2020-06-25, 19:37
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Och icke "flumutbildningar" såsom läkar- jurist- veterinär- arkitekt- ekonomi osv.

Som att jämföra äpplen med päron. Totalt meningslöst.

Nu är det inte så att de utbildningar du tar upp utgör en betydande del av de totala utbildningsplatserna på högskola och universitet. Dessutom har kraven och kvaliteten minskat på de utbildningar du räknar upp, just för att curla kvinnor. Ekonomiutbildningen exempelvis, med mer fokus på mjuka frågor som personal, marknadskommunikation och organisation. Ja, läkarutbildningen är inkluderad i förfallet dessvärre. Det kommer inte att gå bra för landet. Sverige faller som en gråsten i alla internationella rankningar. Invandringens och feminismens fel. Svenska kvinnor försvarar båda.
Senast redigerad av WordWarrior 2020-06-25 kl. 19:46.
Citera
2020-06-25, 19:45
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Håll till godo!

"Feminism är en samling rörelser och ideologier vars målsättning är att kvinnor ska ha samma rättigheter, möjligheter och skyldigheter som män"

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Feminism

Tror du själv på det där? Källkritik bitch please!
Citera
2020-06-25, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Tror du själv på det där? Källkritik bitch please!

Wikipedia duger fint har du något bättre förslag?

"the theory of the political, economic, and social equality of the sexes" ( https://www.merriam-webster.com/dictionary/feminism )

"The belief that women should be allowed the same rights, power, and opportunities as men and be treated in the same way, or the set of activities intended to achieve this state" ( https://dictionary.cambridge.org/us/dictionary/english/feminism )

"Feminism, the belief in social, economic, and political equality of the sexes." ( https://www.britannica.com/topic/feminism )
Citera
2020-06-25, 20:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nihiliserad
Svara på frågan istället, om du förväntar dig svar av mig. Vad säger du om jag postar källor till vad jag påstod. Kommer du fortfarande förneka verkligheten, för att slippa förlora prestige och erkänna fel? Känns lite särskilt patetiskt att göra, i en tråd om er kvinnors negativa särdrag (som du förnekar).

Fan ta dig, jag fastnade i en massa intressant läsning.

https://www.ifau.se/sv/Press/Pressmeddelanden/varfor-har-kvinnorna-hogre-skolbetyg-men-mannen-battre-resultat-pa-hogskoleprovet/

https://fof.se/tidning/2011/3/artikel/pojkar-diskrimineras-inte

https://www.ifau.se/sv/Forskning/Publikationer/Rapporter/2010/Diskrimineras-pojkar-i-skolan/

https://www.ifau.se/sv/Press/Meddelanden/Ingen-konsdiskriminering-vid-nationella-prov/

https://webbutik.skr.se/bilder/artiklar/pdf/7585-724-4.pdf

Jag blir faktiskt inte riktigt klok på detta. Hittade en undersökning som visade att pojkar blir diskriminerade i matte, men blev såklart av med den och hittar den inte igen. Har också hittat flera rapporter som visar att pojkar inte blir diskriminerade varken på nationella prov eller prov som PISA osv.

Och att skillnaderna är små, men som störst inom språk/läsförståelse och liknande. Tjejer är alltså något bättre inom alla ämnena, men som sagt skillnaderna är små och minskande inom vissa.

Medans andra trycker på att pojkar blir diskriminerade.

Men detta tar tid och jag måste gå och göra annat. Posta gärna dina länkar.
Senast redigerad av Jenny9 2020-06-25 kl. 20:39.
Citera
2020-06-25, 20:32
Avslutad
Citat:
Nu är det inte så att de utbildningar du tar upp utgör en betydande del av de totala utbildningsplatserna på högskola och universitet. Dessutom har kraven och kvaliteten minskat på de utbildningar du räknar upp, just för att curla kvinnor. Ekonomiutbildningen exempelvis, med mer fokus på mjuka frågor som personal, marknadskommunikation och organisation. Ja, läkarutbildningen är inkluderad i förfallet dessvärre. Det kommer inte att gå bra för landet. Sverige faller som en gråsten i alla internationella rankningar. Invandringens och feminismens fel. Svenska kvinnor försvarar båda.

Det går fanimej inte att diskutera något som helst med dig på detta forumet. Det slutar alltid med (ungefär): "kvinnor är dumma iallafall."
Citera
2020-06-25, 20:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dolche
Definiera feminism då, så kanske det går att föra en diskusdion.

Och så länge "feminismen" inte rensar ut marxisterna ur sina led så stödjer de marxism.

Det där är lite som att vara lojal. Su hålker dig till en sak i vått och tort, säger ifrån, bekräftar, berömmer och hålker dig till en sak - inte flera.
Bara för att jag är nyfiken: hur tänker du att en utrensning av marxister ska ske? Så fort någon avslöjar sig som marxist ska denna skjutas, fängslas eller vad?
Citera
2020-06-25, 21:45
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Håll till godo!

