc-gräs.

Man gör ju inget olagligt.
Citera
2020-11-29, 11:06
Medlem
Roundcubes avatar
Citat:
Yes.

Man gör ju inget olagligt.

Tack så för svar.
Det var det värsta! Bråkar inte polisen över spårämnen i urin och blod längre alltså? Vad jag minns så kunde man ju åka dit för att man stått bredvid nån som rökat, och fått i sig spårämnen av THC (som dessa lagliga buddar faktiskt innehåller enligt annonsens utsago).
Klart att det blir problem om det stinker i trapphuset etc.

Vad jag minns så brukade inte inrikes posten hundkollas? kanske har ändrats dock på de snart tio år man hållt jävligt låg profil.
Är dom rediga på att packa ? eller slängs det i ett postnordkuvert bara ?

Ledsen jag tjatar, men det dök upp tusen frågor typ :P

MVH
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in