2020-12-26, 18:06
Medlem
Jofandus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikpwb
Båda följer varandra på Instagram

Jo det kan dom vara. Men narcissisten Lovisa kanske inte tycker att det är så kul att betala flera hundra tusen till knubbisen Julia. Lovisa kanske inte tycker att det är så roligt att se Julia gå runt i dyra märkeskläder som är köpt av skadeståndet. Förstår du var jag vill komma? En rättsprocess kan avsluta en vänskap även fast båda parter vet vem som gjort fel.
Citera
2020-12-26, 18:13
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagvillvetanu
Kan du länka till Instagramkonton?

lovis*oberg01
juli*hellm***n

* = a
Citera
2020-12-26, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
lovis*oberg01
juli*hellm***n

* = a

Använder sällan IG och har dålig koll på hur det funkar, men åtminstone Lovisas är väl privat så svårt att se något vettigt där. Julias har väl postats här i tråden vad jag minns.
Citera
2020-12-26, 19:45
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagvillvetanu
Använder sällan IG och har dålig koll på hur det funkar, men åtminstone Lovisas är väl privat så svårt att se något vettigt där. Julias har väl postats här i tråden vad jag minns.

Så här då:

https://vsco.co/lovis*oberg01/g*llery

Fortfarande * = a. Tänk på att länken inte fungerar om de inte byts.

Juli*s är inte privat.
Citera
2020-12-26, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Så här då:

https://vsco.co/lovis*oberg01/g*llery

Fortfarande * = a. Tänk på att länken inte fungerar om de inte byts.

Juli*s är inte privat.

Kanon, funkar jättebra, men inga spännande bilder alls, eller missar jag något? Jag är rätt kluven till henne. Skulle tro att om inte alla så väldigt många har kört rally i den åldern och trott att man var odödlig. Samma sak gäller väl unga som röker eller har dåligt eller inget konsekvenstänk. Vet inte om jag tycker att det är rätt eller fel att hela hennes liv ska förstöras för en idiotisk sak. Menar inte att förringa det hon har gjort, men någonstans tycker jag oerhört synd om henne. Don't kill me
Citera
2020-12-27, 00:58
Medlem
Citat:
Vet inte om jag tycker att det är rätt eller fel att hela hennes liv ska förstöras för en idiotisk sak. Menar inte att förringa det hon har gjort, men någonstans tycker jag oerhört synd om henne. Don't kill me

Apropå sista meningen ovan: Har du tänkt på att det också lika gärna kunde ha varit dig, eller någon av dina nära och kära, L kört ihjäl - om du, eller den personen, råkat vara på fel plats vid fel tillfälle? Detta exempelvis om du/den människan bara råkat gå längs den aktuella vägen vid det här tillfället!

En extra otäck omständighet kring den här "idiotiska saken" är att den dessvärre ligger i linje med det som framkommit avseende L:s framtoning utåt - och inte är något som står i bjärt kontrast med den, men ändå skett av någon "outgrundlig" orsak! Kom ihåg grafiken med orden "Don´t die for them - let them die for you!", som L lade ut på Snapchat ett par veckor före vansinneskörningen, där hon de facto körde ihjäl fyra människor! Sådant säger något om henne, eller hur? Eller den "fuck you-attityd" hon har visat upp på sociala medier också efteråt rent allmänt. Däremot inga uppvisade äkta ånger-, skam- eller skuldkänslor till offer, deras svårt lidande anhöriga och vänner, ja inte ens ansvarstagande för sina egna handlingar - bara ren självömkan samt ynklig och feg gärningsförnekelse! Allt för att försöka spela på andras känslor, bara för att själv försöka komma undan så lindrigt som möjligt!

Exempelvis jag och beitos har beskrivit hur den här högst speciella personlighetstypen fungerar, tidigare i tråden. Titta gärna på det! Det är bra att du har ett gott hjärta rent allmänt, men rikta empatin till de som verkligen ska ha och förtjänar den - i det här fallet offren, deras familjer, övriga anhöriga och vänner!
Citera
2020-12-27, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av syltgurka
Apropå sista meningen ovan: Har du tänkt på att det också lika gärna kunde ha varit dig, eller någon av dina nära och kära, L kört ihjäl - om du, eller den personen, råkat vara på fel plats vid fel tillfälle? Detta exempelvis om du/den människan bara råkat gå längs den aktuella vägen vid det här tillfället!

