2020-06-10, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Det var intressant och det skulle jag vilja läsa.
Har du nån länk eller kan du minnas vad det var för tidning och nummer?
Hela ligger nog inte ute men det finns en del lösryckta citat:

”Jag skulle personligen ha använt ett smidigare, ett mindre vapen – om jag varit mördaren. Inte ett så kraftigt vapen, möjligen också dyrbart, kanske utfört med elfenbenskolv i utsirat mönster som försvann från restaurang Oxen samma kväll”

”Det var kanske inte alls överlagt och planerat. Inte mord, utan dråp, eller som ett vådaskott under en älgjakt. Kanske mördaren är en solitär, en ensamvarg, just i det oplanerade ögonblicket. Perspektivet ”dråparen” anger att det var någon som ”råkade ut” för det här på Sveavägen… och råkade ha ett vapen med sig.”

”Är statsministerns död en slump? Kanske ett misstag eller något åt det hållet? Jag tror det. Det är den enda förklaringen jag har.”
Citera
2020-06-10, 20:14
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem

”Jag skulle personligen ha använt ett smidigare, ett mindre vapen – om jag varit mördaren. Inte ett så kraftigt vapen, möjligen också dyrbart, kanske utfört med elfenbenskolv i utsirat mönster som försvann från restaurang Oxen samma kväll”

”Det var kanske inte alls överlagt och planerat. Inte mord, utan dråp, eller som ett vådaskott under en älgjakt. Kanske mördaren är en solitär, en ensamvarg, just i det oplanerade ögonblicket. Perspektivet ”dråparen” anger att det var någon som ”råkade ut” för det här på Sveavägen… och råkade ha ett vapen med sig.”

”Är statsministerns död en slump? Kanske ett misstag eller något åt det hållet? Jag tror det. Det är den enda förklaringen jag har.”

Ok . Var hittade du dom "lösryckta" citaten ?

edit. mittåt jag såg inte att fiveinchboots svarat, kollar annat också ,ett ögonblick
Senast redigerad av Erik Öst 2020-06-10 kl. 20:23.
Citera
2020-06-10, 20:19
Medlem
Vem är Jenny? Kommunist?

Är Jenny - Wotan i Wagners opera?
Senast redigerad av Whistlehead 2020-06-10 kl. 20:24.
Citera
2020-06-10, 20:23
Medlem
När precis allt redan gått komplett helfel,så går fler saker fel.

Skamfläcken som benämns den samlade utredningen om mordet på Olof Palme i ett nötskal.
Citera
2020-06-10, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiveinchboots
https://magasinetfilter.se/wp-content/uploads/2018/05/Intervju-i-Skydd-S%C3%A4kerhet-nr-5-1992.pdf

Det finns ett mycket märkligt uttalande från SE i artikeln.

Det går ut på vilket vapen han själv skulle ha använt om han vore mördaren och hur vapnet i så fall skulle ha varit utsmyckat.

I sig ett bisarrt uttalande.
Citera
2020-06-10, 20:24
Medlem
TrolleriKontos avatar
Citat:
Det var intressant och det skulle jag vilja läsa.
Har du nån länk eller kan du minnas vad det var för tidning och nummer?

Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem

Här finns hela intervjun: https://magasinetfilter.se/wp-content/uploads/2018/05/Intervju-i-Skydd-S%C3%A4kerhet-nr-5-1992.pdf
Citera
2020-06-10, 20:25
Medlem
Uselt.
Inga bevis.

KP satt i Veckans Brott med Leffe GW och fick rådet att inte peka ut någon om han inte hade torrt på fötterna.

Det rådet tog han bevisligen inte i åtanke.
Citera
2020-06-10, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
Jenny strömstedt symboliserar denna utredning med magisk precission.
Japp och GW dyngrak i samma direktsändning.
Citera
2020-06-10, 20:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Japp och GW dyngrak i samma direktsändning.
finnd Clip jag bor utpmland och kann ej kolla tv4 pga att de har restriktioner
Citera
2020-06-10, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klutz99
Han har inte förklarat hur SE stött ihop med makarna Palme, om han visste i förväg eller om det var slumpen. Om det var slumpen, varför hade han då ett vapen på sig, som dessutom var laddad, och det med special ammo för att tränga igenom skottsäkra västar.
Det är ju inte totalt otänkbart att föreställa sig att nån som är nyfiken på vapen skulle just dras till att prova en fetaste revolvern med den fetaste ammunitionen som fanns att tillgå.
val av vapen och ammo har inte nödvändigtvis nåt som helst göra med om det är praktiskt eller inte - utan kan snarare va att man tar det som är mest exotiskt och spännande.

Att bära med sig ett vapen till vardags i Sverigaär förstås ovanligt.
Men om man tänker sig en något knäpp typ som blir paranoid över att jobba till 23, och kanske stött på farliga typer på vägen från jobbet tidigare, så kanske han hade tagit med sig första bästa vapen när han skulle jobba över.

Det är osannolikt - men inte omöjligt - så man kan inte avärda det helt.

Dessutom finns en överdriven mängd tankar om att man skulle behöva "tajma Palme" och därför kan det inte ha begåtts av nån som bara trillade ut från ett kontor samma minut. Men om man tänker att Palme ändå rörde sig ute flera hundratals dagar under sin karriär så inser man att en sån galning hade kunnat komma när som helst (förvisso hade då oftast livvakter funnits nära - men det hade inte nödvändigtvis spelat roll, han hade kunnat komma undan ändå)
Citat:
2. Engström var förmodligen en asperger , tror jag , som försökte informera polisen dagen efter vad som hände utifrån hans uppfattning av skeendet och polisen uppfattade honom som en knäppgök bara.
Asperger pga att han kollade tiden, och korrigeringen t.o.m (1 minut), när han stämplade ut först innan han kontaktade polisen så de skulle få rätt tidsangivelser för att förhoppningsvis hjälpa utredningen framåt. Därav msm-hornalisternas rapportering att han hånar polisens arbete i youtube-klippen när han egentligen bara försöker bringa ordning och reda i alla missuppfattningar.Han var frustrerad.
Tror iofs inte att detta nödvändigtvis är tecken på Aspbergers utan att de flesta skulle kunnat känna likadant om man hamnade i en sådan situation.

Bara att se till oss själva - här sitter vi och klagar på polisen 40 år senare. Föreställ er hur man hade känt om man själv va i närheten av mordet och tyckte att polisen tog fel på tiden och inte förhörde relevanta misstänkta.
Senast redigerad av MarcoBolan 2020-06-10 kl. 20:49.
Citera
2020-06-10, 20:32
Medlem
Dr_Kronas avatar
Jag trodde att veckans brott på tv1 skulle handla om mordet och inte att Löven och Palmes son sitta och prata om hur bra Olof Palme var. Vilket skitprogram.

Andre Pops är ju en riktig pajas som frågar Christer Peterson om han skulle vilja förflytta sig bakåt i tiden och göra om undersökningen från början. Helt sanslöst och meningslöst.
Citera
2020-06-10, 20:35
Medlem
anuspontens avatar
Nog fan är det Engström som knäppte Palme. Det borde Holmér och hans inkompetenta anhang naturligtvis granskat från början, jävla stolpskott. Petersson kom tyvärr in för sent men han såg ju hur det låg till när han granskade det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in