Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-05-30, 11:44
  #1
Avstängd
"Polismannen pressar sitt knä mot den värnlöse George Floyds nacke.

Tills han slutar att andas."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...t-avskydde-man

Ja, han slutar att andas för att han är död. Döda personer andas inte. Men obduktionen visar att han inte dog av kvävning:

"Asphyxiation not the cause of George Floyd's death" - Kvävning inte orsaken till George Floyds död
https://m.washingtontimes.com/news/2...mbined-health/
Citera
2020-05-30, 11:53
  #2
Medlem
Magnituds avatar
Kan man verkligen tro på obduktionen då?

Har väldigt svårt för å tro att han inte dött om han inte blev kvävd vilket han klart å tydligt blev.
__________________
Senast redigerad av Magnitud 2020-05-30 kl. 11:55.
Citera
2020-05-30, 11:54
  #3
Medlem
Horleifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
"Polismannen pressar sitt knä mot den värnlöse George Floyds nacke.

Tills han slutar att andas."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...t-avskydde-man

Ja, han slutar att andas för att han är död. Döda personer andas inte. Men obduktionen visar att han inte dog av kvävning:

"Asphyxiation not the cause of George Floyd's death" - Kvävning inte orsaken till George Floyds död
https://m.washingtontimes.com/news/2...mbined-health/
Dom skriver ju att kvävning var en orsakerna
Citera
2020-05-30, 11:57
  #4
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
"Polismannen pressar sitt knä mot den värnlöse George Floyds nacke.

Tills han slutar att andas."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...t-avskydde-man

Ja, han slutar att andas för att han är död. Döda personer andas inte. Men obduktionen visar att han inte dog av kvävning:

"Asphyxiation not the cause of George Floyd's death" - Kvävning inte orsaken till George Floyds död
https://m.washingtontimes.com/news/2...mbined-health/

Och det där skiten tror du på🤔 klart dom försöker mörka det som har hänt. Det är USA vi pratar om. Alla kan köpas för pengar.
Citera
2020-05-30, 12:00
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av glajarn
Och det där skiten tror du på🤔 klart dom försöker mörka det som har hänt. Det är USA vi pratar om. Alla kan köpas för pengar.

Jag har studerat videon själv några gånger. Knät används för att huvudet inte ska kunna röra sig för mycket upp och ned, men det har inte en position som stoppar andningen.
Citera
2020-05-30, 12:17
  #6
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Jag har studerat videon själv några gånger. Knät används för att huvudet inte ska kunna röra sig för mycket upp och ned, men det har inte en position som stoppar andningen.
Det har du inte en susning om ditt jävla stolpskott.
Det finns en anledning till att detta grepp är förbjudet i flera amerikanska poliskårer.
Inte för att jag tycker att världen gjort nån jätteförtjust iom George Floyd's bortgång men denne polis var uppenbarligen inte lämplig för sitt jobb. Med 18 tidigare anmälningar...
Apropå fake news så påstod P3 idag att videon visar två vita polismän... Vietnameser är alltså vita nu.
Citera
2020-05-30, 12:39
  #7
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Magnitud
Kan man verkligen tro på obduktionen då?

Har väldigt svårt för å tro att han inte dött om han inte blev kvävd vilket han klart å tydligt blev.
Om man blir kvävd så kan man inte prata, ditt praktarsel.
Citera
2020-05-30, 12:49
  #8
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Gift44
Det har du inte en susning om ditt jävla stolpskott.
Det finns en anledning till att detta grepp är förbjudet i flera amerikanska poliskårer.
Inte för att jag tycker att världen gjort nån jätteförtjust iom George Floyd's bortgång men denne polis var uppenbarligen inte lämplig för sitt jobb. Med 18 tidigare anmälningar...
Apropå fake news så påstod P3 idag att videon visar två vita polismän... Vietnameser är alltså vita nu.

Du verkar vara en aggressiv idiot. Min bedömning gjorde jag innan rättsläkaren hade bekräftat det hela, genom att noggrant studera videon. Du ser ett knä och har tittat på MMA, där ett knä mot nacken i helt andra positioner kan orsaka syrebrist.

Antalet anmälningar har ingenting med det här specifika fallet att göra. Precis som att hans frisyr inte har det.
Citera
2020-05-30, 12:50
  #9
Medlem
fizzles avatar
Vad är det med människor som TS som bara vill sprida ilska och provokation?
Vad vinner du på det?
Blir du glad över att se andra hålla med dig? Blir du gladare av att se inlägg som motsätter dig?

Utan polisens hanterande av George hade han inte dött. Varför vill du sätta dig emot detta? Vad vill du egentligen få ut av ditt inlägg?
Citera
2020-05-30, 12:52
  #10
Medlem
kristofferGs avatar
TS vi förstår att du vill vara lite egen och originell. Finns många på Flashback som är som du, incel. Mitt råd är att växa upp och återkom när hjärnan din har vuxit klart.
Citera
2020-05-30, 12:55
  #11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av fizzle
Vad är det med människor som TS som bara vill sprida ilska och provokation?
Vad vinner du på det?
Blir du glad över att se andra hålla med dig? Blir du gladare av att se inlägg som motsätter dig?

Citykärnorna i USA:s storstäder förstörs av upplopp som beror på att media spridit fake news.

Jag tycker att det är något negativt. Men du kanske gillar det? Du kanske vill se raskravaller, plundring, förstörd egendom, personskador och död?
Citera
2020-05-30, 12:59
  #12
Medlem
fizzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Citykärnorna i USA:s storstäder förstörs av upplopp som beror på att media spridit fake news.

Jag tycker att det är något negativt. Men du kanske gillar det? Du kanske vill se raskravaller, plundring, förstörd egendom, personskador och död?

Kokar det inombords för dig nu när jag försöker ifrågasätta varför du sprider hat och provokationer?
Utan polisens hanterande av George hade han inte dött. Varför vill du sätta dig emot detta? Vad vill du egentligen få ut av ditt inlägg?

Ingen tar dig på allvar i alla fall, du arbetar i uppförsbacke. Det ända du får ut av din tråd är att du blir mer miserabel, oavsett om du märker det nu eller senare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback