2020-07-15, 03:25
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Compton90120
Alla produkterna är samma sorts hampa, läs bara på baksidan och det står samma sort på alla

Ja, det är de ju helt öppna med.

Citat:
de har tillsatt terpener för att få fram den profilen och namnen på cannabisen.

Med "tillsatt" menar du odlat fram varianter? Du är ju mer missvisande än de isf.

Citat:
Allt är baserat på terpenprofilen och inte den verkliga plantan, jag tycker det verkar vara en bluff med överpris, ni röker samma typ av Finola eller annan industrihampa

Om du provar att röka så märker du ju helt olika effekter
Citera
2020-07-16, 11:09
Medlem
inget fel på finola, hade nog 2hg från förra säsongen som jag rökte friskt. Det var lite ojämnt och huruvida den fungerade.. ibland blev jag faktiskt riktigt bäng ibland verkade det mer lugnade.. Det var fler som rökte utav den som tyckte att den fungerade bra.
Ska bli spännande och se hur herbmed fungerar, jag beställde ett sådant där provpaket.
Citera
2020-07-16, 18:41
Medlem
Oj missade, provpaketet var från nordic can.
Citera
2020-07-17, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Ja, det är de ju helt öppna med.

Med "tillsatt" menar du odlat fram varianter? Du är ju mer missvisande än de isf.

Om du provar att röka så märker du ju helt olika effekter

Jag vet inte hur de odlar fram en sorts hampa fast med olika namn i slutfasen. På viracans hemsida står det Finola, santhica 27 och carmagnola.

Vad jag vet av egen erfarenhet så kan man köpa terpener av riktiga strains dvs lemon Haze, og Kush osv och sedan placerar man de på en duk i en stängd burk tillsammans med exempelvis Finola och får fram nästan samma doft som den riktiga.

Jag misstänkte detta när de sålde ”tullen edition” dvs hampan som varit kontrollerad och förlorat sin doft, min misstanke var redan där att man tillsatt terpener på det sättet och därför har smak och lukt försvunnit.

Nordic med can säljer 25g carmagnola för 750kr

På herbmed får du 20g för 1450kr
Citera
2020-09-29, 20:26
Medlem
TThom har otroligt bra cbd buds, och man märker att dem är naturliga till skillnad från andra produkter, låt er inte luras av "låg" cbd halt i budsen, det är snarare dem andra som ljuger om sina höga cbd buds, det läste jag på deras hemsida och om det inte vore för att jag har provat deras buds själv så hade jag också trott att dem snackar skit och bara vill sälja samt skrämma dig från att handla någon annanstans, men efter att ha öppnat ett test paket på 1 G strawberry, efter att ha kännt den otroligt goda doften, efter att ha rökt lite av den och sett hur vit askan är i jämförelse med annan hampa, samt hur jävla god smak och len den var, det är otroligt fint i jämförelse med generalen eller herbM, inget man blir hög på men mycket behagligt när exakt alla andra faktorer förutom flummet är 10/10,
Citera
2020-09-29, 21:05
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MCCTHH
TThom har otroligt bra cbd buds, och man märker att dem är naturliga till skillnad från andra produkter, låt er inte luras av "låg" cbd halt i budsen, det är snarare dem andra som ljuger om sina höga cbd buds, det läste jag på deras hemsida och om det inte vore för att jag har provat deras buds själv så hade jag också trott att dem snackar skit och bara vill sälja samt skrämma dig från att handla någon annanstans, men efter att ha öppnat ett test paket på 1 G strawberry, efter att ha kännt den otroligt goda doften, efter att ha rökt lite av den och sett hur vit askan är i jämförelse med annan hampa, samt hur jävla god smak och len den var, det är otroligt fint i jämförelse med generalen eller herbM, inget man blir hög på men mycket behagligt när exakt alla andra faktorer förutom flummet är 10/10,

TThom?
Citera
2020-09-29, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnersten
TThom?

https://thomthom.se/
Citera
2020-09-29, 21:18
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surafisen
https://thomthom.se/

Tackar!
Citera
2020-10-19, 16:33
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorFlum
Gillar ni de här CBD produkterna? För mig personligen blir jag alltid bara sugen på ”the real deal” så fort man fimpat en CBD holk.

