• 5
  • 6
2024-02-08, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PHfrillan
Fast det är THCa, THC och THCv delen i CBD budsen som gör en påverkad. Kolla Labb analysen jag skicka på nordicmedcan strain. Inlägget ovanför dig.

THC mängden får vara max 2mg per 1gram dock räknas inte THCa samt THCv till den delen.

Just denna strain är EU godkänd men har nästan 6-7mg THC per gram.

1 gram av denna är ekvivalens med 1st Marinol tablett i THC mängd.

https://ed95rkbe73g.exactdn.com/wp-c...&lossy=1&ssl=1

Sett rent från ett potensperspektiv så skulle jag isåfall rekommdendera denna, om man gör en snabb jämförelse total vs total:

För Tiborszallasi (Inomhusodlad):

Totalt THC (THCA + THC + THCV): 6,06 mg per gram
Totalt CBD (CBD + CBDA): 115,96 mg per gram

För Mango Rambo (Utomhusodlad):

Totalt THC (THCA + THC + THCV): 5,9 mg per gram
Totalt CBD (CBD + CBDA): 200,5 mg per gram
Citera
2024-02-08, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumindalen11
Sett rent från ett potensperspektiv så skulle jag isåfall rekommdendera denna, om man gör en snabb jämförelse total vs total:

För Tiborszallasi (Inomhusodlad):

Totalt THC (THCA + THC + THCV): 6,06 mg per gram
Totalt CBD (CBD + CBDA): 115,96 mg per gram

För Mango Rambo (Utomhusodlad):

Totalt THC (THCA + THC + THCV): 5,9 mg per gram
Totalt CBD (CBD + CBDA): 200,5 mg per gram

För hög ratio av cbd tyvärr.
En lägre andel CBD gör ruset starkare.
Citera
2024-02-12, 03:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PHfrillan
För hög ratio av cbd tyvärr.
En lägre andel CBD gör ruset starkare.

Men det beror på vad man är ute efter. Är man ute efter medicinska effekter så är thc inte så viktigt (om det nu inte är hiv och vissa specifika åkommor man lider utav, thc har givetvis medicinska egenskaper men det behövs inte för att få bra medicinal verkan - pröva thcfria distillat så kommer du se att jag har rätt, eller laglig cbd hasch som innehåller typ sammanlagt 0,2% thcA/thc dvs typ inget), utan det är en balanserad blandning utav alla möjliga medicinska mindre cannabinoider.

Det är knappast thc:t som ger effekterna när du vaporiserar 0,1-0,2gr cbdblomma, det kanske har 10% del av effekterna det ger. Det är främst en blandning utav cbd cbg cbn cbc cbt osv, samt terpener och flavonoler. Finns väldigt många olika ämnen i hampa och var för sig så gör dom inte så mycket men ihop blir det stor synergi.
CBC är ensamt väldigt svagt men tänker andra cannabinoider mycket väl t.ex.

Vill jag ha medicinsk lindning men fungera så blir thc negativt. Då gäller icke rusgivande/psykotropiska cannabinoider. Enbart i en väldigt liten mängd kan thc hjälpa utan att ha så många biverkningar, men då ska man ha större mängd cbd cbg o.s.v.
För mig funkar cbdprodukter som är helt thcfria mycket väl, om dom är bra kvalité och har brett spektrum utan andra medicinska cannabinoider.
Senast redigerad av N0.N4M3 2024-02-12 kl. 03:12.
Citera
2024-02-16, 21:50
Medlem
SmokeFrees avatar
Nån som hittat inrikes sida so säljer Buds med 0.3 thc? För från 0.2 till 0.3 thc är ju 50 procent ökning i styrka. Borde ge lite starkare rus speciellt om man använder Bong
Citera
2024-02-26, 11:57
Medlem
Ni som nämnt upgradenatural.
Nåt specifikt ni skulle rekomendera därifrån?

Jag är också ute efter nåt som hjälper till med sömnen och nåt för att bara slappna av med efter jobbet.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in