• 1
  • 2
2020-06-11, 18:31
Medlem
Som rubriken lyder vad är grejen med alkohol.

Ja det kan vara kul att dricka men ofta följer bakfyllan och ångesten dagen efter.
Så vad är det folk tycker är så kul att dricka, är det att man blir modig eller att man blir pratglad. Och tycker ni att det är värt att dricka för att sedan få bakfyllan?.
Citera
2020-06-11, 18:35
Medlem
Abradolf-Linclers avatar
Man blir full.
Citera
2020-06-11, 18:38
Medlem
Cannibalizations avatar
Det här med bakfylla och ångest är ju relativt.

Att ta en öl och mysa en stund i kvällsolen kan man ju göra utan att må dåligt nästa dag t.ex.
Citera
2020-06-11, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cannibalization
Det här med bakfylla och ångest är ju relativt.

Att ta en öl och mysa en stund i kvällsolen kan man ju göra utan att må dåligt nästa dag t.ex.
Jo men nu är det kanske för att jag är ung (20) Som jag måste dricka mig ”full” För att ens få tanken att sluta dricka och ta det lungt en stund
Citera
2020-06-11, 18:42
Medlem
kasperwolfgangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillyfisk

Ja det kan vara kul att dricka men ofta följer bakfyllan och ångesten dagen efter.
Så vad är det folk tycker är så kul att dricka, är det att man blir modig eller att man blir pratglad. Och tycker ni att det är värt att dricka för att sedan få bakfyllan?.

grejen är att befolkningen ska hållas i en dimdvala och därmed i schack ... alltså ett statligt monopol ska man fan vara väldigt misstänksam emot
Citera
2020-06-11, 18:44
Medlem
Citat:
Så vad är det folk tycker är så kul att dricka, är det att man blir modig eller att man blir pratglad.
Ja, delvis. Båda. Det stimulerar också receptorer som gör att man får en kick.

Citat:
Och tycker ni att det är värt att dricka för att sedan få bakfyllan?.
Ja, oftast. Annars hade jag inte gjort det
Citera
2020-06-11, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kasperwolfgang
grejen är att befolkningen ska hållas i en dimdvala och därmed i schack ... alltså ett statligt monopol ska man fan vara väldigt misstänksam emot
Wow, vilken korkat inlägg. Du vet alltså inte att monopolet syftar till att reducera drickandet?

Men då menar du kanske att reducerat drickande är negativt? Eftersom samhället vill det?
Senast redigerad av .-fuckYUO-. 2020-06-11 kl. 18:49.
Citera
2020-06-11, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-fuckYUO-.
Ja, delvis. Båda. Det stimulerar också receptorer som gör att man får en kick.

Ja, oftast. Annars hade jag inte gjort det
Sant men inte som andra grejor
Citera
2020-06-11, 18:48
Medlem
Citat:
Sant men inte som andra grejor
Nej, det är sant. Därför är det ju också vanligt att blanda
Citera
2020-06-11, 18:53
Bannlyst
Ja, alkohol fungerar riktigt bra speciellt för mig som är ung och slipper de grova bakfyllorna. Det är en behändig drog som dessutom smakar gott. Skulle aldrig förgifta mig med cannabis eller tyngre droger.
Citera
2020-06-11, 19:06
Medlem
kasperwolfgangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-fuckYUO-.
Wow, vilken korkat inlägg. Du vet alltså inte att monopolet syftar till att reducera drickandet?

Men då menar du kanske att reducerat drickande är negativt? Eftersom samhället vill det?

Nej de vill att du ska dricka och skämmas för det så du inte dricker ihjäl dig för tidigt, du ska dricka och spendera dina pengar så många år som möjligt ... de vill INTE att folk slutar dricka... de vill inte att folk slutar spela heller för den delen ...
Citera
2020-06-11, 19:06
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:

Under fyllan så slipper du tänka efter för djupt. Efter fyllan är du oförmögen att tänka klart. Ingen j*vel vill tänka efter kring något i sitt privatliv idag. Låta sig inte luras av statens statistik (som är betald för), vi (Sverige) har en alarmerande alkoholkonsumtion som ökar stadigt och de flesta alkoholisterna i landet är mycket mer välbärgade än vad folk tror. "A-lagare" är ingenting vad gäller alkoholkonsumtion det kan jag lova. Arbetarklassen har länge druckit lite för mycket och det går i arv i generationer men det som nu sker är något annat. Över medelklassen och överklassen har börjat öka sin konsumtion rejält.

Gemene man har blivit intalad att några glas eller några burkar om dagen inte är riskkonsumtion. Man hjälper såklart till med att sprida den vibben om man gillar att ta dela någon flaska Sancerre med frugan/gubben eller en sexa 7.2 med polarna i garaget. Det är något man "ska unna sig i livet".

Under den här krisen och framöver kommer folkhälsan att gå käpprätt åt h*lvete det kan jag lova. Folk är ju helt nippriga i kolan, ögonen snurrar och man har andan i halsen tills den stund man knäpper första burken/flaskan. Vanligt folk är det jag pratar om, a-lagarna har inte ökat något märkbart så vitt jag kan se.

Missförstå mig rätt här. Alkohol har en plats i ett vettigt samhälle men som vibben är idag så bör man nog fundera på alternativ terapi istället.

Mvh
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in