2020-06-03, 05:01
Medlem
Absolutinte800s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PutaDeMadre
Hjlp mig frst. Ungefr lika mnga svarat som vita ddas av polisen varje r.
Det talas dock mycket om att svarta r verrepresenterade som ddsoffer fr polisskjutningar per capita.

Men detta r vl inte speciellt anmrkningsvrt nr de samtidigt r verrepresenterade i brottstatistiken? Det sger vl sig sjlvt att svarta, per capita, drfr kommer vara verrepresenterade i situationer dr polisskjutningar sker och drmed ocks dr i strre utstrckning?

r det endast polisens och Georges hudfrg som skapar spnningar hr? Fr tesen att vita skulle dda svarta i strre utstrckning n svarta ddar vita stmmer ju inte. Det r ju tvrtom.

Jag frstr inte riktigt.

I stort hller jag med dig och du har rtt, ddsfallen visar egentligen inga slutsatser om vervld mot svarta. Men jag tvivlar p att du faktiskt frsker frst. Om du hade frskt frst s hade nog ven du kommit fram till att vervld inte behver resultera i ddsfall. Allts sger statistiken lngt ifrn allt om vervldet.

Rtt ska vara rtt och du framstr som om du ska vara neutral och inte frstr. Sjlvklart hade du insett att protesterna handlar om ett allmnt vervld - speciellt mot svarta - om du varit neutral.

Med det sagt anser jag att protesterna r avskyvrda, undantaget de fredliga demonstrationerna frsts som r fullt logiska och korrekta.
Citera
2020-06-03, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fizzle
Men tack vare polisen s dog han.
Nej, inte tack vare. Till fljd av.

Till fljd av sitt eget beteende i samband med gripandet avled han p platsen.
Citera
Siegfrids avatar

Moderatormeddelande

Postat av Siegfrid 2020-06-03, 08:39
Moderator
Hr diskuterar vi Aftonbladets publiceringar.
Sjlva ddsfallet diskuteras i annan trd: (FB) Polis i USA stryper frsvarsls man till dds i 8 minuter medans allmnheten filmar
Hll er till denna uppdelning.
/Mod.
2020-06-03, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Absolutinte800
I stort hller jag med dig och du har rtt, ddsfallen visar egentligen inga slutsatser om vervld mot svarta. Men jag tvivlar p att du faktiskt frsker frst. Om du hade frskt frst s hade nog ven du kommit fram till att vervld inte behver resultera i ddsfall. Allts sger statistiken lngt ifrn allt om vervldet.

Rtt ska vara rtt och du framstr som om du ska vara neutral och inte frstr. Sjlvklart hade du insett att protesterna handlar om ett allmnt vervld - speciellt mot svarta - om du varit neutral.

Med det sagt anser jag att protesterna r avskyvrda, undantaget de fredliga demonstrationerna frsts som r fullt logiska och korrekta.

Tack fr ett samlat och bra svar.

Lite det jag skrev, och drfr jag inte frstr. Du skrev att det handlar om ett allmnt vervld, speciellt mot svarta. Men av mitt tidigare inlgg att dma s finns det ju fullt rimliga frklaringar till varfr svarta rkar vrst ut, varfr protesterna egentligen d borde utebli. Varfr protestera mot ett fenomen som har en god frklaring?

Du skriver ocks att protesterna kan handla om ett allmnt vervld. Men r det verkligen s? Bilden jag fr r protesterna enbart handlar om polisens vld mot svarta, och att det r drfr vi nu ser Black Lives Matter, #blackouttuesday, debatt om rasism och att detta de facto initierades av att en svart man ddades av polisen.

Jag r inte helt vertygad om att protesterna handlar om ett allmnt vervld. Dessa protester hade jag dock frsttt.

Skulle det vara s att protesterna handlar om allmnt vervld speciellt mot svarta s frstr jag det dock inte d speciellt mot svarta har en logisk frklaring.
Citera
2020-06-03, 16:00
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baalzack
Nej - man kvvs kanske inte rent andningsmssigt av ett kn mot sidan av nacken.

Dremot trycker du ihop och blockerar den yttre halsvenen vilket leder till att du varken fr blod eller syre till hjrnan. Ligger man p backen trycks dessutom den andra venen ner mot marken med ngot mindre, men n dock en liknande kraft. Frst svimmar man och tillslut dr man. Simple as that.

