2021-04-19, 13:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
I denna artikel samt videoklipp från Wrenkler så pratar han om det kontrakt som jag tidigare har nämnt i denna tråd = de fick inte bryta det hur som helst. Sedan står det att Olivia också ville hoppa av och redan efter en vecka men övertalades att stanna kvar. En suddig bild visas också i artikeln där man ser laget sitta vid ett träbord (som inte finns i avsnitten av Robinson) och ett par stora kastruller på backen på deras "avskedsmiddag" för Wrenkler - kvällen innan Örådet i Söndags. Alltså gav produktionen laget lite extra mat - vad det var för mat har inte omtalats - för att säga "Hej då till Wrenkler"
Lag Nord agerade framstår som ännu värre när man läser den artikeln. De måste ha vetat att Wrenkler pratat med produktionen om att få åka hem, men fått beskedet att han måste åka ut i ett öråd. Då lurar de i honom att han ska få göra det, och för att göra lögnen trovärdig håller de avskedsmiddag. Sen backstabbar dem honom på örådet, tvingar honom att stanna kvar och förväntar sig att han ska fortsätta som deras dräng och nyttiga idiot och tävla för lag Nord.

Föraktet för lag Nords vidriga mentalitet når nya höjder när man förstår hur respektlösa de var.
2021-04-19, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Lag Nord agerade framstår som ännu värre när man läser den artikeln. De måste ha vetat att Wrenkler pratat med produktionen om att få åka hem, men fått beskedet att han måste åka ut i ett öråd. Då lurar de i honom att han ska få göra det, och för att göra lögnen trovärdig håller de avskedsmiddag. Sen backstabbar dem honom på örådet, tvingar honom att stanna kvar och förväntar sig att han ska fortsätta som deras dräng och nyttiga idiot och tävla för lag Nord.

Föraktet för lag Nords vidriga mentalitet når nya höjder när man förstår hur respektlösa de var.
Det var taktiskt så de kunde få ut Alexander också.
2021-04-19, 13:56
Avslutad
Alltså vem är som Paul Michael Wrenkler? Vilken man. Vilken karisma. Vilken personlighet. Vilken karaktär. Jag har aldrig någonsin varit så imponerad av en Robinson-deltagare som jag är av honom.

Väldigt storsint av honom att våga gå emot hela sekten och få dom att förstå vilka falska människor dom faktiskt är. Jag hoppas samtidigt att det får Wrenkler att tänka om och vilja stanna. Jag vill inte att han ska hem. Jag vill att han ska vara kvar så länge som möjligt.

Jag är också otroligt glad att Alexander inte är ute ur tävlingen, trots att han blev utröstad. Jag hoppas att han kommer tillbaka och visar alla var skåpet ska stå.
Senast redigerad av Prinsessbakelse 2021-04-19 kl. 14:42.
2021-04-19, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Vart går länken, vågar man klicka? Så han läser alltså på flashback haha, vad kul.
Ja, onödig omdirigering, hade lika gärna kunnat länka till den direkta sidan.
2021-04-19, 14:11
Medlem
RZLAs avatar
Dagens avsnitt:

2021-04-19, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Ja inte var det snyggt gjort inte även om det ÄR ett spel och tävling med paktande eftersom han verkligen ville hem Wrenkler. Nåja - nu är det gjort och i dagens avsnitt så händer det grejjer som gör att paktandet måste börja om igen för samtliga deltagare fast i annat utgångsläge. Mer kommer jag inte att diskutera om dagens avsnitt förrän avsnitten har gått på TV4 ikväll - känns mer sportsligt.
2021-04-19, 14:17
Medlem
Centipedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Ja, onödig omdirigering, hade lika gärna kunnat länka till den direkta sidan.
Det skulle vara en direktlänk till klippet men konstigt nog så funkar det inte utan man kommer till deras webbsida i alla fall.
Även fast man till och med kan klicka i Vilken tidpunkt i klippet man vill länka till.
Man kommer inte ens till rätt klipp som jag menade utan dom har delat upp hans intervju i många små klipp.
Så man får klicka sig fram bland klippen för att se alla.
Senast redigerad av Centipede 2021-04-19 kl. 14:21.
2021-04-19, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brandmannen-vk

2021-04-19, 14:36
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Du bör nog också läsa hela artikeln. Producenten säger ju att ingen tvingas stanna kvar mot sin vilja.

Jag har läst det och jag har lyssnat på Wrenkler i videon där han beskriver att han inte fick lämna tidigare så att säga frivilligt utan att han fick vänta tills det blev Öråd.
2021-04-19, 14:38
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Ja, C More publicerar avsnitten på söndagar, 6 dagar senare.

Ok. Nu har jag sett på Facebook att Robinson-produktionen sagt att kvällens avsnitt sänds inte på TV4 förrän kl 20:00 och då släpps Gränslandet på TV4 Play också.

** NU fungerar aviseringarna i forumet här - så de har fixat "felet"!
2021-04-19, 14:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RZLA
Dagens avsnitt:

2021-04-19, 14:55
Medlem
Jag kan nog tycka att rent spelmässigt måste man ge en eloge till original five i lag nord för såhär långt har de ju spelat själva spelet grymt bra. Däremot kan jag inte förstå hur man kan sälja sin själ för att kanske kanske vinna Robinson. En liten chans på 500.000 är inte anledning nog att sälja sig till djävulen, då är det bättre att bara njuta av själva äventyret och de dörrar som det antagligen öppnar om man framstår som en ”bra” människa.

Wenkler är en kul människa i programmet och han känns ärlig, men rent socialt är han ju en total katastrof. Självklart är det någon diagnos på killen! Därmed inte sagt att en diagnos är av ondo för i många fall är det en fördel beroende på var man hamnar i livet.

Söndagens avsnitt börjar med en text som visar att det är dag 19 och sedan får man se, var det kanske Joanna säga, att såhär mycket har jag inte ätit på snart fem veckor.

Hur kan Elias bara med att gnälla på hur de fördelade godiset? Han var en favorit rätt tidigt men nu tycker jag han tappar mer och mer i åtminstone min ranking.

Sedan tycker jag det fortfarande är oklart vem eller vilka det är i nordpakten som roddar det gänget. Det kan vara vem eller vilka som helst av dem förutom Andreas. Han hade ju uppenbart rätt dåligt samvete över fulspelet gentemot Wenkler. Han har inte det som behövs för att styra pakten utan håller sig till den för att det är minsta motståndets lag som gäller för honom.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in