2020-06-09, 08:53
Medlem
"En man har gripits för det 16 år gamla dubbelmordet i Linköping, skriver Dagens Nyheter.

Mannen, som är i 40-årsåldern, greps i Linköping i morse och misstänks för morden på 8-årige Mohammed Ammouri och 56-åriga språkläraren Anna-Lena Svenson 2004.

Enligt tidningen är det första gången svensk polis har identifierat en misstänkt gärningsman genom att använda släktforskarnas dna-register." AF
2020-06-09, 08:57
Medlem
Mannen född 1983 enligt AB. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...et-i-linkoping
2020-06-09, 08:59
Medlem
gaylordfuckers avatar
Finns tråd: (FB) Det ouppklarade dubbelmordet i Linköping 2004, kvinna och 8-åring knivhuggna
2020-06-09, 08:59
Medlem
Finns redan en tråd om ämnet: Kriminalhistoria,
Det ouppklarade dubbelmordet i Linköping 2004, kvinna och 8-åring knivhuggna
2020-06-09, 09:01
Medlem
Rxds avatar
Intressant! Bra att familjerna äntligen kan få lite rättvisa.

Alltid känt dom senaste åren att det bara var en tidsfråga innan gärningsmannen åtminstone identifierades. Talades ju mycket om att han antigen dött pågrund av sin livsstil eller helt enkelt tagit tagit livet av sig.
2020-06-09, 09:02
Medlem
gronbuskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tener
"En man har gripits för det 16 år gamla dubbelmordet i Linköping, skriver Dagens Nyheter.

Mannen, som är i 40-årsåldern, greps i Linköping i morse och misstänks för morden på 8-årige Mohammed Ammouri och 56-åriga språkläraren Anna-Lena Svenson 2004.

Enligt tidningen är det första gången svensk polis har identifierat en misstänkt gärningsman genom att använda släktforskarnas dna-register." AF

Va det inte samma metod som användes mot billdal mannen?
2020-06-09, 09:03
Medlem
Faustik-Funks avatar
Fantastiskt!

Trodde faktiskt att det mordet skulle förbli olöst, men så kom jag på att jag även trodde det om EARONS morden i Kalifornien. https://sv.wikipedia.org/wiki/Golden_State_Killer

Följde det fallet på internet i flera år och vande mig vid tanken att det skulle bli en sådan där gåta som man aldrig skulle få veta lösningen på, tills en morgon då jag loggade in och såg att man gripit en man för dom morden, också då via DNA-analys och släktspårning. Var en väldig glädjechock. Har sedan dess tänkt att även detta dubbelmord skulle kunna lösas med hjälp av DNA-släktspårning.

Mycket spännande, och en föraning om hur kriminalspaning kommer att se ut i framtiden.
2020-06-09, 09:04
Medlem
MeggieClearys avatar
Han har tydligen bott kvar i Linköping under alla år. Att han inte har flyttat därifrån. Hoppas det är rätt person och att straffet blir långt.
2020-06-09, 09:06
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Vi fortsätter här: (FB) Det ouppklarade dubbelmordet i Linköping 2004, kvinna och 8-åring knivhuggna, tills vidare.

Tråd låst.

/Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in