Citat:
Ursprungligen postat av
Lillyfisk
Som rubriken lyder vad är grejen med alkohol.
Ja det kan vara kul att dricka men ofta följer bakfyllan och ångesten dagen efter.
Så vad är det folk tycker är så kul att dricka, är det att man blir modig eller att man blir pratglad. Och tycker ni att det är värt att dricka för att sedan få bakfyllan?.
Under fyllan så slipper du tänka efter för djupt. Efter fyllan är du oförmögen att tänka klart. Ingen j*vel vill tänka efter kring något i sitt privatliv idag. Låta sig inte luras av statens statistik (som är betald för), vi (Sverige) har en alarmerande alkoholkonsumtion som ökar stadigt och de flesta alkoholisterna i landet är mycket mer välbärgade än vad folk tror. "A-lagare" är ingenting vad gäller alkoholkonsumtion det kan jag lova. Arbetarklassen har länge druckit lite för mycket och det går i arv i generationer men det som nu sker är något annat. Över medelklassen och överklassen har börjat öka sin konsumtion rejält.
Gemene man har blivit intalad att några glas eller några burkar om dagen inte är riskkonsumtion. Man hjälper såklart till med att sprida den vibben om man gillar att ta dela någon flaska Sancerre med frugan/gubben eller en sexa 7.2 med polarna i garaget. Det är något man "ska unna sig i livet".
Under den här krisen och framöver kommer folkhälsan att gå käpprätt åt h*lvete det kan jag lova. Folk är ju helt nippriga i kolan, ögonen snurrar och man har andan i halsen tills den stund man knäpper första burken/flaskan. Vanligt folk är det jag pratar om, a-lagarna har inte ökat något märkbart så vitt jag kan se.
Missförstå mig rätt här. Alkohol har en plats i ett vettigt samhälle men som vibben är idag så bör man nog fundera på alternativ terapi istället.
Mvh