Minns nr man var tonring och svimmade sig sjlv och varandra genom att trycka hrt p sidan av halsen i ngra sekunder. D svimmande man ngon sekund eftersom man slppte p trycket genast. Insg nr jag blev ldre att detta var livsfarligt och kunde ge bestende men.

Om ni inte tror mig s kan ni testa sjlva p egen risk. Ha det s kul med av vakna upp p vardagsrumsgolvet med ett sprckt gonbryn.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Strypleken

Han fick andningssvrigheter, stort stresspslag, panik och sist hjrtinfarkt.

Hade han snllt satt sig i polisbilen s hade detta aldrig hnt. DET r fakta.
Citera
2020-06-03, 21:14
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikson
Nej, inte tack vare. Till fljd av.

Till fljd av sitt eget beteende i samband med gripandet avled han p platsen.

Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Han fick andningssvrigheter, stort stresspslag, panik och sist hjrtinfarkt.

Hade han snllt satt sig i polisbilen s hade detta aldrig hnt. DET r fakta.

Han kunde inte resa p sig eftersom att poliser satt ovanp honom.
Han satte kvar p honom ett par minuter till nr han visste att personen var dd. Under 8 minuter gjorde han inget motstnd frutom att han berttade att han fr svrt att andas och vet att han r p vg att d

Frn en annan kamera, dvs bakom polisbilen ser man att tre poliser sitter p honom samtidigt.

Det r sorgligt att ni br p s mycket hat att ni frsvarar kallblodiga psykopater. Det har ftt mig en riktig tankestllare. Jag trodde inte det var s illa men PK kanske inte r s pjkigt.
Senast redigerad av kansascityshuffle 2020-06-03 kl. 21:18.
Citera
2020-06-03, 22:18
Medlem
george.sthlms avatar
[quote=kansascityshuffle|71818771]Han kunde inte resa p sig eftersom att poliser satt ovanp honom.
Han satte kvar p honom ett par minuter till nr han visste att personen var dd. Under 8 minuter gjorde han inget motstnd frutom att han berttade att han fr svrt att andas och vet att han r p vg att d

Frn en annan kamera, dvs bakom polisbilen ser man att tre poliser sitter p honom samtidigt.

Det r sorgligt att ni br p s mycket hat att ni frsvarar kallblodiga psykopater. Det har ftt mig en riktig tankestllare. Jag trodde inte det var s illa men PK kanske inte r s pjkigt.[/QUOTE

titta p h e l a videon
https://www.youtube.com/watch?v=vksEJR9EPQ8

3.55

hur jvla svrt r det inte att stta sig ner i en polisbil ?

sitt ner
var still

detta hade aldrig hnt om han bara hade gjort detta enkla
Citera
2020-06-05, 18:50
Medlem
[quote=george.sthlm|71819961]
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
[/QUOTE

titta p h e l a videon
https://www.youtube.com/watch?v=vksEJR9EPQ8

3.55

hur jvla svrt r det inte att stta sig ner i en polisbil ?

sitt ner
var still

detta hade aldrig hnt om han bara hade gjort detta enkla

Ja du har rtt det r alltid likadant! Floyd och hans likar kan nr som helst sluta att gra motstnd och skulle d f lttare grepp eller undvika att bli skjutna.

Det r fullt naturligt att poliserna vill komma hem levande varje kvll och inte grna lttar p greppet p dessa bestar vad de nu n sger.

Men det som r mest absurt i detta fall r att Floyd inte alls kvvs till dds. Ambulansen kommer och tar hand om honom - men det r hans hjrta som ger upp ngon minut senare.

NYTimes som gjort videon framstller det d som att polis och rddningspersonal begr tjnstefel pga de inte r tillrckligt snabba med att hjlpa honom...

Grattis om ni ska tala lkare och vrdpersonal som misslyckas med att rdda liv fr mord!

Dessutom s framgr det av videon att greppet polisen anvnder var tilltet inom det distrikt han tillhrde.

Stackars stackars poliser som gr sitt jobb och riskerar livet, gr allting rtt och sedan blir avskedade och talade fr mord och uthngda med namn och bild i pressen.

