Jag håller med. Wrenkler hade säkert fått en nytändning om han hade vetat att det skulle bildas nya lag.
Blev också glad i hjärtat när Tova-Sophia inte blev vald i slutet av dagens program. Snacka om att få smaka på sin egna medicin. Däremot förstår jag inte hur den nya lagkaptenen kunde välja Annki först av alla? Hon är den överlägset sämsta deltagaren rent tävlingsmässigt/prestationsmässigt.
Slutligen hoppas jag i alla fall att Alexander tar sig tillbaka till tävlingen.
Nej det hade han inte fått, frågade honom om det och han svarade att han var less på allt och ville bara hem.
Varför väljer man Annki först Hade valt typ Dennis och Joanna först. Resten hade varit skitsamma.
Ja helt kokkobello - det var ju den absolut sämsta om man ser till tävlingskapacitet. Ja tydligen har vi en hel del att vänta från den skallen också vad det gäller bortsprungna hästar
[quote=akrep|75562631]Jag kan nog tycka att rent spelmässigt måste man ge en eloge till original five i lag nord för såhär långt har de ju spelat själva spelet grymt bra. Däremot kan jag inte förstå hur man kan sälja sin själ för att kanske kanske vinna Robinson. En liten chans på 500.000 är inte anledning nog att sälja sig till djävulen, då är det bättre att b
Wenkler är en kul människa i programmet och han känns ärlig, men rent socialt är han ju en total katastrof. Självklart är det någon diagnos på killen! Därmed inte sagt att en diagnos är av ondo för i många fall är det en fördel beroende på var man hamnar i livet.
Ja, precis. Tycker han har många goda sidor med och om han hamnar på rätt plats så blir det bra. Han är intelligent på sitt eget vis. Robinson var inte rätt ställe för honom och jag hoppas att han mår okej idag.
Tycker att Alex eller Dennis ska vinna, de är schyssta med vinnarskalle. Riktiga män i mitt tycke. T
Tova Sophia har säkert en snygg kropp men en gräslig personlighet oavsett hennes transsexualism.
Jag håller med. Wrenkler hade säkert fått en nytändning om han hade vetat att det skulle bildas nya lag.
Blev också glad i hjärtat när Tova-Sophia inte blev vald i slutet av dagens program. Snacka om att få smaka på sin egna medicin. Däremot förstår jag inte hur den nya lagkaptenen kunde välja Annki först av alla? Hon är den överlägset sämsta deltagaren rent tävlingsmässigt/prestationsmässigt.
Slutligen hoppas jag i alla fall att Alexander tar sig tillbaka till tävlingen.
Ja, synd att inte Johanna fick lämna också. Jag blev också förvånad över att han valde Anki först. Visserligen hade han inte sett henne i någon tävling, men man kan ju räkna med att en äldre kvinna är i sämre skick fysiskt än de yngre deltagarna som är med. Jag trodde att Anki skulle hamna i gränslandet, men skönt att det blev Sophia istället.
Jag orkar inte tjafsa med dig igen för du är en idiot (vilket jag förklarade för dig i PM för någon vecka sedan, kan skicka det igen om du behöver en refresh?) och det går inte att diskutera sakligt med sådana som dig, så jag håller det kort:
SPOILERFUNKTIONEN SKA ANVÄNDAS
• När en händelse kan vara väldigt viktig, styrande eller ge ledtrådar till vad som kommer att ske senare i programmet eller serien.
Precis detta bryter ditt inlägg mot. Gör bara rätt nästa gång. Eller gör oss alla en tjänst och logga ut från FB för gott. Lös ett korsord eller vika en duk istället, det är passande aktiviteter för tanter i 60-års åldern.
Tror du att Robinson har Status Q efter varje avsnitt och att man inte får diskutera vad man TROR ska hända? Det var INTE av vikt det jag skrev som avslöjade någonting.
Förstår verkligen inte vad du yrar om... Femman sa explicit efter örådet att det var en strategi dem hade att hålla tyst om att det var Alex de tänkte rösta på. Ludvig m fl är sluga och kan, tro det eller ej, tänka längre än 1+1.
Planen var kort sagt: Få alla att tro att de skulle rösta ut Wrenkler, när de egentligen planerade att rösta hem Alex. För femman vet att tvister och immuniteter kan dyka upp hejvilt.
Ja det råder det verkligen ingen tvekan om att det var deras plan att rösta bort Alex för det var ju precis vad de också gjorde men att de höll tyst om det var ingalunda för att de i så fall skulle förbjudas göra det av TV4 utan är bara som sagt damage control.
Fattar inte hur du kan så blint tro på femmans ord när du och vi andra hur tydligt som helst sett hur falska de är och vad de säger och vad de gör är två vitt skilda saker.
Om femman, när Anders ställde frågor till dem innan röstningen, skulle ha gjort klart att de var Alex som skulle röstas bort genom att t.ex. Annki skulle ha sagt att Wrenkler och inte Alex var den som skulle få pyssla med fisket, så inte fan hade TV4 då slängt in en immunitet till Alex...eller hur?! Dock hade det tagit hus i helvete på Alex så det nog blivit näst intill omöjligt att genomföra någon röstning.
