Citat:
Ursprungligen postat av
PHfrillan
För hög ratio av cbd tyvärr.
En lägre andel CBD gör ruset starkare.
Men det beror på vad man är ute efter. Är man ute efter medicinska effekter så är thc inte så viktigt (om det nu inte är hiv och vissa specifika åkommor man lider utav, thc har givetvis medicinska egenskaper men det behövs inte för att få bra medicinal verkan - pröva thcfria distillat så kommer du se att jag har rätt, eller laglig cbd hasch som innehåller typ sammanlagt 0,2% thcA/thc dvs typ inget), utan det är en balanserad blandning utav alla möjliga medicinska mindre cannabinoider.
Det är knappast thc:t som ger effekterna när du vaporiserar 0,1-0,2gr cbdblomma, det kanske har 10% del av effekterna det ger. Det är främst en blandning utav cbd cbg cbn cbc cbt osv, samt terpener och flavonoler. Finns väldigt många olika ämnen i hampa och var för sig så gör dom inte så mycket men ihop blir det stor synergi.
CBC är ensamt väldigt svagt men tänker andra cannabinoider mycket väl t.ex.
Vill jag ha medicinsk lindning men fungera så blir thc negativt. Då gäller icke rusgivande/psykotropiska cannabinoider. Enbart i en väldigt liten mängd kan thc hjälpa utan att ha så många biverkningar, men då ska man ha större mängd cbd cbg o.s.v.
För mig funkar cbdprodukter som är helt thcfria mycket väl, om dom är bra kvalité och har brett spektrum utan andra medicinska cannabinoider.