2020-06-24, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
https://edition.cnn.com/2020/06/22/politics/trump-voter-fraud-lies-fact-check/index.html

och där var cnn i farten igen med att göra 'fact-check' på trumps åsikt
Citera
2020-06-25, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leif90
och där var cnn i farten igen med att göra 'fact-check' på trumps åsikt

Det finns dom som är helt övertygade om att deras åsikter är fakta
och sedan finns det dom som baserar sina åsikter på bevisade fakta.
Citera
2020-06-25, 09:57
Medlem
Har svårt att tro att kärnväljarna överger Trump men man skall ju aldrig säga aldrig med tanke på Trump allt mindre förtroendekapital hos väljarna. Vill man stödja en ev förlorare hela vägen eller satsar man på ett nytt fräscht kort inom republikanerna. Kärnväljare är ju oftast mer inriktade på personen man stödjer än på den förda politiken i sig. För Trump vs hans mest okritiska väljarbas så är det lite av ett Stockholmsmsydrom över det hela, man allierar sig med och försvarar förövaren som håller dom i politisk gisslan så att säga.
Citera
2020-06-25, 12:25
Medlem
JetSocietys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Har svårt att tro att kärnväljarna överger Trump men man skall ju aldrig säga aldrig med tanke på Trump allt mindre förtroendekapital hos väljarna. Vill man stödja en ev förlorare hela vägen eller satsar man på ett nytt fräscht kort inom republikanerna. Kärnväljare är ju oftast mer inriktade på personen man stödjer än på den förda politiken i sig. För Trump vs hans mest okritiska väljarbas så är det lite av ett Stockholmsmsydrom över det hela, man allierar sig med och försvarar förövaren som håller dom i politisk gisslan så att säga.

Det fina i kråksången är när demokraternas gamla kärnväljare, arbetarna, röstar på republikanerna numera eftersom dom blivit övergivna.

Radikala vänstern i demokratiska partiet håller arbetarna som gisslan, även Biden tror jag.

Vilken arbetare vill rösta på ett parti som inte vill blanda sig i verksamheten med illegalt invandrad underbetald arbetskraft eftersom det skulle försämra den illegales situation.
Hur skall lägsta lönerna kunna höjas för bla afro-amerikanerna om vänstern fyller fabrikerna med illegal arbetskraft eller flyttar tillverkningen till länder utan fackföreningar och miljökrav/lagstiftning?

https://m.youtube.com/watch?v=njsQJbyL1Xo&feature=youtu.be
Citera
2020-06-25, 13:56
Medlem
TrumpIsPresidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Du får gärna förklara vad han förlorat i? Ekonomin innan Corona? Jobb? Muren som byggs i detta nu?

Det är patetiskt när sossar någonstans i Sverige sitter och leker att ni vet något om Amerikansk politik, jag bor i USA och bilden som ni får från eran favorit Fake news Aftonbladet stämmer inte.
Citera
2020-06-25, 14:14
Medlem
TrumpIsPresidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frode.Dalsland
Förr brukade jag bli triggad och vilja ge replik. Nu framstår du bara som oseriös.

Vill du anklaga andra för saker och projicera på dem de brister man kan tänka sig finna hos republikaner och Donald Trump, så javisst.
Jag kommer inte stå i din väg.

Men vad har du själv lärt dig ? Har allt varit frid o fröjd med Donald Trump som president eller har det funnits stunder där du velat att kritisera honom för hur han beter sig?
Till skillnad från dig så fokuserar jag på presidentens politik och inte personlighet, jag som Amerikan vill inte ha någon PK-marinerad docka så jag skiter i hans personlighet. Folket valde honom för hans agenda, inte för att dejta honom? Förstår att du vill ha någon som pratar så lugnt och fint men inte utför ett skit vad han/hon gick till val på..

Hur går det för Afs förresten? 0,02% i undersökningarna än?
Citera
2020-06-25, 22:40
Medlem
pelle_snusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrumpIsPresident
Till skillnad från dig så fokuserar jag på presidentens politik och inte personlighet, jag som Amerikan vill inte ha någon PK-marinerad docka så jag skiter i hans personlighet. Folket valde honom för hans agenda, inte för att dejta honom? Förstår att du vill ha någon som pratar så lugnt och fint men inte utför ett skit vad han/hon gick till val på..

Problemet är nog dubbelt - Trumps politik som kärnväljarna lojalt jublar åt men som skrämmer bort andra och Trumps minst sagt "flexibla" politik (eller totala brist på hållning) som är svårförklarlig och där kärnväljarna inte riktigt kan försvara den eftersom det är ganska slumpmässigt vad som kommer härnäst.

Nu är politiska förhållanden i USA och Sverige ganska olika, men väljarnas stöd till regeringen Löfvén har ökat under coronakrisen då väljarna (rätt eller fel) uppfattat det som att regeringen försöker hantera en gemensam fiende eller kris. Att man samlas om man har en gemensam fiende är en vanlig och universell mekanism.

Men i Trumps fall har reaktionen varit precis tvärtom. Han tappar väljarstöd då han egentligen borde ha guldläge att stärka sin egen position.

Jag har såklart en åsikt om hur Trump hanterar och hanterat corona, men det är inte så intressant egentligen. Det intressanta är hur väljarna i två västländer reagerar på hur ledningen hanterar samma hot.
Citera
2020-06-25, 23:13
Bannlyst
Tydligen är det på väg att hända.

Den delstat som annars är klart o tydligt röd(republikansk) är Texas.

https://www.cbsnews.com/news/trump-campaign-pumps-money-into-tv-ads-while-biden-zeroes-in-on-digital/

varför behöver en sittande republikansk president ösa ner pengar i "säker" delstat såsom texas?
Citera
2020-06-25, 23:14
Bannlyst
Citat:

Ok .

Har allt varit frid o fröjd den politik som Donald Trump har fört i Vita Huset eller har det funnits stunder där du velat att kritisera honom för just den politik som han för?
Citera
2020-06-25, 23:15
Bannlyst
Citat:
Det är patetiskt när sossar någonstans i Sverige sitter och leker att ni vet något om Amerikansk politik, jag bor i USA och bilden som ni får från eran favorit Fake news Aftonbladet stämmer inte.

Härligt att du bor i USA. Vilka är Trumps återvalchanser baserat på den information du tagit till dig genom att bo i USA?
Citera
2020-06-25, 23:32
Medlem
TrumpIsPresidents avatar
Citat:
Ok .

Har allt varit frid o fröjd den politik som Donald Trump har fört i Vita Huset eller har det funnits stunder där du velat att kritisera honom för just den politik som han för?
Självklart kritiserar jag presidenten om han gör något jag inte håller med om men indet stora hela så är MAGA-agendan den ända räddningen för USA om landet inte ska bli övertaget av globalister och sedan försvagas och implodera inifrån. Demokraterna prioriterar inte vanliga Amerikaner så att säga...
Citera
2020-06-25, 23:33
Medlem
TrumpIsPresidents avatar
Citat:
Tydligen är det på väg att hända.

Den delstat som annars är klart o tydligt röd(republikansk) är Texas.

https://www.cbsnews.com/news/trump-campaign-pumps-money-into-tv-ads-while-biden-zeroes-in-on-digital/

varför behöver en sittande republikansk president ösa ner pengar i "säker" delstat såsom texas?
Det är en myt. Texas är alltid rött vad än ni Demokrater försöker inbilla er.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in