Citat:
Ursprungligen postat av
needAlife
Nej vi var 16-18 förutom föraren som vi inte kände alls. Han var säkert typ 25. Vanligt är det säkert inte heller men då jag varit med om det förekommer det iaf.
Med det sagt håller jag med dig om allt du säger. L har inget att skylla på och det kommer följa henne resten av hennes liv. Finns inte mycket annat att säga.
OK, hade det hänt någon hade den föraren fått ungefär lika mycket kärlek på flashback som L fått. Och det välförtjänt, har svårt att tro att han hade särskilt många jämnåriga vänner, de allra flesta 25-åringar hade helt tagit avstånd från någon som kört 16-18 åringar på det sättet.
Men självklart vet jag att L inte är den enda som brutit mot trafikregler. Har själv suttit som passagerare i en bil som kört 200 km/h, dock på motorväg, och alla var bältade, och över 18. Men L:s körning var värre än de som de flesta gjort eller deltagit i, vill jag med bestämdhet säga. Och jag hoppas du har rätt i att det följer henne resten av hennes liv. Det som också bekymrar mig är att hon inte gjort det intycket, att hon verkar helt obrydd. Men hoppas jag har fel, man vet trots allt inte vad som rör sig i huvudet på en människa.