"Feminism är en samling rörelser och ideologier vars målsättning är att kvinnor ska ha samma rättigheter, möjligheter och skyldigheter som män"

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Feminism
Kommunismens ledare hävdade arbetarna skulle bli samhällets jämlikar och röst, samt att samhället skulle bygga på allas lika värde. Det slutade i total diktatur och ett förtryck, massmord och allmän självdestruktivitet bortom dess like. Att sedan Lenin och Stalin hatade kommunismen och fattiga människor spelar inte så stor roll i sammanhanget. Feminismens ledare verkar hata män och kvinnor utan rätt tro också som de beter sig. Det finns en sammanhängande linje där.

Feminismen hävdar något. Vad ledarna för feminismen beslutar och genomför är något helt annat. Eller observerar du enbart vad människor säger? Inte vad de gör eller agerar som? I sådana fall hade du lika gärna varit en nazist, kommunist eller råkapitalist, muslim, kristen, jude, osv i rätt uppväxt och miljö, vilket kan vara en helt perverterad världsbild, enkelt.

Det är skillnad på snack och verkstad. Förstår du det? Förstår du också att man måste distansera sig när snacket är milsvid ifrån verkstaden? Vad feminismen står för och vad feminismen i Sverige gör, är ljusår ifrån varandra. Där har du kärnan till antifeminismen, på samma sätt som antinazister protesterade mot vad nazismen sa de skulle göra i Tyskland år 1936.

Jag tror på människans värde. Ändå skulle jag kalla mig antifeminist idag, på samma sätt som jag skulle kalla mig feminist år 1950, i första vågen. Där räckte det. Fundamentalismens feminism med ett spår av förstörelse, destabilisering och maktkorruption kan jag vara utan. Där "jämställdhet" är ett maktmedel för fortsatt maktanspråk och girighet, inte ett mål man faktiskt söker. Jag har sett det dussintals gånger i historien. Feministrörelsen i Sverige har spårat ur och är farlig. Jag skulle inte ens kalla mig för feminist under tortyr idag, då jag vet vilken maktkorruption som står bakom.

Humanist är mycket enklare, då det innefattar alla människor, men även min syn på världen, då jag hoppas mänskligheten ens ska försöka överleva sig själv. Fuck feminism och rasnonsens. Sluta prata om det, det är en hägring och en fälla.
Senast redigerad av Ubbe Cykelkedja 2020-06-25 kl. 21:58.
Citera
2020-06-25, 22:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ubbe Cykelkedja
Kommunismens ledare hävdade arbetarna skulle bli samhällets jämlikar och röst, samt att samhället skulle bygga på allas lika värde. Det slutade i total diktatur och ett förtryck, massmord och allmän självdestruktivitet bortom dess like. Att sedan Lenin och Stalin hatade kommunismen och fattiga människor spelar inte så stor roll i sammanhanget. Feminismens ledare verkar hata män och kvinnor utan rätt tro också som de beter sig. Det finns en sammanhängande linje där.

Feminismen hävdar något. Vad ledarna för feminismen beslutar och genomför är något helt annat. Eller observerar du enbart vad människor säger? Inte vad de gör eller agerar som? I sådana fall hade du lika gärna varit en nazist, kommunist eller råkapitalist, muslim, kristen, jude, osv i rätt uppväxt och miljö, vilket kan vara en helt perverterad världsbild, enkelt.

Det är skillnad på snack och verkstad. Förstår du det? Förstår du också att man måste distansera sig när snacket är milsvid ifrån verkstaden? Vad feminismen står för och vad feminismen i Sverige gör, är ljusår ifrån varandra. Där har du kärnan till antifeminismen, på samma sätt som antinazister protesterade mot vad nazismen sa de skulle göra i Tyskland år 1936.

Jag tror på människans värde. Ändå skulle jag kalla mig antifeminist idag, på samma sätt som jag skulle kalla mig feminist år 1950, i första vågen. Där räckte det. Fundamentalismens feminism med ett spår av förstörelse, destabilisering och maktkorruption kan jag vara utan. Där "jämställdhet" är ett maktmedel för fortsatt maktanspråk och girighet, inte ett mål man faktiskt söker. Jag har sett det dussintals gånger i historien. Feministrörelsen i Sverige har spårat ur och är farlig. Jag skulle inte ens kalla mig för feminist under tortyr idag, då jag vet vilken maktkorruption som står bakom.

Humanist är mycket enklare, då det innefattar alla människor, men även min syn på världen, då jag hoppas mänskligheten ens ska försöka överleva sig själv. Fuck feminism och rasnonsens. Sluta prata om det, det är en hägring och en fälla.
Vad är den här feminismen som gör nånting då, och vad gör den? Samt hur?
Senast redigerad av Ipsi 2020-06-25 kl. 22:41.
Citera
2020-06-25, 23:02
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Så om du jobbar kommunalt så är det kommunens pengar du har i din portmonä när du kvitterat ut din lön?