En extra otäck omständighet kring den här "idiotiska saken" är att den dessvärre ligger i linje med det som framkommit avseende L:s framtoning utåt - och inte är något som står i bjärt kontrast med den, men ändå skett av någon "outgrundlig" orsak! Kom ihåg grafiken med orden "Don´t die for them - let them die for you!", som L lade ut på Snapchat ett par veckor före vansinneskörningen, där hon de facto körde ihjäl fyra människor! Sådant säger något om henne, eller hur? Eller den "fuck you-attityd" hon har visat upp på sociala medier också efteråt rent allmänt. Däremot inga uppvisade äkta ånger-, skam- eller skuldkänslor till offer, deras svårt lidande anhöriga och vänner, ja inte ens ansvarstagande för sina egna handlingar - bara ren självömkan samt ynklig och feg gärningsförnekelse! Allt för att försöka spela på andras känslor, bara för att själv försöka komma undan så lindrigt som möjligt!

Exempelvis jag och beitos har beskrivit hur den här högst speciella personlighetstypen fungerar, tidigare i tråden. Titta gärna på det! Det är bra att du har ett gott hjärta rent allmänt, men rikta empatin till de som verkligen ska ha och förtjänar den - i det här fallet offren, deras familjer, övriga anhöriga och vänner!

Alltså på riktigt! Ge dig....
Angående citaten ” dont die for them, let them die for you” ALLA tjejer samt även en del killar lägger upp citat från tillexempel memes och citat från låttexter... finns ingenting som säger någonting om personen som lägger upp.
Och den här fuck-you attityden finns inte alls på några sociala medier, följer henne överallt samt skrivit med henne på Snapchat.
Att hon inte går ut på sociala medier och skriver rakt ut och tar ansvar är inte heller någonting annorlunda, hon är ju för fan i en rättstvist?! Så klart hon vet vad hon gjort och mår dåligt över vad hon gjort, men inte fan vill man förstöra sitt liv ännu mer genom att gå ut och erkänna någonting! Klart hon ligger lågt just nu iom stundande rättegång.
Du, jag och 99% av folket här inne skulle med ligga lågt och försöka rädda det lilla lilla liv man har kvar.
Med det sagt försöker jag inte förminska drt som skett, det är jävligt oturligt och hemskt och allt det där och jag lider fruktansvärt med de drabbade familjerna och vännerna.
Men jag tycker inte det är värt stora fängelsestraff för den här människans liv är lika förstört ett korthus, det räcker gott och väl med en löngre spärrtid på körkortet samt ett mycket saftigt skadestånd
Citera
2020-12-27, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thatmarraguy
Angående citaten ” dont die for them, let them die for you” ALLA tjejer samt även en del killar lägger upp citat från tillexempel memes och citat från låttexter... finns ingenting som säger någonting om personen som lägger upp.
Och den här fuck-you attityden finns inte alls på några sociala medier, följer henne överallt samt skrivit med henne på Snapchat.
Att hon inte går ut på sociala medier och skriver rakt ut och tar ansvar är inte heller någonting annorlunda, hon är ju för fan i en rättstvist?! Så klart hon vet vad hon gjort och mår dåligt över vad hon gjort, men inte fan vill man förstöra sitt liv ännu mer genom att gå ut och erkänna någonting! Klart hon ligger lågt just nu iom stundande rättegång.
Du, jag och 99% av folket här inne skulle med ligga lågt och försöka rädda det lilla lilla liv man har kvar.
Med det sagt försöker jag inte förminska drt som skett, det är jävligt oturligt och hemskt och allt det där och jag lider fruktansvärt med de drabbade familjerna och vännerna.
Men jag tycker inte det är värt stora fängelsestraff för den här människans liv är lika förstört ett korthus, det räcker gott och väl med en löngre spärrtid på körkortet samt ett mycket saftigt skadestånd

Antingen har du en agenda att förminska förarens ansvar och kanske även påföljd, eller också har du inte följt efterspelet i olyckan ordentligt.

