2022-05-22, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
Jag behöver inte move on, du verkar behöva det dock.

Vadå hjälpa någon inblandad, vi är på FB och ingen är inblandad, vi diskuterar fritt och det är ingen "hjälp site".

Och hon har inte kört ihjäl någon, hon körde en bil där 4 grabbar förolyckades i en olycka.
Dessa grabbar övertalade L att dom fick plats och sedan skippade dom bältet, vem fel är det ...

Du låter som de som skriver om Ukraina att ryssen mördar folk, ryssen dödar folk heter det.
Å andra sidan är hon som förare ansvarig för säkerheten i fordonet. Hon hade kunnat vägra att köra iväg, så länge ungdomarna satt obältade.
Citera
2022-05-22, 13:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av boboboxbox
Det är tröttsamt när någon gång på gång skall försöka plocka isär och hacka sönder sådant som redan är etablerat.

Duger stämningsansökan som referens?

https://www.docdroid.net/NSdkgkx/sun...-aktbil-11-pdf

Här ett utsnitt för drn som inte vill klicka:
Du pratar vi inte om vad som hänt tidigare utan vi pratar om olycksögonblicket.

Det är tröttsamt när hat och rena lögner gång på gång skrivs i denna tråd.
Citera
2022-05-22, 13:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Å andra sidan är hon som förare ansvarig för säkerheten i fordonet. Hon hade kunnat vägra att köra iväg, så länge ungdomarna satt obältade.
Självklart, hon försökte men föll för kamrattrycket, precis som jag sagt upprepade gånger, i denna ålder är det oerhört starkt tyvärr begriper inte den del ordningsmän det.

Och det är ingen ursäkt, det är bara ett konstaterande över hur livet fungerar.
Citera
2022-05-22, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
vad kan hon väntas få för straff för att hon inte dök upp på rättegången ?

med tanke på vad hon har gjort så bör hon sitta bakom lås o bom en lång tid framöver.

Tror tyvärr inte det påverkar påföljden. Men hoppas att jag har fel.
Citera
2022-05-22, 14:35
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Självklart, hon försökte men föll för kamrattrycket, precis som jag sagt upprepade gånger, i denna ålder är det oerhört starkt tyvärr begriper inte den del ordningsmän det.

Och det är ingen ursäkt, det är bara ett konstaterande över hur livet fungerar.

Märkligt. Varken jag eller någon av mina vänner har eller skulle någonsin blåsa på i 200 km/h på en liten 70 väg. Särskilt med 4 obältade i baksätet.

Som mest kanske man har gasat upp i 100-120 på en väg som är välkänd för en, om man nu vill flexa lite.

Det finns liksom inte på världskartan att dra på i 200km/h. Det är en extremt hög fart även på en större väg som lämnar väldigt små marginaler för stora konsekvenser.

Nu tror jag inte heller det var något grupptryck som påverkade Lovisa, utan jag tror hon valde att gasa på just för att style:a för passagerarna. Väldigt, väldigt dåligt omdöme oavsett. Resultatet vet vi alla idag.

När Lovisa väljer att ta så stora och onödiga risker så 4 personer fått sätta livet till, så måste ett högt straff delas ut. Det finns inga förmildrande omständigheter eller ursäkter.

Dels för att GM själv ska tänka över och begripa allvaret i hennes handlingar men även för att avskräcka andra att begå liknande brott.

Personligen hoppas jag som nämnt HD dömer maxstraff för grovt vållande till annans död i fyra fall.
Citera
2022-05-22, 15:09
Medlem
jesussugers avatar
2 månader är ju en jävla skam, borde minst få 10år och aldrig mer köra en bil
Citera
2022-05-22, 15:38
Medlem
Citat:
Du pratar vi inte om vad som hänt tidigare utan vi pratar om olycksögonblicket.

Det är tröttsamt när hat och rena lögner gång på gång skrivs i denna tråd.

Ja...?

Även den hastigheten är känd, dokumenterad och diskuterad i tråden.
120 km/h när krockkuddarna löste ut.

Stoppet föregicks av en kortare sträcka i diket och 90 meter sladdspår på asfalten.
Det är rimligt att anta att hastigheten varit högre än 120 km/h när föraren förlorade kontrollen över bilen.

Som sagt: redan avhandlat. Varför vill du traggla det igen?