/Johan
Citera
2020-06-05, 19:00
Medlem
Frpost
Citera
2020-06-05, 19:03
Medlem
[quote=JohNils|71842496]
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm

Ja du har rtt det r alltid likadant! Floyd och hans likar kan nr som helst sluta att gra motstnd och skulle d f lttare grepp eller undvika att bli skjutna.

Det r fullt naturligt att poliserna vill komma hem levande varje kvll och inte grna lttar p greppet p dessa bestar vad de nu n sger.

Men det som r mest absurt i detta fall r att Floyd inte alls kvvs till dds. Ambulansen kommer och tar hand om honom - men det r hans hjrta som ger upp ngon minut senare.

NYTimes som gjort videon framstller det d som att polis och rddningspersonal begr tjnstefel pga de inte r tillrckligt snabba med att hjlpa honom...

Grattis om ni ska tala lkare och vrdpersonal som misslyckas med att rdda liv fr mord!

Dessutom s framgr det av videon att greppet polisen anvnder var tilltet inom det distrikt han tillhrde.

Stackars stackars poliser som gr sitt jobb och riskerar livet, gr allting rtt och sedan blir avskedade och talade fr mord och uthngda med namn och bild i pressen.

/Johan

Du frsvarar skert pedofiler och vldtktsmn ocks men man brukar g igenom bevisen. Det rder heller inget tvivel om att du inte kan skilja p rtt eller fel. Den hatiska mnniskan kan inte tnka rationellt.

Om det var din mamma som lg helt stilla i mnga minuter och kvvdes lngsamt till dds s hade inte du tnkt att de bara ville komma hem till jobbet levande.

Polisen sitter i fngelset. Hans fru anskte skilsmssa. Hans kollegor kommer ocks bli bestraffade. Man kan inte mrda mnniskor fr att man knner fr det.
Senast redigerad av kansascityshuffle 2020-06-05 kl. 19:06.
Citera
2020-06-05, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
|71842496]

Du frsvarar skert pedofiler och vldtktsmn ocks men man brukar g igenom bevisen. Det rder heller inget tvivel om att du inte kan skilja p rtt eller fel. Den hatiska mnniskan kan inte tnka rationellt.

Om det var din mamma som lg helt stilla i mnga minuter och kvvdes lngsamt till dds s hade inte du tnkt att de bara ville komma hem till jobbet levande.

Polisen sitter i fngelset. Hans fru anskte skilsmssa. Hans kollegor kommer ocks bli bestraffade. Man kan inte mrda mnniskor fr att man knner fr det.

Du kommer ingenstans med din smutskastning som du lrde dig p AFA:s sommarlger.

Fakta och logik gller.

Floyd var en farlig ptnd tvmetersbest som inte var samarbetsvillig.

Polisen anvnde ett tilltet grepp.

Att Floyd talar antyder att han fr luft.

Mjligen behll han greppet lite fr lnge men han ska komma levande hem VARJE kvll ocks s det r rimligt att ta det skra fre det oskra.

Nr ambulanspersonalen anlnder lever besten. Men hans hjrta lgger av pga stressen, dvs han fr hjrtinfarkt.

Naturligtvis kan inte poliser hllas ansvariga fr att brottslingar fr hjrtinfarkt nr de grips.

S ENKELT R DET!

Begriper man inte det har man fr lgt IQ fr att delta i det offentliga samhllslivet och borde snarast frntas sin rstrtt.

/Johan
Citera
2020-06-06, 01:08
Medlem
Aftonbladet vgrar att nmna att Floyd hade fyra gnger ddlig dos (fr en mindre och mindre tlig person) av ddsdrogen fentanyl.

Fentanyl brukar kallas fr drop dead och r 100-1000 gnger ddligare n heroin.

"Signs associated with fentanyl toxicity include severe respiratory depression, seizures, hypotension, coma anddeath. In fatalities from fentanyl, blood concentrations are variable and have been reported as low as 3 ng/mL."
( https://www.hennepin.us/-/media/henn...3700_Floyd.pdf )"

Floyd hade 11 nG/mL enligt obduktionsprotokollet.

En detalj de "rkade glmma" i sin lnga artikelserie om George Floyd.

De rkade ven glmma att han suttit i fngelse fem gnger, bland annat fr vpnat rn dr han hllit sin pistol mot en smbarnsmammas mage.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in