Citat:

Du har antingen dåligt omdöme, eller också missar du en massa som andra ser.
Varsågod: (FB) Allvarlig trafikolycka utanför Sundsvall 31/5 -20, fyra 16-åriga pojkar omkomna

Citat:
Angående citaten ” dont die for them, let them die for you” ALLA tjejer samt även en del killar lägger upp citat från tillexempel memes och citat från låttexter... finns ingenting som säger någonting om personen som lägger upp

Jo, det berättar massor.
Om mognad, värderingar och omdöme.
Tar du ett citat eller meme och repostar det på egen vägg eller story så betyder det faktiskt något.

Om du fortsätter med det efter att man skapat och är ansvarig för en sådan här fruktansvärd katastrof så tassar du på nattgammal is och kommer såra andra, förstöra för dig själv och utmålar i slutändan dig själv som en empatistörd idiot.

Så tolkar åtminstone vi vuxna henne, baserat på det vi sett hittills.
Vi vuxna som inte är attraherade av det manipulativa sätt som hennes sort kan uppvisa.
Varför är just du hennes förkämpe?
Citera
2020-12-27, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboboxbox
Antingen har du en agenda att förminska förarens ansvar och kanske även påföljd, eller också har du inte följt efterspelet i olyckan ordentligt.

Du har antingen dåligt omdöme, eller också missar du en massa som andra ser.
Varsågod: (FB) Allvarlig trafikolycka utanför Sundsvall 31/5 -20, fyra 16-åriga pojkar omkomna

Jo, det berättar massor.
Om mognad, värderingar och omdöme.
Tar du ett citat eller meme och repostar det på egen vägg eller story så betyder det faktiskt något.

Om du fortsätter med det efter att man skapat och är ansvarig för en sådan här fruktansvärd katastrof så tassar du på nattgammal is och kommer såra andra, förstöra för dig själv och utmålar i slutändan dig själv som en empatistörd idiot.

Så tolkar åtminstone vi vuxna henne, baserat på det vi sett hittills.
Vi vuxna som inte är attraherade av det manipulativa sätt som hennes sort kan uppvisa.
Varför är just du hennes förkämpe?

Absolut! Jag håller fullständigt med om detta!!
Citera
2020-12-27, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thatmarraguy

Har sällan sett så mycket struntprat i ett och samma inlägg, som det ovan! Framför allt ska du inte uttala dig om vad andra ´skulle ha gjort´, för det vet du inte ett dyft om! ´Jävligt oturligt´ [med vansinneskörningen och dödskraschen]? Jo, jag tackar jag!
Citera
2020-12-27, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beitos
Vet du alltså det här? Det är fakta att vi slipper se honom längs vägarna?

Läskigt med alla dessa "traktorer" längs vägarna. Ofta framförs dom ju i långt mer än 30 km/h, inte minst i bostadsområden där maxhastigheten kanske rentav är 30 km/h. Jag tycker körkortsåldern för dem borde höjas till 17 år.

Så klart han inte vet, borta från vägarna några år för att kört ospärrad a traktor kan du glömma och tror inte polisen gjort ett dugg med denne killes körkort. En grannpojk fick indraget kk 6 månader då a traktorn gick som bil med alla spärrar plockade och polisen tog han då de gick för snabbt.
En annan i byn klarade sig helt förutom att a traktorn behövde registreras om då hans va ostrypt men körde lagliga 30 men kollade a traktorn.
Citera
2020-12-27, 14:20
Medlem
Escadrons avatar
Jag tycker att det är skrämmande att läsa hur vuxna (?) människor skriver glåpord om 14-åringen gällande hennes vikt och mentalitet.

Jag har själv en dotter som är 14 år, dagens ungdomar kommunicerar genom sociala medier som snapchat och Instagram.
Tänk lite på att tjejen är bara ett barn, hon är ett överlevade offer för denna vansinneskörningen. Ett offer som har förlorat flera av sina vänner.
Om hon nu är tjock eller smal, lång eller kort hör verkligen inte hit.
Jag hade anorexi i tonåren, tänk om min anorexi hade börjat med att vuxna människor betedde sig på detta vis på ett offentligt forum.

Med tanke på Lovisas nonchalans angående hennes dödskörning, så skulle det nog vara bra att hon hamnade i finkan ett tag.
Då skulle hon få tid och möjlighet att inse att hon har släckt fyra liv. Fyra liv som släcktes för att hon skulle spela en häftig tjej.

Det är oerhört tragiskt för alla inblandade, förutom föraren som ensam bär ansvaret över att ha tryckt plattan i mattan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in