Och det här med "hat". Hat verkar vara ett buzzord hos dig, men jag ser inte speciellt mycket hat i denna tråden.
Att just du förväxlar mångas vilja att se ett straff som står mer i paritet med det elände Lovisa har skapat omkring sig är för det första inte hat, det är påföljdshygien och för det andra är det ditt problem att du inte förmår tolka det som skrivs här inne.

Ja, det finns poster i tråden som är hatiska.
Nej, man behöver inte vara någon hatare bara för att man inte håller med dig.

Sluligen: om man hittar några poster i tråden som förefaller hatiska, så kan det faktiskt vara så att dom triggas av Lovisas uppförande efter kraschen.
Senast redigerad av boboboxbox 2022-05-22 kl. 15:53.
Citera
2022-05-22, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Märkligt. Varken jag eller någon av mina vänner har eller skulle någonsin blåsa på i 200 km/h på en liten 70 väg. Särskilt med 4 obältade i baksätet.

Som mest kanske man har gasat upp i 100-120 på en väg som är välkänd för en, om man nu vill flexa lite.

Det finns liksom inte på världskartan att dra på i 200km/h. Det är en extremt hög fart även på en större väg som lämnar väldigt små marginaler för stora konsekvenser.

Nu tror jag inte heller det var något grupptryck som påverkade Lovisa, utan jag tror hon valde att gasa på just för att style:a för passagerarna. Väldigt, väldigt dåligt omdöme oavsett. Resultatet vet vi alla idag.

När Lovisa väljer att ta så stora och onödiga risker så 4 personer fått sätta livet till, så måste ett högt straff delas ut. Det finns inga förmildrande omständigheter eller ursäkter.

Dels för att GM själv ska tänka över och begripa allvaret i hennes handlingar men även för att avskräcka andra att begå liknande brott.

Personligen hoppas jag som nämnt HD dömer maxstraff för grovt vållande till annans död i fyra fall.

Ni som hoppas på HD skall inte hålla andan.
Det är inte en instans man överklagar till huxflux. Det är många kriterier som skall vara uppfyllda för att HD skall ta upp ett ärende.

Vad jag vill se är en helt normal rättegång i Hovrätten, där den tilltalade är på plats och folk orkar hålla sig vakna.

Allt annat är ett hån.
Citera
2022-05-22, 18:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
vad kan hon väntas få för straff för att hon inte dök upp på rättegången ?

med tanke på vad hon har gjort så bör hon sitta bakom lås o bom en lång tid framöver.

Jag är inte insatt i detta men gjorde hon det utan tillstånd från rätten?
Citera
2022-05-22, 18:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart

För femtielfte gången, så fungerar det inte med ungdomar, det är problemet
Citera
2022-05-22, 18:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad

Bra där, du lär dig sakta sakta. DU TROR är precis rätt uttryck, då lägger vi inte in HAT od heller så länge DU TROR. Fattar du nu hur man uttrycker sig!
Citera
2022-05-22, 18:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av boboboxbox
Ja...?

Även den hastigheten är känd, dokumenterad och diskuterad i tråden.
120 km/h när krockkuddarna löste ut.

Stoppet föregicks av en kortare sträcka i diket och 90 meter sladdspår på asfalten.
Det är rimligt att anta att hastigheten varit högre än 120 km/h när föraren förlorade kontrollen över bilen.

Som sagt: redan avhandlat. Varför vill du traggla det igen?

Och det här med "hat". Hat verkar vara ett buzzord hos dig, men jag ser inte speciellt mycket hat i denna tråden.
Att just du förväxlar mångas vilja att se ett straff som står mer i paritet med det elände Lovisa har skapat omkring sig är för det första inte hat, det är påföljdshygien och för det andra är det ditt problem att du inte förmår tolka det som skrivs här inne.

Ja, det finns poster i tråden som är hatiska.
Nej, man behöver inte vara någon hatare bara för att man inte håller med dig.

Sluligen: om man hittar några poster i tråden som förefaller hatiska, så kan det faktiskt vara så att dom triggas av Lovisas uppförande efter kraschen.
Vi tragglar vidare tills fakta kommer fram om att farten var 200km/t, vi ska sluta sprida rena lögner och om man gissat så skriver man det.

Inte mycket hat!!! vad är hat för dig? Och fö ska det inte vara något alls hat, noll. Det ska vara jag tycker jag tror ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in