2020-05-29, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av youarewhoiam
Kolla in Chalmers också, de har någon internationell logistikutbildning som är riktigt vass.
Ska kolla upp det nu! Tack så mycket
Citera
2020-05-30, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Om du vill fokusera på Supply chain - en civilingenjör eller master. Utbildningen du refererar till är en volymutbildning.

Gott om jobb, men andra som kommer få de utmanande och roliga jobben - i början av karriären spelar utbildningen faktiskt roll.

Exakt, i början av karriären spelar det roll vart du fick din utbildning, men den kurvan jämnar ut sig efter sisådär 10 år in i arbetslivet. Då börjar man titta på faktisk kompetens, istället.
Citera
2020-05-30, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kajplats
Tänk på att utbildningen och skolan ligger i Helsingborg, inte i Lund. Överlag är inte Campus Helsingborg direkt kända för att erbjuda bra utbildningar med hög kvalitet (något som antagningsstatistiken för utbildningarna bevisar). Jag hade kikat på utbildningen i Göteborg.

Vad ska vara dåligt med Helsingborg? Läser högskoleingenjör där. Får folk inte jobb eller?
Citera
2020-05-30, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubin.Almashharawi

Tack så mycket för länken, vet redan att Göteborg har en likadan utbildning men just nu så är jag bosatt i Eslöv och det är lämpligast om jag söker en utbildning som är i närheten. Men om det är så att utbildningen i Göteborg är bättre så kommer jag göra det som krävs. Jag ska läsa och jämföra men om du har en inblick kring vilken som är bättre så är jag väldigt tacksam.

Nej, råkade bara veta att det fanns där, en ytligt bekant läste där. Spontant är ju båda bra.

Annars kan man ju alltid tipsa om Civilingenjör i tex Industriell ekonomi på Chalmers, KTH etc. De är ju en mycket bredare utbildning och du får ju lära dig ekonomi osv med.
Citera
2020-05-30, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apanola12
Vad ska vara dåligt med Helsingborg? Läser högskoleingenjör där. Får folk inte jobb eller?

Jag tror att själva kvalitén på utbildningen är låg. Har läst runt om det utan komma fram till ett vettigt svar, folk säger att Helsingborg är dåligt utan att ge någon bra anledning... Några av de diskuterar mycket om studentliv och festa osv, något jag skiter i fullständigt. Bryr mig mest om själva utbildningen är hög.
Citera
2020-05-30, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gronadagar
Nej, råkade bara veta att det fanns där, en ytligt bekant läste där. Spontant är ju båda bra.

Annars kan man ju alltid tipsa om Civilingenjör i tex Industriell ekonomi på Chalmers, KTH etc. De är ju en mycket bredare utbildning och du får ju lära dig ekonomi osv med.

Bredarera är inte alltid bättre, något som de flesta tror. När företag letar efter folk så tittar inte de på vilken som har "bredast utbildning" men istället så tittar de på den som passar bäst till positionen. Letar faktiskt efter en utbildning som är lite mindre bred men samtidigt bred . Det är därför jag tyckte logistik lät intressant (behöver inte vara exakt den jag nämnde i rubriken)
Citera
2020-05-30, 22:37
Medlem
Citat:
Bredarera är inte alltid bättre, något som de flesta tror. När företag letar efter folk så tittar inte de på vilken som har "bredast utbildning" men istället så tittar de på den som passar bäst till positionen. Letar faktiskt efter en utbildning som är lite mindre bred men samtidigt bred . Det är därför jag tyckte logistik lät intressant (behöver inte vara exakt den jag nämnde i rubriken)

Bredden gör det lättare att hitta jobb och undvika att bli varslad i lågkonjunkturer :P

Men skämt åsido. Lund är ju internationellt sett en högt rankad skola, en riktig examen därifrån kommer innebära jobb oavsett. Och du blir ju ekonom i grunden, även om inriktningen är logistik.
Citera
2020-05-30, 23:03
Medlem
Citat:
Jag tror att själva kvalitén på utbildningen är låg. Har läst runt om det utan komma fram till ett vettigt svar, folk säger att Helsingborg är dåligt utan att ge någon bra anledning... Några av de diskuterar mycket om studentliv och festa osv, något jag skiter i fullständigt. Bryr mig mest om själva utbildningen är hög.

Ja jag tror inte det finns mer att klaga på här än i det gör i Lund om vi ser till utbildningen. Skulle väl vara att man får åka till Lund för vissa labbar då, vilket blir någon gång per läsår.
Citera
2020-05-30, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gronadagar
Bredden gör det lättare att hitta jobb och undvika att bli varslad i lågkonjunkturer :P

Men skämt åsido. Lund är ju internationellt sett en högt rankad skola, en riktig examen därifrån kommer innebära jobb oavsett. Och du blir ju ekonom i grunden, även om inriktningen är logistik.

Lund är det bästa alternativet, men blev lite osäker efter att några påstod att Helsingborgs campus är sämre och att den utbildningen är en flumutbildning.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in