Citat:
Ursprungligen postat av endofgreen
Jag har vejpat sbd I ett par månader och nu har jag tröttnat på det. Visst blir man lite påverkad i kroppen. Man blir lugnare, mindre ångest, lite lättare att samla ihop tankarna. Men till slut vill man ha The real deal ännu mer😆
Vad tycker ni om att röka eller vejpa CBDi kombination med THC-gräs (the real deal).

Jag har förut provat några droppar CBD-olja i samband med rökning, och tyckte att ruset blev mycket behagligare. Ingen noja eller självkritik som ofta brukar dyka upp när man röker gräs med mycket thc.
Citera
2020-11-05, 04:07
Medlem
Tycker 100% att Herbmed slår natural hemp life. Thomthom håller också en bra kvalite men deras produkter är rätt så standard..
själv har jag nog testat alla dessa aktörer som säljer buds. Enligt mig kickar inte budsen som innehåller någon procent CBD.
Herbmeds outdoor är inget att ha, däremot tycker jag deras indoor och greenhouse buds är helt ok.
Kanske bara jag eller vad säger ni andra?
Finns en ny aktör på den svenska marknaden som seriöst har en av de bästa budsen jag testat. ”Pistachio” från https://hempire.se/
De har även andra sköna strains som har CBD från 4%-13% men men.

Pistascho har en Brutalt hög CBD-halt på ungefär 13%. Denna har fått mig att sova sinnessjukt bra. Den kickar extremt bra, budsen är riktigt feta och täckte av kristaller.

Handlat hos de tre gånger och man blir fan inte besviken må jag säga.
Citera
2020-11-06, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Warhawk
Tycker 100% att Herbmed slår natural hemp life. Thomthom håller också en bra kvalite men deras produkter är rätt så standard..
själv har jag nog testat alla dessa aktörer som säljer buds. Enligt mig kickar inte budsen som innehåller någon procent CBD.
Herbmeds outdoor är inget att ha, däremot tycker jag deras indoor och greenhouse buds är helt ok.
Kanske bara jag eller vad säger ni andra?
Finns en ny aktör på den svenska marknaden som seriöst har en av de bästa budsen jag testat. ”Pistachio” från https://hempire.se/
De har även andra sköna strains som har CBD från 4%-13% men men.

Pistascho har en Brutalt hög CBD-halt på ungefär 13%. Denna har fått mig att sova sinnessjukt bra. Den kickar extremt bra, budsen är riktigt feta och täckte av kristaller.

Handlat hos de tre gånger och man blir fan inte besviken må jag säga.

Handlar man på hempire så är man uppriktigt sagt dum i huvudet.
Det man betalar för 5g där får man 20 för hos andra aktörer med precis samma kvalitet om inte bättre.
Citera
2020-11-06, 20:01
Medlem
Utveckla ditt svar istället... innan du spelar kunnig.
Herbmed: 430-460kr för 5g
Cbdbuds: 430kr för endast 3g
Thomthom: 130kr för 1g
Hempire: 470kr för 5g

Hempire kanske är 7-8kr dyrare/per gram men som sagt kickar inte produkter med 3-4% CBD på mig. Eftersom jag bara röker en jolle på kvällen tycker jag det är värt att betala några enstaka kronor mer. Syftar du på att man ska köpa 100gram åt gången så är det ju en självklarhet att det blir billigare. Jag och några vänner testade även generalens hampa och det var verkligen inget speciellt.

Natural hemp life är nog de sämsta budsen jag smakat. Smakar endast skit.. de lägger till överdrivet mycket terpener för att det ska smaka nåt.

De bästa enligt mig är:
1. Hempire
2. Herbmed
3. Thomthom/Cbdbuds/ Generalens
4. Natural hemplife

Eftersom jag är dum i huvet kan du jättegärna skicka några andra aktörer som har PREMIUM BUDS med höga CBD-nivåer samt bättre kvalite. Tänk inte ens tanken att skicka bush aktörer. Betalar hellre några kronor mer än att få ont i huvet av alla fake tillsatser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in