Citat:
Ursprungligen postat av
enhalvboj
Håll till godo!
"Feminism är en samling rörelser och ideologier vars målsättning är att kvinnor ska ha samma rättigheter, möjligheter och skyldigheter som män"
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Feminism
Kommunismens ledare hävdade arbetarna skulle bli samhällets jämlikar och röst, samt att samhället skulle bygga på allas lika värde. Det slutade i total diktatur och ett förtryck, massmord och allmän självdestruktivitet bortom dess like. Att sedan Lenin och Stalin hatade kommunismen och fattiga människor spelar inte så stor roll i sammanhanget. Feminismens ledare verkar hata
män och kvinnor utan rätt tro också som de beter sig. Det finns en sammanhängande linje där.
Feminismen hävdar något. Vad ledarna för feminismen beslutar och genomför är något
helt annat. Eller observerar du enbart vad människor säger? Inte vad de gör eller agerar som? I sådana fall hade du lika gärna varit en nazist, kommunist eller råkapitalist, muslim, kristen, jude, osv i rätt uppväxt och miljö, vilket kan vara en helt perverterad världsbild, enkelt.
Det är skillnad på snack och verkstad. Förstår du det? Förstår du också att man måste distansera sig när snacket är milsvid ifrån verkstaden? Vad feminismen står för och vad feminismen i Sverige gör, är
ljusår ifrån varandra.
Där har du kärnan till antifeminismen, på samma sätt som antinazister protesterade mot vad nazismen sa de skulle göra i Tyskland år 1936.
Jag tror på människans värde. Ändå skulle jag kalla mig antifeminist idag, på samma sätt som jag skulle kalla mig feminist år 1950, i första vågen. Där räckte det. Fundamentalismens feminism med ett spår av förstörelse, destabilisering och maktkorruption kan jag vara utan. Där "jämställdhet" är ett maktmedel för fortsatt maktanspråk och girighet, inte ett mål man faktiskt söker. Jag har sett det dussintals gånger i historien. Feministrörelsen i Sverige har spårat ur och är farlig. Jag skulle inte ens kalla mig för feminist under tortyr idag, då jag vet vilken maktkorruption som står bakom.
Humanist är mycket enklare, då det innefattar alla människor, men även min syn på världen, då jag hoppas mänskligheten ens ska försöka överleva sig själv. Fuck feminism och rasnonsens. Sluta prata om det, det är en hägring och en fälla.