Citat:
Vet inte om jag tycker att det är rätt eller fel att hela hennes liv ska förstöras för en idiotisk sak. Menar inte att förringa det hon har gjort, men någonstans tycker jag oerhört synd om henne. Don't kill me
Apropå sista meningen ovan: Har du tänkt på att det också lika gärna kunde ha varit
dig, eller någon av dina nära och kära, L kört ihjäl - om du, eller den personen, råkat vara på fel plats vid fel tillfälle? Detta exempelvis om du/den människan bara råkat gå längs den aktuella vägen vid det här tillfället!
En extra otäck omständighet kring den här "idiotiska saken" är att den dessvärre ligger i linje med det som framkommit avseende L:s framtoning utåt - och
inte är något som står i bjärt kontrast med den, men ändå skett av någon "outgrundlig" orsak! Kom ihåg grafiken med orden
"Don´t die for them - let them die for you!", som L lade ut på Snapchat ett par veckor före vansinneskörningen, där hon de facto
körde ihjäl fyra människor! Sådant säger något om henne, eller hur? Eller den "fuck you-attityd" hon har visat upp på sociala medier också
efteråt rent allmänt. Däremot inga uppvisade äkta ånger-, skam- eller skuldkänslor till offer, deras svårt lidande anhöriga och vänner, ja inte ens ansvarstagande för sina egna handlingar - bara ren självömkan samt ynklig och feg gärningsförnekelse! Allt för att försöka spela på
andras känslor, bara för att
själv försöka komma undan så lindrigt som möjligt!
Exempelvis jag och beitos har beskrivit hur den här högst speciella personlighetstypen fungerar, tidigare i tråden. Titta gärna på det! Det är bra att du har ett gott hjärta rent allmänt, men rikta empatin till de som verkligen
ska ha och förtjänar den - i det här fallet offren, deras familjer, övriga anhöriga och vänner!