Det här visar ju tydligt hur korkad du faktiskt är. Klarade du verkligen de 0,4 poäng på HP som krävs för att bli lärare? Tveksamt.

Det är precis så det brukar låta här förstår du. Att de pengar som kvinnor tjänar i offentlig sektor egentligen inte är varken ett ordentligt jobb eller en ordentlig lön utan nån slags hittepå-jobb.
Men toppen, då är vi överens om att kvinnorna som jobbar på kommunala arbetsplatser som skola, äldreboende, dagis, sjukhus m.m har precis lika mycket riktiga arbeten som de män som arbetar i privata sektorn.

Det roliga är att varje gång man synar skitsnacket här så är man "korkad", när det i själva verket är precis raka motsatsen. Och vad som är lite extra njutningsfullt är att du vet om det också, att jag synar dig alltså, och att jag i själva verket är en mycket skarpsynt kvinna.
Och jag vet att du vet det. Gott så, ellerhur?
Citera
2020-06-25, 23:14
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LorineTalhaoui
Nej, jag orkar inte bry mig om gamla och sjuka, jag struntar i dem, det är kvinnors uppgift. Jag skulle hellre lägga pengar på robotteknik så kvinnors jobb i vården blir lättare än att kasta bort pengar på genusprojekt.

Och blir kvinnors jobb i vården lättare då kanske ni blir lite snällare mot sjuka och gamla, eller vad tror du?

Jag har massvis av kvinnliga släktingar som fått förtidspension trots avsevärd arbetsförmåga eftersom försäkringskassan och läkare daltar med kvinnor och förtidspensionerar kvinnor för ganska lite.

Fine, men om det drabbar utslitna män som jobbat tungt i hela sina liv är det ett problem, tycker du inte?

Det är inte feminismen som gjort att män slipper slita som djur för brödfödan. Det är den teknologiska utvecklingen. Industriell automation osv.

Sexarbetare har fått det sämre.
Pojkar i skolan har fått det sämre då skolan är anpassad för tjejer, sitta och vara snäll = högre betyg, utmana och ifrågasätta = lägre betyg.

Män idag kan inte visa känslor alls då kvinnor är på dem som hökar och mobbar dem för deras åsikter.

Skolan är en skyddad verkstad för kvinnor. När kvinnor ska ut i arbetslivet så måste de jobba under en man för att åstadkomma något.

Kvinnor som på egen hand utan manlig kompetens ska starta företag gör det inom massage, manikyr och städning. Längre än så kommer inte kvinnor.

Du fattar ju att allting du skriver här är vad du tror och vad du tycker? Du har alltså inget belägg för något av detta.
Men, jag kan förstå att du har behov av att verka duktig och kunnig när du aldrig kan få ha den rollen i verkliga livet, jag kunde dock inte bjuda dig på denna. Det är för dumt helt enkelt.

Så, antingen drar du fram belägg för ditt snicksnack här, eller så avskriver vi det som trams.
Citera
2020-06-25, 23:33
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihiliserad
Försöker du insinuera att jag har fel? Vad gör du om jag postar länkar som bevisar att vi får högre resultat på nationella prov etc, men lägre betyg, än er kvinnor? Kommer du fortsätta förneka att du har fel, på samma sätt som du levt ut din kvinnlighet i tråden hittills?

Du behöver först och främst begripa hur skolans betygssystem är uppbyggt. Börja där, innan du gör bort dig ännu mer.
Citera
2020-06-25, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dolche
Definiera feminism då, så kanske det går att föra en diskusdion.

Och så länge "feminismen" inte rensar ut marxisterna ur sina led så stödjer de marxism.

Det där är lite som att vara lojal. Su hålker dig till en sak i vått och tort, säger ifrån, bekräftar, berömmer och hålker dig till en sak - inte flera.

Oj. Jag kan inte skriva en flera sidors information om detta? Vet faktiskt inte hur jag ska sammanfatta feminismen, men jag skriver väl lite axplock.

Den tog sin början på 1700-talet (vad man vet) och den har olika grenar (som jag har namngivit tidigare i tråden). Feminister kämpar med olika saker beroende på tid/kultur/land. Feminismen är äldre än marxismen, cirka 200 år äldre. Feminister har tidigare funnits och finns fortfarande i olika politiska grupperingar. Bland de som kämpade för kvinnlig/allmän rösträtt i Sverige fanns både män och kvinnor och folk från borglig bakgrund. Så detta med marxismen vet jag inte riktigt vart du har fått ifrån? Förmodligen finns det en och annan marxist som också är feminist, precis som det förmodligen finns en och annan moderat som är feminist.

Själv är jag för mänskliga rättigheter och ser en del av feminismen som en del av detta. Både feminister och människorättsorganisationer kämpar tex. mot kvinnlig könsstympning. Jag har förmodligen en del feministiska åsikter, dessa härstammar just ur mina åsikter kring mänskliga rättigheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in