Som du säger femman med Ludde som storhjärnan kan lägga ihop mer än 1+1 och.....(se vidare i spoilern till Zurfarn08 nedan)
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
De röstade ut Alex för att de hoppades att Wrenkler självmant skulle hoppa av. Deras taktik är att mobba ut folk.
Javisst varför inte ta tillfället i akt å slå två flugor i en smäll - hade ju varit slöseri annars och de lyckades ju perfekt med sitt upplägg
Senast redigerad av kubun 2021-04-19 kl. 15:44.
Jag kan nog tycka att rent spelmässigt måste man ge en eloge till original five i lag nord för såhär långt har de ju spelat själva spelet grymt bra. Däremot kan jag inte förstå hur man kan sälja sin själ för att kanske kanske vinna Robinson. En liten chans på 500.000 är inte anledning nog att sälja sig till djävulen, då är det bättre att bara njuta av själva äventyret och de dörrar som det antagligen öppnar om man framstår som en ”bra” människa.
Wenkler är en kul människa i programmet och han känns ärlig, men rent socialt är han ju en total katastrof. Självklart är det någon diagnos på killen! Därmed inte sagt att en diagnos är av ondo för i många fall är det en fördel beroende på var man hamnar i livet.
Söndagens avsnitt börjar med en text som visar att det är dag 19 och sedan får man se, var det kanske Joanna säga, att såhär mycket har jag inte ätit på snart fem veckor.
Hur kan Elias bara med att gnälla på hur de fördelade godiset? Han var en favorit rätt tidigt men nu tycker jag han tappar mer och mer i åtminstone min ranking.
Sedan tycker jag det fortfarande är oklart vem eller vilka det är i nordpakten som roddar det gänget. Det kan vara vem eller vilka som helst av dem förutom Andreas. Han hade ju uppenbart rätt dåligt samvete över fulspelet gentemot Wenkler. Han har inte det som behövs för att styra pakten utan håller sig till den för att det är minsta motståndets lag som gäller för honom.
Det är inget fel på Wrenkler. Om du har studerat natur/teknik på gymnasiet så är detta gemene man. Wrenkler är fullt medveten om vilka sociala normer som finns, han orkar bara inte bry sig + att han inte verkar vara så PK.
Jag kan nog tycka att rent spelmässigt måste man ge en eloge till original five i lag nord för såhär långt har de ju spelat själva spelet grymt bra. Däremot kan jag inte förstå hur man kan sälja sin själ för att kanske kanske vinna Robinson. En liten chans på 500.000 är inte anledning nog att sälja sig till djävulen, då är det bättre att bara njuta av själva äventyret och de dörrar som det antagligen öppnar om man framstår som en ”bra” människa.
Söndagens avsnitt börjar med en text som visar att det är dag 19 och sedan får man se, var det kanske Joanna säga, att såhär mycket har jag inte ätit på snart fem veckor.
Hur kan Elias bara med att gnälla på hur de fördelade godiset? Han var en favorit rätt tidigt men nu tycker jag han tappar mer och mer i åtminstone min ranking.
Sedan tycker jag det fortfarande är oklart vem eller vilka det är i nordpakten som roddar det gänget. Det kan vara vem eller vilka som helst av dem förutom Andreas. Han hade ju uppenbart rätt dåligt samvete över fulspelet gentemot Wenkler. Han har inte det som behövs för att styra pakten utan håller sig till den för att det är minsta motståndets lag som gäller för honom.
Tycker inte att Wrenkler är en social katastrof, snarare den ende tillsammans med Alex som jag skulle vilja sitta ner med och ta några bira. Övriga i fempakten får mig att må illa. Kanske det är mig det är fel på, jag finner nördar intressanta och tycker PK-människor är dötråkiga.
Om femman, när Anders ställde frågor till dem innan röstningen, skulle ha gjort klart att de var Alex som skulle röstas bort genom att t.ex. Annki skulle ha sagt att Wrenkler och inte Alex var den som skulle få pyssla med fisket, så inte fan hade TV4 då slängt in en immunitet till Alex...eller hur?! Dock hade det tagit hus i helvete på Alex så det nog blivit näst intill omöjligt att genomföra någon röstning.
Tror jag förstår varför vi missförstår varandra. Förmodar att du pratar om varför inte femman sa något under samtalet med Anders under ö-rådet(?) För du måste väl ändå hålla med om att det finns ett värde i att vara tyst om planerna 1-4 dagar inför ö-rådet, då det är där det finns risk för att produktionen hittar på något. Det gäller inte bara den här specifika situationen, utan varje gång någon ska röstas ut. Är man strategiskt smart väljer man vad man förmedlar till produktionen. Så. är. det.
Givetvis skulle produktionen inte lägga sig i mitt under ö-rådet och vi är alla överens om att fittfemman är fittig.
Jag har läst det och jag har lyssnat på Wrenkler i videon där han beskriver att han inte fick lämna tidigare så att säga frivilligt utan att han fick vänta tills det blev Öråd.
Jag tror nog att produktionen försökte övertala de som funderade på att åka hem att stanna kvar, men att verkligen inte få åka hem om man vill det låter inte rimligt.