Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2020-06-01, 14:23
Medlem
JustZlatans avatar
Idag tränade jag på ett utomhusgym och det blev så varmt att jag faktiskt tog av tröjan. Det är första gången på många många år som jag har vågat gå med bar överkropp på offentlig plats. Inte ens på stränder har jag gjort det.

Vad betyder det för min psykiska hälsa?
Citera
2020-06-01, 14:27
Bannlyst
Det är bra för din psykiska hälsa att hela kroppen får D-vitamin. Nästa steg är en nudist strand!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Idag tränade jag på ett utomhusgym och det blev så varmt att jag faktiskt tog av tröjan. Det är första gången på många många år som jag har vågat gå med bar överkropp på offentlig plats. Inte ens på stränder har jag gjort det.

Sluta övertänk! Va istället glad och stolt över dig själv som gjorde det.

Du kanske har slutat bry dig då du blivit äldre? Ökat självförtroende/självkänsla via träningen?

mvh
Citera
Bannlyst
Citat:

Det är bra. Om man har suttit på psyk någon gång så vet man att vissa patienter har på sig mycket kläder för att de känner sig sårbara utan.
Citera
2020-06-01, 14:29
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Bah, kom igen när du vågar gå omkring med bar underkropp bland folk.
Citera
2020-06-01, 14:29
Medlem
Citat:

Då är vi faktiskt två om det, just idag! Min hälsa är sådär men samtidigt har jag kunnat acceptera mer och mer att jag är den jag är. 30+ och försöker träna då de går.. Sen är det också att jag har barn, eget hus osv.. Så jag har redan vad jag behöver, om nån tycker jag är oattraktiv så skiter jag i det numera 😅
Citera
2020-06-01, 14:32
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edmonton
Det är bra för din psykiska hälsa att hela kroppen får D-vitamin. Nästa steg är en nudist strand!

Nja, nästa steg är att våga gå med shorts, vilket jag heller inte har gjort på väldigt många somrar.
Citera
2020-06-01, 14:33
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 98214
Sluta övertänk! Va istället glad och stolt över dig själv som gjorde det.

Du kanske har slutat bry dig då du blivit äldre? Ökat självförtroende/självkänsla via träningen?

mvh

Det måste vara självförtroendet av träningen som har gjort det. Jag har tränat hemma i ett halvår.
Citera
2020-06-01, 14:35
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fioehlbaerth
Bah, kom igen när du vågar gå omkring med bar underkropp bland folk.

Det gick lite folk där, då utomhusgymmet ligger bredvid en gång- och cykelbana längs vattnet.
Citera
2020-06-01, 14:45
Medlem
Zaedrewss avatar
Är helt ok. Bara man inte går helt Matthew McConaughey bananas. Ser anledning mer eller mindre jämnt att gå utan tröja. Sedan är man ovan är det ju bra att köra med lite solskydd. Speciellt ryggen är ju lite känslig.
Citera
2020-06-01, 14:55
Citat:

Du kom helt enkelt över en mental barriär av dina kroppskomplex. Barriären är nu krossad, grattis!
Citera
2020-06-01, 15:07
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:

När jag var 15 började jag gymträna får jag hade blivit så lång (~1.85) och var så spinkig så jag vägrade visa mig själv utan överdel. Först när jag var 18 kunde jag stolt gå utan överdel och känna mig ganska stolt över min bedrift att gå upp från 56 kilo till 83 mellan åren 15-18.

Nu när man är närmare ~30 så är jag väl allt annat än vältränad men inte otränad heller. Nu för tiden bryr jag mig inte och vill jag gå med bar överdel så gör jag det.

Tro mig folk bryr sig inte och tänker mer på hur de själva presenterar sig än hur du ser ut utan tröja.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in